blajblaj

Alla inlägg under augusti 2014

Av blajblaj - 30 augusti 2014 07:45

Varför var jag uppe till halv två inatt? Jag visste ju att jag skulle upp tidigt för att gå till mormor och städa. Va? Varfööööör??? Gud jag är så trött! Fast lite fun fact: Jag hade glömt ställa klockan (på 07.30) men vaknade 07.29 och tänkte: har jag ställt klockan? Heheh, men fy faaaaan va trött jag är.


Nästa helg väntar som sagt visning på MIN lilla fäbod. Allt klaffar så bra, så min kära syster hänkar OCH bjuder mig på en natt på hotell!! Vilken jävla syster jag har! Tanken är att vi ska hitta nåt ställe att vaska guld på, så vi får väl hoppas det går vägen   Jag har väl berättat att min syster har drabbats av guldfeber? Hur som, det har hon och hon har fått mig att bli sugen som fan... Hahaha... Och inte nog med det, min första prio, tror jag skrev det igår, om förbränningstoan har fått ännu mer spik i kistan:   Bauhaus säljer ut för 25 995 kr!! Dom jag har tittat på hittills har kostat runt 35 000kr och uppåt! Woohooo, nu gäller det bara att jag hinner innan erbjudandet tar slut   Ja jag vet, jag går händelserna liiite i förväg, MEN. Det gör inget. Skiter det sig få man va lessen sen, nu tänker jag drömma mig bort i fäbodens förlovade land.


Börjar känna mig lite piggare efter dagens första kaffe.. Jag har dessvärre fått inflammerat tandkött vid en av mina tre återstående visdomständer, och det stör som fan. Det gör så jäkla ont och jag borstar och borstar och äter ipren, men än har det inte gett med sig... I värsta fall får jag väl gå till tandis?! Bläk...


Nä nu ska jag hinna spela lite och sen får jag hasta till mormor.. Hej då

Av blajblaj - 29 augusti 2014 08:30

Meeeeen, jag råkade vänta för länge och när jag trycket på *spara* loggades jag ut. SOM VANLIGT. OCh så orkade jag såklart inte skria va om allt. HRMF!


Åh va störigt det är när de thar hänt, för i mitt huvud har ju redan berättat det som ni inte vet, att jag har hittat en fäbod i Mora som jag vill köpa!    Och att jag ska på visning nästa helg. Ja, ja skitisamma, nu vet ni... Och jag ska sluta sura, hahah...


Fäboden är i ganska dåligt skick, det finns varken vatten (vatten finns ca 500 m bort i en källa i skogen) eller el, men jag ser det hela som ett livsprojekt som jag vill ha färdigt ungefär lagom till att jag går i pension. Det kostar 150 000 kr ( = nästan gratis ) och jag trooor jag kan pruta ner det med några tiotusen. Det är en stor byggnad som är i relativt gott skick och sen är det en gäststuga som är på gränsen men ok. Och sen är det en lada och ett uthus som mäklaren tyckte jag kunde "räkna bort"... Men det gör inget. Jag har redan planen klar, prio ett är att få köpa huset BILLIGARE, prio två är att ha så pass mycket pengar kvar att jag kan köpa en förbränningstoalett och ett elverk. Voila, det mest basala är fix! Dessutom tar det ca 17 min att åka in till Mora centrum och det känns liksom inte så farligt.


Oj nu e jag visst sen, ska till sjukgymnasten, hej då.

Av blajblaj - 27 augusti 2014 08:15

Jag vill inte att skolan ska börja! Den där gamla rädslan har börjat visa sig inge.. Hrmf, men jag VET ju att det kommer vara jätteroligt när jag väl är där men... OCh så får jag lite ångest när jag tänker på min klasskamrater, jag pallar inte deras jävla skitnödighet, och jävla politiska korrekthet och fanskap.. Eller jo, jag pallar, och jag har väl blivit lite sån själv, ( och värre lär det bli för varje år   ) men gah! Jag vet inte... Det är läskigt helt enkelt. 


Till något annat, idag måste jag ta mig ut till landet och tömma hinken, det har ju regnat i typ 3 dagar nu, så den är väl överfull? Huuu, och så ska jag börja packa ihop där ute, ingen mening att ta allt på en gång när man kan sprida ut det lite... Måste ta hem täckena och kuddarna, och rengöra kylskåpet... Ja men det låter som en bra dagsplan! Heheheh...


Och så ska jag färga håret, dom grå kommer med raketfart nuförtiden    Ajöss



Av blajblaj - 26 augusti 2014 09:10

En sån där dag då jag försöker öva på simultanförmågan, omedvetet.. Fast det går inget vidare. Är fortfarande jätteförkyld, så allt går lite extra långsamt... Men jag försöker äta frukost samtidigt som jag bloggar och diskar. Och så spelar jag såklart både candy crush och Westbound samtidigt... Så istället har jag en halväten macka som håller på att torka, diksen huller om buller och jag själv fastnaglad vid datorn och tänker:" jag ska bara blogga först..." Mycket dumt och mycket jag. Heheh...


Längtar till skolan börjar. Så man får lite ordning och reda i livet igen. Fast jag börjar bli rädd, snart är det dax för VFU igen och det är ju så himlans läskigt innan man kommer ut och blir bekväm... Heheh, fast jag är ju rädd för allt som är nytt. Men, men jag jobbar på det   


Nu: en sak i taget. Först DISKEN. Ajö

Av blajblaj - 23 augusti 2014 09:06

Jag tog ut segern lite i förskott igår, vad gäller min förkylning. Men jag har kommit till insikten att det inte spelar någon roll hur mycket jag än klagar, tjatar och analyserar. Jag är helt enkelt förkyld PUNKT.Men jag har en massa produkter hemma, honung, citron, te, halstabletter, treo, nässpray etc så jag reder mig. Nog om det...


Som ni alla vet är det val snart. Och som, jag tror de flesta av vet, har jag blivit frälst av den rosa färgen. Jag kommer rösta på F! Och om ni skiter fullständigt i politik eller om ni bara "hatar F! för dom är rabiata feminister" så behöver ni inte läsa, men jag tänker berätta varför jag ska rösta på dom, och jag kommer sno lite texter från



www.feministisktinitiativ.se


Så vill du veta mer gå in där och läs själv...


Det här är F!:s lättläsa text, jag tycker den är fantastisk och den visar med ett par korta meningar vad F! står för:


"Vi har en feministisk politik
som också arbetar med antirasism
och mänskliga rättigheter.
Vi vill också skydda miljön.


Feministiskt initiativ vill göra demokratin starkare och bättre.
Vi vill stoppa all slags diskriminering.
Diskriminering är när någon behandlar människor orättvist
till exempel för att de är kvinnor eller har funktionsnedsättning.


Vår politik är den bästa politiken för att slippa fascister.
Vi vill bygga ett jämlikt samhälle
utan diskriminering
där alla människor kan vara med på samma villkor.

Ut med rasisterna – in med feministerna!"


Vi har en statsminister idag, som hellre säger att han INTE ÄR FEMINIST och stolt över det, än tar ordet "arbetslöshet" i sin mun. Han vet att han har ökat arbetslösheten under sina 8 år, han vet att han ökat klassillnaderna, han vet att han sett till att rika blir rikare och fattigare blir ännu mer fattiga. Han har systematiskt plockat isär Sveriges välfärd till förmån för privata vinster. Han har, med sin politik skapat en pest som bara drabbar arbetarklassen och ännu värre, dom under och utanför alla klasser. Jag säger inte att det hade varit bättre om sossarna vunnit för 8 år sen, det tror jag inte på, däremot säger jag att vi måste se framåt, och se vad vi kan ändra nu. Och vad bättre än ett NYTT parti. Som med 18 000 volontärer (det är sjukt många medlemmar som gör allt för partiet, GRATIS!) ta mig fan kommer komma in i riksdagen. Men varenda röst räknas och jag hoppas så innerligt att SD inte får fler mandat än dom redan har. Och det kanske viktigaste av allt, vi måste GÅ OCH RÖSTA. Sverige har ett valdeltagande på ungefär 80-85 % och det är ju fantastiskt, men det betyder att det fortfarande sitte rfolk hemma som inte röstar. Idag går det ju att förtidsrösta och det är ju verkligen värt om man till exempel har svårt att ta sig till vallokalen just den 14 september. 


Jag röstar för ett Sverige som är till för alla. Och som inte tycker att pengar är det viktigaste som finns. För det är det inte.


Ok, nuff rantade. Rösta Rosa. Tjoss!

Av blajblaj - 22 augusti 2014 08:25

Förkylningen verkar ha lagt sig under natten, för nu måt jag helt ok. Lite snuvig och nysig men det går nog över. Nu är jag på väg till sjukgymnasten, tidigt träningspass... Hrmf. Efter det ska ut en sväng på landet och tömma hinken... Har inte så mycket att skriva idag faktiskt.... Så jag stoppar där. Hehhehe hej då



Av blajblaj - 21 augusti 2014 08:38

Jag kände det redan igår men ignorerade... Idag kittlar det i halsen, nyser, snorig och jag känner mig alldeles svullen i gommen.. Hrmf! Det var kanske liiite för kallt sista natten i Alfta? SKitisamma, jag går ner till ica och köper Kan Jang. Då blir allt bra, Hahahha...   Fast å andra sidan är det lika bra att bli sjuk nu, när jag ändå är ledig och inte har något för mig, och sen, förhoppningsvis hålla sig frisk när skolan börjar. Men Kan Jang får det bli oavsett. 


Idag är planen att göra sylt och byta sängkläder. Sen ska jag slappa, typ spela Age of Empires och bara få undan förkylningen. Hoppas jag inte smittade systern! Måste ringa och varna, hon ska ju flyga till turkiet idag! Globetrotter som hon är... Hehehe..


Nä handla oxå, och sen bara hem och vila... Ajö

Av blajblaj - 20 augusti 2014 16:58

Då var spontanresan till Alfta avklarad. Det känns verkligen att det var sommarens sista grej. Jag är så sjukt nöjd med den här sommaren, den har varit helt jävla fantastisk från början till slut. Visst var det svinkallt i juni, och knät jävlades, men det har liksom varit bra ändå! Hehe... Sen kom den RIKTIGA sommaren under hela juli och så en riktigt skön avslutning i augusti. Jag hittade ju typ 5 liter blåbär bland det sista jag gjorde i Alfta så nu blir det sylt för hela slanten!   


Idag har jagklarat av en tur till sjukgymnasten vid nio imorse och sen hängt med underbara syster, hela dagen! Hon och frugan kom hem från Cleveland i måndags och tanken var att vi skulle setts igår. Det tog dock lite längre tid än väntat att åka hem från Alfta så det fick bli idag istället. Jag fick massor med presenter och fick se massor med bilder och små filmer från hela resan. Det verkar verkligen ha varit en riktig drömresa med sjukt kul innehåll och många nya roliga vänner. Lyckligt som fan!


Sen åkte vi till mormor och visade samma bilder och filmer och drack kaffe. Fixade lite mormorhjälp och sen drog vi tillbaka till systern. Och nu på eftermiddagen när jag kom hem tog jag mig i kragen och rensade avloppet i badkaret. Det kan jag säga var bland det äckligaste jag gjort på länge, MEN, nu lär det inte lukta *slussen-söndagmorgon* längre! Wooohoooo!!   


Jag hade tänkt göra sylten redan nu men jag skiter i det. Är för trött och jag har ju tid imorrn oxå... Måste egentligen ut till landet en sväng, men har ingen aning om när jag orkar det, hehe... Det LÖSER SIG.   Är gaaaanska sugen på att skolan ska börja oxå! Heheheh känns som när man va liten, kul med skolan och att få träffa alla klasskompisar! Hahah, hur pretto dom än är! 


Nä nu ska jag slänga mig i soffan och spela lite. WoopWooop!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards