blajblaj

Alla inlägg under februari 2015

Av blajblaj - 27 februari 2015 07:37

Jag känner mig stressad... Jag vet inte. Fick mens typ nyss och nu har jag ont. Det går säkert över men, ja. Trist. Känner att jag har en hel del att göra idag, så det är bäst jag gör en lista:


1. Läsa litteratur

2. Packa

3. Skriva lite uppsats

4. Diska

5. FIxa bilen redo för avfärd - Packa ur och packa i

6. Göra onlinetestet för jobb på grönan (?!?!)

7. Slänga glas och tidningar ( hatar att komma hem efter en helg borta och det är skit överallt...)


Ja det ser kanske inte mycket ut, men bara att läsa tar ju flera jävla timmar! Men jag får lära mig att skumma igenom texten, det enda jag behöver är lite referensmaterial, och det är ju tur det.


Och onlinetestet?? Heheh, jag blev glatt överaskad och ska göra det idag, men vi får se vad det blir av det. En kan tycka det är lite väl för "traditionella tivolitjänster"? Fast det e klart... Dom vill ju ha en viss typ av folk där, jag kan tänka mig att det är sjukt intensivt och jävligt jobbigt, så det gäller ju att en är "rätt person" så att säga.


Men nu är det bäst jag sätter igång. Tror ta mig fan jag ska lyssna på radio Vinyl. Mums. Hej då



Av blajblaj - 26 februari 2015 08:21

Handledningen gick bra, fick en massa bra uppslag på hur uppsatsen ska se ut, rent fysiskt. Mycket bra. Man är ju lagom novis när det kommer till akademiska och det kändes skönt att höra att inte nog med att hon (min handledare) är väldigt "oakademisk" hon började plugg anär hon var 36! Woohooo! Så jag känner att det finns hopp. Dessutom kommer jag aldrig skaffa barn = jag kommer ALDRIG bli gammal! Loves my life so much. MEN, hon sa också: nu har jag mailat till dig upssatsen med kommentarer etc. Så!" Men det hade inte kommit nåt mail vare sig igår eller idag, så jag skicakde en påminnelse så får vi se vad som händer... Svårt att göra ändringar om jag inte vet vilka ändringar som ska göras.


Sen åkte jag och badade. Hade glömt att det var sportlov så det var fullt med skrikande barn. Men det är ganska intressant hur jag har ändrats sen jag började plugga, nu tycker jag inte längre barn är lika jobbiga, jag har mycket mer förståelse för varför dom låter som dom gör (barn har ju så jävla hög decibel i rösten!), beter sig som dom gör (dom håller ju på att utvecklas och ska bli liksom färdiga vuxna om några år, mycket konstiga social regler som ska läras och inarbetas) och ser ut som dom gör( konstigt stora fötter till alldeles för små kroppar, stora jäkla hartänder som inte verkar få plats i munnen etc). Jag tycker det är intressant med barns utveckling och det är roligt när man kan se mönster och andra saker som man har läst om i diverse teorier och allmän pedagogiskt litteratur... Heheheh. Dessutom är det skönt att när jag kommer fram till: puh, det där slipper jag. Mums. Hahah! Jag plaskade runt i tyo 30 min och sen satte jag mig i bastun i typ 10 min. Så jävla skönt. Den här gången kom jag ihåg att dricka vatten också så jag slapp huvudvärken. Sen promenerade jag hem och handlade på vägen, och preciiiis när jag kommit innanför dörren ringde mormor och skrämdes. Hon sa att hon inte mådde bra, att hon hade sovit i två dagar och lät ganska orolig. Men sen kom det ju fram att det enda hon ville var att jag skulle handla åt henne. Men det lät först nästan som om hon behövde åka till sjukhus?!?! Jäkla k***ing.... Hrmf. Men men, det kommer nog vara så ett par år. Tills hon typ dör. Och då dör hon nog bara... ? Så det ska jag sysselsätta mig med idag.. Hoppas C hinner skicka min uppsats så jag komma igång med det också.. Det kommer ju inte bli nåt pluggat av i helgen! Heheh... Och sen ska den in på måndag kl 12.00, inför kompisläsning och genomgång med klasskamrater på torsdag nästa vecka. Vi får veta vem som ska göra vems idag! Alltid lika nervöst. Den här klassen är ju en mardröm när det kommer till kritik. ( Att kritisera är en sak, att ge kritik är en annan. Men dom flesta människor vet inte det och tror att när man ske ge kritik ska man påtala fel och brister... Så är icke fallet. Man ska tolka och beskriva. Sen kan man påtala om det saknas eller bör tas bort något men det är inte att kritsera. Sånt här stör mig därav besserwisserlektion, förlåt.)


Försökte ladda upp vår fältundersökning igår också... Det gick sådär. Efter ett antal försök och fram och tillbaka så fick jag upp det första. Dessvärre visar vi ju ett klipp från en hollywoodfilm så det matchades ju direkt med orginalet och jag fick en varning från warner bros. Hehehe, blir alltid lika jävla nojjig och den här gången valde jag fatiskt att ta bort skiten. Tove får ta det från nån annan i gruppen. Dom ses ju lite oftare och hon o S bor ju nästan grannar...


Nä nu ska jagläsa lite Gillian Rose. Mmm, kurslitteratur och sen ska jag hoppas påatt jag får tillbaka min uppsats. Tjohoo! 

Av blajblaj - 25 februari 2015 08:39

Det blir alltid så konstigt i min hjärna när jag bloggar på kvällen... Då känns det liksom som om jag redan har bloggat när jag går upp på morgonen. Heheheh, såna i-landsproblem jag har. Fy fan.


Idag har jag handledning, och det kommer förhoppningsvis bli precis vad jag behöver för att plocka upp tråden igen. Jag vill ha fysiska förslag till vad jag ska läsa (och referera till) och hur jag ska formulera mig. Hoppas, hoppas... Börjar kl 10.30 och tänkte åka och ta mig ett dopp efteråt. Det blir bra.


Till helgen vankas som sagt Karlstad och jag är superpeppad. "At the gates" på fredagen och nu också "Skogen brinner" på lördagskvällen efter en förfrågan av Liiiiiisaaaa.


Nu slog det mig att jag lovade Tove i gruppen att ladda upp materialet från fältstudien! Yikes, får göra det på en gång! Jag har så dåligt minne! Usch. Dåligt minne och taskig tarm = ingen bra kombo. Så fort jag inser att jag har glömt nåt viktigt så blir jag bajsnödig! Hahahah... Så värdelöst. För det gör ju att jag måste prioritera att bajsa framför att göra det som jag har glömt, vilket ibland leder till att jag glömmer det igen...   


Berättade jag hur det gick med tältet? Tror inte jag gjorde det... Hur som helst, dom skickar det på lagning och sen postar dom det till mig här i sthlm! Bra på ett sätt, dåligt på ett annat. Hade ju tänkt fixa iordning därute och då hade dom där 10 000 hjälpt om jag fått cash, men å andra sidan kanske jag kan lägga lite mer pengar på en vagn istället. Och så ha sommartältet en sässong till. Det blir bra. När vi tog ner tältet gick ju en av hörnfästena sönder så jag tänkte köpa ett nytt sånt när jag nu ändå var där, men jag fick det gratis. Tyckte jag va snällt! Det kostade visserligen bara 200 bagis men ändå! Woohoo! Gratis e gott. Så nu tänker jag att jag ska hitta en vagn för max 30 000 spänn. Hmm, undrar om det går...? Vi får se. Men jag behöver nog köpa den nu, för snart går priserna upp inför sässongen. Jobbigt liv, va? Heheh... #privilegedasfuck


Nu ska jag.. Inte vet jag. Ta det lugnt inför att jag ska åka till skolan. Hahah, hej då.   

Av blajblaj - 24 februari 2015 17:56

Heheh, jag blir så jävla bortskämd när jag kan va hemma och pilla naveln så här som jag kan i den här kursen... Det är fan inte bra alltså. Därav ingen blogg imorse, jag blev liksom stressad och sen. Men själva skoldagen gick skitbra, vi har lagt in vårt filmmaterial och kommit fram till vad vi måste lägga till. Dessvärre, är ju både E och S upptagna, är det inte flytt så är det jobb, och det försvårar litegrann. Men det kommer såklart lösa sig, meeen... Jag får iaf MYCKET fri tid. Jag älskar FRI TID. Tid att göra VA FAN MAN VILL. Mmmmmmm... Imorrn har jag handledning med min lärare om uppsatsen. DET kunde ju för sig inte komma en dag tidigare. Jag har kört fast ordentligt och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Jag mailade ett första utkast och så får vi se vad hon säger... HOPPAS hon säger det e ok. Fan jag orkar inte verkligen inte plugga just nu. Huuu... SÅÅÅÅÅÅÅ syyyyyyynd om miiiiig... Nä. Inte ett dugg. Jag vet. MEn ok, skit samma...ALLT löser sig. Det blev mycket versaler idag. Hahaha.


Jag har insett att jag kommer få mens om typ 2-4 dagar. Det suger så jäkla hårt. Men så kom jag på en skitbra lösning, det finns ett läkemedel som heter Primolut-Nor som ska göra just det som jag vill: skjuta upp mensen en sväng. Så jag ringde till gyn och försökte tvinga dom att skriva ut receptet (för som allt kvinnorelaterat, och som dessutom gör vår vardag enklare/trevligare/mänskligare, måste det såklart vara recept så det blir LIIITE svårare att komma åt) och så skulle mitt liv le mot mig igen. Efter ett antal uppringningar av sköterskan så var hon tvungen att meddela att läkaren INTE kunde skriva ut eftersom 1. Jag aldrig ätit dessa förut (?), 2. jag var försent ute. Meh!!! Vi ska ju till Karlstad och bo på hotell och gå på spelningar! Inte direkt då man vill ha ont  och va surig. Surigheten kan jag nog stävja, jag ska ju ändå träffa fantastiska människor och höra god musik så det borde inte vara så svårt. Men smärtan... Och gucket. Bla. Inte nöjd. Jag fattar att jag va sent ute, men att jag aldrig har ätit förut? Va? Men då kan jag ju aldrig få pröva för jag har ju inte prövat innan? Va? Nä men.. Va? "- Har du cancer? - Mmmm...Då ska vi se, har du fått cellgifter förut? Inte det.... Nä men då får vi nog strunta i det. Vi vet ju inte hur du reagerar. Va? Ok jag drog det kanske till sin spets. Men jag vet inte. Jag litar såklart inte på vården. Alls. Och jag tror hon (gyndoktor) är lite... Inte på min sida... Hon tyckte nämligen att jag borde ha något preventivmedel men jag sa att det funkar SKITBRA med avbrutet samlag. Varken jag eller min sambo vill ha barn så vi är supernoga. Och jag mår så himla bra utan extra hormoner i kroppen!" Det föll inte riktigt i god jord. Men hon känner inte oss, hon kan hålla snattran, om du frågar mig. Hon gick väl miste om nån p-pillerbonus! HA, inte från  mig. Blach! Mensen kommer väl lagom till att vi sätter oss i bilen på fredag eftermiddag... Jag får leva med det.


Jag har lagat crepes. Hemmagjorda pankakor, fyllda med stuvade champinjoner (+lök och spenat) mums. Sen vräkte jag på mozzarella. Mmmm... Nu ska vi äta. Hej då.  

Av blajblaj - 23 februari 2015 07:57

Idag tänker jag ta mig i kragen och åka till Enköping och mer specifikt - Campingvaruhuset... Eller ja, Henrikssons Husvagnar. Två hemsidor, båda lika aktuella, samma företag??? Blaäch! Hatar när folk gör mig förvirrad. Speciellt när jag ska göra jobbiga men nödvändiga saker, som tex; reklamera ett tält jag köpt för ungefär 10 000 bagis och som jag inte har kvittot på. Jag har såklart kollat upp saken och för reklamation behövs bara bevis på att man köpt varan i sagd affär, så kontoutdrag räknas. Hoppas jag... Konsumentverket säger så iaf. Sen får vi väl se vad "DE" säger. Dom öppnar 9.00 så jag ska alldeles strax klämma i mig lite frukost och sen dra iväg. Det tar ju säkert en timme minst att åka dit. Och jag tänkte hänga på låset och bli av med skiten så fort som möjligt.


Önska mig lycka till.  

Av blajblaj - 22 februari 2015 09:47

Det är söndag och jag är i valet och kvalet, ska jag hitta på nåt idag eller ska jag göra en massa slapparsaker här hemma? Alltså plugga går ju bort, för jag orkar inte så det är inte ens ett alternativ, heheh... Ladda hem lite serier kanske? Mmmm... Kolla på de återstående delarna av Girls som jag redan har hemma? Testa den där boksajten som man kan lyssna på böcker online, som HAR ISFOLKET! Mmmm...  Kolla nån film kanske? Herregud, så många alternativ, så svårt att välja...


Nja, men slappt blir det idag ialla fall.. That mutch is clear. Hej då

Av blajblaj - 21 februari 2015 07:49

Klockan är 07.51 och både jag och P är uppe. Jag har möte med valberedningen ute på landet kl 9 och P ska kolla till båten och ta kort på vagnen. Han har kanske hittat nån som vill ha den, mot att dom kommer och hämtar den förståss... Vilket är både sorgligt och jätteskönt. Men men. Igår tog jag kort på snödroppar (och jag undrar om det inte var krokusar där oxå?) så våren är ju på G, och det är ju ta mig fan HÄRLIGT!


MEN....: 


Just nu är jag i en period av hemnet. Jag har ju en cirkel av tre saker som jag är lite manisk med och dom avlöser varandra. 1. Adoptera hund. 2. Köpa mysigaste landstället. 3. Köpa resor till exotiska platser. Så igår satt jag och kollade och det fanns så jääääävla mycket fina stugor, och några stycken faktiskt helt nära systerns. Och det skulle ju vara amazing! Sen har jag tänkt på det här med Danmark i sommar, det är ju verkligen inte säkert att jag kan ta mig dit, och då började jag tänka på pengar, hur jag inte har några och hur jobbigt det är, och då försvinner ju mina båda andra manier av samma anledning.


För några kvällar sen ville jag mest bara bli av med landet, det känns som om jag tagit mig vatten över huvudet, både med att ta hand om båtklubben och nu även sitta med i styrelsen, OCH vara tvungen att renovera hela stället för att överhuvudtaget kunna vara där... Men ja, jag har ju lite problem med "ansvar" så det här är nog bra övning för mig. Så nu har jag gått tillbaka till tanken på att renovera landet istället. Och att det kanske kan bli lite.. "kul". Heheheh, jag är ju en händig jävel och att bygga saker ger mig en sjuklig tillfredställelse så egentligen kan det ju bara bli bra... Men first thing first: Det måste finnas en vagn som går att sova i, annars är det kört. Och de två som jag har hört av mig till har inte ens brytt sig om att svara, så jag funderar på om  blocket e åt helvete... Fy fan va det snurrar, det är så här det blir så fort jag funderar över detta. En massa jävla höga obestigliga jäva HINDER. Hade jag bara haft pengar hade ju kunnat ta lazyroad och köpa via en firma, men ja.. Jag har typ, 50 000, LÅNADE (av föräldrarna) peningar. Och det är fan svårt att fixa sånt här på så liten budget... För, det är liksom ingen mening med att fixa om man inte byter upp sig till ett standbytält. Men åhå, det ska jag komma ihåg att fråga gubbarna om på mötet, bra deals på standbytält! Det måste dom ju veta! 


Nä dags att borsta tänderna ochsen dra. Wish me luck.

Av blajblaj - 20 februari 2015 07:48

Idag är det skrivdag. Det känns så jäkla skönt... Igår va en så jäkla intensiv dag. VI filmade hela dagen och jag tror det gick rätt bra. Det var såklart SKITJOBBIGT men det va samtidigt sjukt kul. Filmen kommer ju bli extremt muppig och det är det som är så fantastiskt. Men men, vi är inte klara och måste forsätta filma på tisdag... Men det e lugnt. Det blir bra...


Idag SKA jag skriva på min uppsats. Alltså... Jo, det SKA jag men jag måste också göra nåt för mig själv också. Jag fattar inte varför jag är så jävla slut hela tiden. Alltså, jag är liksom sovtrött mest hela dagen. Och nu har jag sovit bra i iaf 2 nätter och det känns underligt i kroppen. Kan inte beskriva men det är nåt knasigt... Så jag funtar på att gå och ta mig ett dopp. Jag var duktig nu på morgonen och gjorde gröt direkt, annars glömmer jag bort det och så äter jag inte förrän vid typ 10.30 eller nåt. Hela matklockan blir ju förskjuten då och det är inget bra. Fan jag skulle haft en cykel, P har ju två men så vitt jag vet fungerar ingen av dom. Har ju visserligen inte cyklat på typ...20 år men det spelar ju ingen roll. Hehehe... Fast det går ju bra att gå dit också, jag gillar ju att gå...


FÖRST ska jag kolla klart på det avsnitt av Girls som jag bara hann starta igår... Och ja just det, det e HEEEELG! Wooohooo!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards