blajblaj

Alla inlägg under september 2013

Av blajblaj - 30 september 2013 21:00

Jag vet inte vad som hände, men efter i lördags så började hosta, och sen började jag snora och nu är det kört. IGEN. Lite trött blir man. Och på det är det sista rycket med grupparbetet. Idag sjukade jag mig, men kom med förslaget att vi kunde skriva via google drive, ett sorts gemensamt ställe på nätet där man kan dela dokument och sånt. Det uppskattades, eftersom C hade försovit sig och hon bor i Uppsala. D åkte in till skolan iaf, och då upptäckte vi att vi hade missat en lektion. Heheh.. VI var så säkra på att vi hade hela dagen åt "paperskrivning" men det var från 11. Heheh. Ja det orsnar sig, för jag har redan skrivit ut och läst det som sas men ja.. Det suger ju lite att man glömde kolla liksom. Men men..


Vi satt faktiskt hela dagen med det där jävla pappret och imorgon ska vi finslipa. Jag hade tänkt sjuka mig imorgon oxå, men.. Ja, det blir inte så helt enkelt. Jag e lite trött på CSN oxå. Jag fattar inte varför dom inte bara kan ge ett svar. Helst vill jag ju ha ett JA såklart, men vafan. Ett nej e fan bättre än inget alls. Känns det som just nu, jag kommer nog säga annat när dom väl säger nej... Heheheh. Fy fan, jag känne rmig inte bra alls. Det känns precis som om jag har fått en kallsup, du vet? När det liksom bränner i gommen upp mot näsan. Huuu, och så gör det ont i halsen och jag hostar som en besatt. Och så har jag ont i kroppen. Som fan.


Min kära mor fyller år idag oxå. Vi firade ju henne o lördags men Jag har kommit ihåg att säga grattis i alla fall.


Nu ska jag tvinga P att krama på och tycka synd om mig. Godnatt

Av blajblaj - 27 september 2013 21:20

Mmmm. Ajsansa. Det började lagom efter lunch. Och som vanligt inser jag att jag inte har druckit tillräckligt med vatten, men då är det ju redan kört. Nu har jag tagit ett långt och avkopplande bad och tryckt i mig en berocca och 2 treo, får se om dom börjar verka snart...  


Imorse fick jag bråttom men ja, jag skriver nu i alla fall. Hehe.


Vi har ju det här grupparbetet som vi kämpar med. Det är ju då Jag och så C och så D. C är personen jag har haft svårt för från dag 1. Idag hände det sig av en slump att vi drack kaffe i en hel timme på morgonkvisten, medan vi väntade på D som hade försovit sig. Det var en riktigt trevlig fika, hon kan ju väldigt mycket och har gjort en massa roliga saker. Att hon är lite åt det mytomaniska hållet gör inte så mycket, lite störigt men ja.. Du fattar. Man kan liksom se genom det på nåt sätt. När D kom vid kvart i 10 hade vi hunnit gå igenom, genus, religion, astrologi och ja, fan vet vad. Men av en slump kom vi in på att prata om oss själva, klassen, och dom första dagarna i skolan. Och hon klämmer ur sig: "jag måste bekänna..." Gah. Jag orkar inte. Men ok, gör det då. Och så säger hon att hon från första dagen har känt att vi två kommer "gå i luven" (ja hon sa det nog inte riktigt så men jag minns inte exakta orden) på varandra och att hon på nåt sätt skulle strunta i dom känslorna och tvinga sig att bli min kompis. Gah. Jag erkände direkt att jag tyckt likadant om henne, och så skrattade vi lite men samtalet fortsatte, och hon säger: "Ja alltså när jag såg dig sitta i klassrummet med ditt bakåtslickade hår i en stram knut och så här, powerkvinna (jag tror inte det var det ordet hon tänkte, snarare var det besserweisserbitch?), så tänkte jag bara, åhhh, lilla vän, jag har själv varit där, och velat ha kontroll, och bara... Jag ska fan få henne att slappna av. Innan dom här fem åren är slut, om jag så ska hångla upp henne i korridoren, och tvinga henne skaffa facebook.." Blablabla! Men alltså... Va? OCh då föll ju bitarna på plats... Så det var därför hon trodde jag var yngre än henne. Det var därför hon kom fram och skulle va tjenis och bad om min privata mail för kunna skicka info om allt det som händer på fejsbök dit istället(?). Hon tror att jag drar mig undan för att jag är blyg. OCh ung. Och osäker, och att jag låtsas vara "powerkvinna" för att jag vet inte... Whaaat??    Mmmm. Och det här stör mig å det grövsta. Jag e så arg, för först brydde jag mig inte om vad hon babblade om men sen helt plötsligt, tog jag bara åt mig. OCh jag började fundera över om det är det jag sänder ut?? Om det så folk tror jag är?? Stram, blyg och osäker?!?! Det är ju bara det att hon inte vet NÅGONTING om mig. MEn det vet ju å andra sidan inte så många överhuvudtaget. OCh speciellt inga på skolan. MEn jag vet, jag vet, att jag inte behöver, varken bry mig, eller ta åt mig. Det är bara så störigt att jag gjorde det. Och gör det fortfarande. Men jag drar mig ju undan för att jag vill. Jag har ingen lust att slösa bort en av mina underbara nyktra fredagskvällar på att sitta på nån jävla "pub" på skolan och dricka smuggelöl (ja läsk då i mitt fall) Jag har ingen lust att kämpa för att få kompisar, dom kommer väl om dom vill, eller om det liksom faller sig så? Eller? Jag är inte ett dugg stressad över att hinna lära känna folket i klassen. Vi ska ju för helvete gå där i FEM JÄVLA ÅR. 5. FEM år. Och jag tänker inte försöka vara någon jag inte är. Jag gör inte sånt längre. Jag har inte ork till det.


Så nu är jag irriterad på henne igen. Det kommer nog gå över, någorlunda, men.. Ja störigt är det.


Jag vill kunna programmera spel. Då skulle jag hoppa av skolan och börja leva på det istället. Grah.


Och så har jag börjat fundera över att söka konstfacks textillinje till nästa år(?!?!?!?!?) Hihih, men säg inget till P för han vet inte om det än.    

Av blajblaj - 25 september 2013 07:07

Nu ska jag till jobbet, ska skriva ut en jävla massa pappar och sno lite ting. Heheh, jävligt tur att jag har jobbet så jag kan göra så, det sparar mig en hel del pengar faktiskt.     Sen bär det av till skolan till 13.00 för obligatorisk handledning. Sen ska vi fixa och trixa ihop våra bilder och manus. Sen ska vi inte till stan och intervjua "folk". Mmmm, du läste rätt. Så är du i närheten av plattan vid, tja, säg 16-17 idag så leta upp oss, och bli intervjuad. Hahah!


Jag hoppas och BEEEEEEER om att vi hittar 15 personer (som är det minimum vi har bestämt oss för) direkt och att allt går smärtfritt. Skulle vara så jävla skönt att slippa göra om hela proceduren imorgon...   


Och så har jag kommit på ett spel till telefonen. Sitter och ritar och har cepekul med det... Nu måste jag bara lära mig hur man gör, ett spel till telefonen, alltså, själva programmeringen(!)... Alternativt hitta en person som kan göra det åt mig. Mmmm. Jag kommer bli rik. RIIIIIIK! Hahahahha!


Jag ska kolla på skolan om man får ladda hem gamesalad. Mmmm, då kanske det går smidigt?? Heheh


Nu måste jag visst rusa. Ha det bäst!



Av blajblaj - 24 september 2013 21:25

Tydligen vill ABF att jag ska läsa Matte B. Näpp! Det blire inge med ska jag tala om, för jag kom in på högskolan ändå! HA! Man behövde inte alls Matte B!


För att förtydliga så har jag ju såklart anmält mig självmant till kursen. Det gjorde jag ju redan innan sommaren, INNAN jag visste att man kunde läsa på högskola UTAN Matte B. Tack.

Av blajblaj - 23 september 2013 06:57

Ja helgen har ju varit som den varit. Jag varken kan eller vill gå in på det, men jag känner mig ganska lugn idag och jag tror att det kommer bli bra. På det ena eller andra sättet. 


Jag känner mig gruvligt stressad över grupparbetet i skolan. Jävla C som vill att vi ska dubbeljobba allting. Det får mig att tänka på jobbet, generellt sett, alltså. Inom restaurang är det jävligt vanligt med dubbeljobb. "jaha, hade du redan gått och hämtat det där vi behövde, ok, men varför sa du inte att du skulle göra det då? Nu har vi ju båda gjort samma sak!" Sånt hatar jag. Över allt annat. Det är så jävla onödigt och slöseri med tid. C ville att vi skulle sitta hemma på kammarn och skriva på vårt paper alla 3 och sen ta med det till skolan och sätta ihop det till en sammantagen text?!?!? Idiot. Vi sätter oss i skolan och skriver det tillsammans kanske?? Eftersom det ska vara skrivet TILLSAMMANS. Blah!


Det känns att jag har sovit ute på landet, lite frusen och lite ont i kroppen. MEn det få rman leva med. Igår var tyckasyndommigsjälv-dag och idag gör jag något åt saken. Man kan inte bara sitta och deppa. Det går inte. Kaffet e klart och jag ska läsa lite ur kurslitteraturen tänkte jag. Behöver inte åka förrän om en timme.


Idag blir en bra dag. 

Av blajblaj - 22 september 2013 09:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av blajblaj - 21 september 2013 09:09

Mmm... Städdag på landet. Ajöss

Av blajblaj - 20 september 2013 06:55

Ja det verkar inte bättre, bläk. Nyser, hostar, kli i halsen, ont i leder, ont i huvudet och ja. Du vet.. Bläk.


Dessutom hade jag skrivit ett inlägg igår SOM RADERADES för att jag loggades ut hej vilt. Gah. Hur som helst, hade nog inte skrivit nåt uppseendeväckande ändå. Jag minns faktiskt inte vad jag skrev så, ehe, så viktigt var det.


Igår hängde jag hela dagen med min grupp, det är jag, C och D. Jag tror vi kommer vara en riktigt bra grupp och vi kommer nog ha lite roligt på vägen. Det kommer kanske bli lite överpretantiöst men, jag får helt enkelt gilla läget. Det är det första grupparbetet och så är det med det.  


Idag blir det handledning med våra lärare och sen får vi se, jag ska försöka smita så fort som möjligt så jag kan hem och vila upp mig lite. Imorgon är det städdag ute på landet så då måste man ju vara lite alert. Sen hade P nånting inbokat åt oss på lördagskvällen men jag vetefan... Är inte helt supersugen på det kan jag säga. Men men, han hänkar ju på allt jag hittar på så det är väl bara att göra samma tillbaka...   


Nä nu ska jag äta lite och försöka få mig alla hästkurer jag kan: Kan Jang, Te med citron och honung, ipren, berocca och nässpray. Så jag orkar med skolan. Huuuuu







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards