blajblaj

Alla inlägg under maj 2014

Av blajblaj - 31 maj 2014 10:22

Igår kväll hörr jag på att hugga av mig benet. Jag hade så ont och det spelade ingen roll vad jag gjorde, att sitta gör ont, att stå gör ont, ha benet åt vänster gör ont, att ha det åt höger gör ont, ALLT GÖR ONT. Och jag kan inte äta för mycket alvedon och skit för jag blir så jääääävla kass i mangen och det är fan inte heller särskillt roligt! Speciellt inte när det är lite svårt och långsamt att ta sig till toaletten!!   Men! När klockan blev runt 22 igårkväll så var jag liksom på dödens rand. Tog maxdos 1 ipren och 2 alvedon och försökte spela bort smörtan. Efter 1 timme var knät helt ok, jag kunde liksom röra det lite och det där lugnet (som kommer efter man har haft väldigt ont ich när det går över) infann sig i mitt huvud. Så jag linkade i säng. Stoppade in öronproppar och somnade som grisen. Vaknade nu på morgonen av att jag fes väldigt högt, men knät känns fan bättre! Jag är överlycklig, det gör inte alls lika ont som igår morse och nu tror jag såklart att det där miraklet jag har bett som sen förra lördagen har inträffat.


Idag ska jag inte göra nåt. Vila mitt stackars ben så inte smärtan kommer tillbaka, tror jag är en bra plan. Dessutom vann jag en budgivning på tradera för ett ex av tidningen MAD (svenska) nr 4 från 1978. Den har anlänt, i mint kondition och är ännu oläst. Det kan va nåt va!! Mmmmm, och hörrni, imorrn är det 1: juni AKA SOMMMAR!!! Och på onsdag börjar mitt SOMMARLOOOOOOV!!!!!! Wooooohooooo. Och jag ska även få sparken! Wooooohooooo!!!


Ok, ha en bra dag, det tänker jag ha. Hej då.

Av blajblaj - 28 maj 2014 09:52

Mitt knä gör väl mest ont, men eftersom jag spänner mig hela tiden och speciellt när jag går på kryckorna så har jag liksom ont i hela jävla benet. Det verkar ha fått en fallenhet för att somna oxå, vilket är mycket obehagligt. DESSUTOM är jag så sjukt otränad så jag har ju fått träningsvärk från helvetet i sidan av ryggen och armarna tack vare kryckjävlarna. Jag är så onöjd just nu att ord inte kan beskriva. Jag som skulle ha en sån bra sommar och bara åka skateboard och se tuff ut heeeela tiden. Men nä. Och där var tiden för klagomål ute.


Jag vill åka till Prag. Hittade en bild därifrån av en slump och använder den till en bildanalys som jag håller på med. Det fick mig att googla runt lite och jag inser att det är sjuuukt fint där. Dessutom harjag hört att det är billigt. Vilket är bra för en fattig jävel som jag.   


Trodde det skulle vara varmare idag så jag har klätt mig för tunt. Det suger för det är jävligt meckigt att klä på sig överhuvudtaget just nu. Men jag måste på med riktiga byxor och inte fladrriga sommartingestar. Men jag börjar kl 13.oo så det är lugnt, jag hinner. Idag har vi enkort genomgång av opponeringsarbetet som ligger framför oss i nästa vecka, sen har jag och några till fått möjlighet att examinera upp den rest vi har från förra kursen. Det blir bra så är man av med den. Dessvärre har vi varit jävligt slappa i gruppen så vi har ganska mycket kvar att skriva. Men, ja, vi får våra opponenter idag förhoppningsvis och då kan vi snacka med dom om att vi har det färdigt till senast fredag morgon då det liksom MÅSTE va klart. Så nu ska jag skriva lite mer på det... Wish me luck

Av blajblaj - 27 maj 2014 07:47

Idag är det tisdag. Mitt knä gör cepeont men återigen får jag skylla mig själv. Jag har grova problem med att hoppa runt på kryckor för 1. Jag känner mig som en jävla mupp, 2. Det är alldeles för tungt, 3. Jag får ont i händerna. SÅ, nejtack till kryckor. Jag funderar på om det inte är liiiite bra andå att röra på benent?? Heheh, fast det va dom ganska tydliga med på akuten... Att jag INTE skulle alltså. Hrmf. Nåväl, jag får hoppa på idag, imorrn och på fredag. Sen vila över helgen och så är det bara 2 dagar nästa vecka sen SOMMARLOOOOOOOOOOOOOV!!!!!! Och då kanjag ju vila hur mycket som helst.


Okej, nu måste jag bajsa. Hej då.

Av blajblaj - 26 maj 2014 07:37

Jag hoppas ni röstade igår. Det gjorde jag (eller det va lögn, jag röstade i torsdags!). Och tydligen var vi rätt så många som har börjat gilla färgen rosa! Så jävla överlycklig. Men än är det ett val kvar: REGERINGEN. Över 4 % och rosa kommer in. HOPPAS!!!! Och snälla, sitt inte hemma, oavsett VAD du röstar på, gå och rösta. Det är ta mig fan en plikt! Tänk om vi levat i en icke demokrati! DÅ hade du inte FÅTT rösta. Om du inte tänker rösta på jävla SD fär då kan du fan sitta hemma iställetRead it and weep. Skitparti, och jävla skitmänniskor som går på deras skitsnack. Dom är rasister och nazister. Kom ihåg det.


  Att nacka är en moderat kommun (och alltid har varit) var ju inget nytt under solen men KOLLA MP och F! tjooohooo!!! Hejja Nacka! Och hejja 58% valdeltagande!


  Hejja FIsksätra, det är den rosa lilla pricken i mitten.

Fan

Av blajblaj - 22 maj 2014 09:51

Jag skulle ju plugga, och så är det sånt jäkla valår, och jag liksom bara hamnade in på aftonbladet och "Aftonbladet Partiprogrammets stora EU-debatt." Och faaaan va jag blir upprörd. Men TACK alla kunniga kvinnor (och några enstaka män, typ underbara Jonas Sjöstedt (V) Gustav Fridolin (M) ), som ställer upp, främst från F!, men också från S, MP och V. 


Jag önskar så att jag hade ork och engagemang att aktivera mig politiskt. Men jag går bet just nu. Försöker peppa mig hela tiden och vem vet, med ett regeringsskifte kanske jag får ändan ur?


Idag har jag en del saker att stå i:


1. Läsa klart litteraturen jag skullle läst till förra seminariet (som jag inte gick på)

2. Skriva bildanalys som komplementuppgift till förra seminariet

3. Skriva på bildanalysen som är till hela kursen

4. Försöka ignorera faktumet att termometern redan står på 20.4 grader (i skuggan) och hoppas jag inte förlorar mig i solen när den väl kommer fram runt husknuten.


Wish me luck.



Av blajblaj - 21 maj 2014 12:41

Har läst klart litteraturen, tagit tag i panten, röstat och är nu på väg till skolan. Mmmmm sån e jag. Dessutom var det cepebra att panta för nu har jag 80 kr att leva på till på fredag... :-D

Fattar dock inte varför viss sl personal måste vara så sinnessjukt otrevliga och nitiska. Ja dom gör bara sitt jobb men fan va det kan dra ner ens humör.

Gah

Av blajblaj - 21 maj 2014 08:20

Jag bloggade igår men loggades ur. Det gjorde mig så jävla sur att jag inte har lust att blogga idag heller. Hej Då. Skitbloggplatsen

Av blajblaj - 18 maj 2014 16:05

Igår tog vi oss (tillslut) in till stan. Först gick vi en runda på seriemässan, vilken jag älskade! Hade en liten awkward moment med Emmas kompis Elena, men ja, va fan.. Man kan ju inte vara bäst på det sociala jämt, hahahah! Fick oxå glo lite nördigt på Lasse Åberg, ca en halvmeter ifrån honom. Mums. 


Sen tog vi oss sakata med säkert ut på djurgården, konstigt nog var det yp miljarder andra människor som tänkte samma sak. Heheheh.. Men vi drog vidare ut efter skansen och det fanns riktigt bra ställen att öva skateborad på. Hade det ganska awesome, och det var nära ett par gånger att jag vurpade ordentligt men, det gick bra varje gång...    Och efter ett par timmar tog vi oss till söder. Där hittade vi ett riktigt mysigt ställe med uteservering och så käkade vi middag. Sen tog vi oss hem, allt gick hur bra som helst. Väl hemma i fiskis tog vi allén ner hela vägen för att få åka lite till.. OCh det gick OXÅ jättebra. Sen skulle jag bara åka hela vägen fram till dörren, precis vid därren kliva av och får nåt mental brakedown och kliver av med "fel" fot först. Bräden far med världens fart in i grannens dörr och jag gör en megavurpa och landar på ena armen. Ajsanasa kan jag säga    Det blödde och sved och ömmade som faan. Och det blev rätt pinsamt när granne kom ut och undrade varför vi hade bankat på dörren... Heheheh, men, ja nu vet jag hur det känns att vurpa oxå. Och det va inte så farligt. Jag menar, det går ju över. Heheheh... Jag SKA fan lära mig. Det ska jag. Idag har jag fan inte gjort många knop, fick ju dessutom mens igår så idag har lite varit vigd pt toaletten... Just nu har jag diskat och har tvättstugen, och P är iväg och fixar med volvon och hjälper sin syster.


Nästa helg åker vi till Karlstad, bor på hotell och gottar oss, det blir nice. Och så helgen efter det, blir det troligtvis att hjälpa till på P:s mammas sommarhus nere i kalmar som ska säljas. Och med tanke på hur jävla peppad jag är på sommarlov så känns det helt ok att ha en massa planer innan så det går riktigt fort fram tills dess. Bara 3 veckor kvar nu! WoopWooop!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards