blajblaj

Alla inlägg under september 2015

Av blajblaj - 30 september 2015 07:48

Idag behöver jag inte vara inne på skolan förrän 15.00, eller nja, typ efter lunch kanske.. Och jag hade tänkt åka in och öva lite på drejning, men så upptäckte jag att jag har fått skvasår på lillfingret av just den där jävla drejningen så jag kanske skiter i det... Men idag får vi öppna ugnen med våra glaserade grejer och det är jag ju sjuuuukt nyfiken på. Heheh.. Kl. 15 ska vi sätta en ny ugn och jag hoppas min stora kruka är torr och kan brännas. Vore så tråkigt om jag behöver vänta typ en vecka till!! Blach.. PÅ mådag är det redovisning, undrar hur den ska gå till?? Hmmm... Behöver egentligen fortsätta läsa boken, som jag faktistk började på igår! Heja mig. Kanske gör det istället för att dreja då. Mmm, så får det bli. Och så åker jag int till 13.00 typ... Det blir bra det.


Ajöss



Av blajblaj - 28 september 2015 07:20

Hhahaha.... Värre kan en ha det. 


Helgen bjöd på städdag på landet under lördagen. Det var som vanligt jävligt skumt och vi gjorde mest ingenting. Orföranden är lagom knepig som vanligt och tror han kan saker. Men det kan han inte. Mina listor tycktes inte duga, såklart, så dom hade han skrivit om. OCH han kände sig nödgad att skriva ut varje lista på var sitt papper?? Så jävla onödigt och slösigt. Men va fan. Jag får tvinga mig att bara, skita i vilket. Gå dit och sitt av tiden. Bläch! 


Sen har jag permanentat håret!! Hehehe... Det blev jättebra. Nu gäller det bara att hålla mig från att tvätta håret på 48 timmar och lära mig att inte hålla på med det så mycket. Nu ska det liksom bara vara... Fluff. Hahhah... Jag är jättenöjd, och tur är väl det, eftersom det kostade mig 2000 spänn... Jag var ju såklart tvungen att köpa lite schampo och sånt, hehehhe... 


I övrigt var det en riktigt lång och bra helg. Igår kom också en av P;s kompisar hit. De satt och spelade i stora rummet och jag satt och varvade spel och bränning inne i köket. Sen käkade vi middag och sen drog han hem. Han bor i Uppsala med sin tjej, Linn, och jobbar på Arlanda. Vi ska väl åka hem till dom nån dag och umgås. Han är verkligen supertrevlig och jag är faktiskt peppad. Kan ju va trelivgt att ha några vänner som inte bor 30 mil bort.   


Funtar på att ta bilen idag, så vi kan åka in och hämta mer gjutmassa, men samtidigt orkar jag inte... Vet inte om jag kommer hinna gjuta nåt mer i den här kursen, det är ju liksom dags att gå över i nästa steg snart. VI har bara denna vecka kvar i keramiken. Bättre att ta tiden och läsa kurslitteratur och fippla med skissböckerna istället. Hmmm... Ska säga det till dom andra idag.  


Nä dags att stressa lite. Hej då

Av blajblaj - 27 september 2015 10:58

Är lite nervös men det går säkert bra. I värsta fall får jag raka huvvet... ?

Av blajblaj - 25 september 2015 07:22

Vart fan tar tiden vägen på morgonen??? Grah! Men det är iaf löning idag. FIck 5500 från Siggesta och det va ju en skön extra inkomst. 


Idag ska vi lära oss keramikugnen på förmiddagen och sen ska vi till nån oterförsäljare på eftermiddan... Det blir bra. Det är också fredag och veckorna, ta mig fan, flyger iväg. Det känns både bra och dåligt. Undrar vad vi har för kurs över jul?? Det brukar ju alltid vara teori så vi får lite jullov och kan läsa hemma... Men nu har vi ju nästan uteslutande praktiskt arbete så.... Hmmmm, undrar?


Nä dags att hasta ut till tåget. Ajö 

Av blajblaj - 24 september 2015 08:11

Tro det eller ej. Fy fasiken va trött jag är alltså. Jag är inte van att vra ute på stan till 21.30 Hahhaah, jag har blivit så gammal. Men men. Det var såklart helt värt det. Det var sjukt roligt att få hänga lite med unerbara Liiis och maten var jättegod och servicen va riktigt bra. Maten kom snabbt och servitrisen va jättetrevlig. Mums. 


Bråttom!

Av blajblaj - 21 september 2015 07:24

I alla fall vad gäller musik. (Och mode.) Det tar mig minst 1-2 år innan jag upptäcker saker och ting. Saker och ting som jag sen känner att jag inte kan leva utan! Hehehe... Just nu är det First Aid Kit´s My Silverlining som jag inte kan sluta lyssna på. Ja eller First Aid Kit överhuvudtaget... Men men, bättre sent än aldrig. 


Oj jag fastnade i youtube. Nu måste jag springa. Hej då

Av blajblaj - 18 september 2015 08:16

Jag älskar verkligen den här kursen. Det finns så många bra saker med den så jag blir alldeles matt. För det första får vi access till snickeriet och keramiken. För det andra får vi gå på aproliga studiebesök minst en gång i veckan. För det tredje får vi lära oss allt om keramik och lera! Ims loving it! Idag ska vi till Gustavsbergs porslinsmuseum, jag har bilen och det är super skönt! Vår excellenta lärare som har haft atelje däri tusen år (men inte längre) har fixat så vi ska få snacka runt lite där inne och se hur allt går till. Mums. Efter det åker jag ut till landet och kollar till tältet och planterar mina lökar. 


Helgen innebär flyttning åt föräldrarna, alla stora möbler ska till tyresö och det kommer bli bra. Förhoppningsvis tar det inte hela lördagen, men ja, även om det gör det så blir det bra. 


Jag har insett att jag måste boka om min permanent också. Har inte pengar så det räcker, och jag vet inte varför jag valde dagen INNAN löning men, ja. Dum. Så förhoppningsvis har hon tid dagen efter... Men men, det ordnar sig. 


Nä dags att bajsa och sen fix och trix. Hej då

Av blajblaj - 17 september 2015 07:13

Då var vi hemma igen. Skönt men ändå inte. SKolan är ju sjukt rolig just nu så jag klagar inte, men det är så nice att vara borta. Hahahha... Det är så nice att resa. Shoppingen som jag var så inställd på inträffade inte. Vi gick till Primark, men det fanns liksom inget. Och det mesta va lite dyrare än sist och... Ja, jag va liksom inte in the mood. Jag fick mig 3 par skor, 2 trosor, 2 glasögon, hårsnoddar, ett läppcerat, doftljus, lite smarties och ett par tights. För 50 pund... Jag vet inte men för mig känns det dyrt, för att vara primark. Hehe. 


Men vi gjorde ju såklart en massa andra grejer: Vi va på middag på måndagkvällen, så jävla sköna damer. Det är såna människor en vill ha runt sig jämt. GOd mat och en massa skratt! På tisdagen tog ju primark sin beskärda tid, men efter det drog vi till Naturhistoriska museet. Det va riktigt nice, och Jessica som håller på att utveckla sitt intresse för kristaller och stenar i allmänhet var ju i himmelriket! Heheh... Igår hann vi med British Museum innan vi harvade iväg oss till Gatvick. Väl på planet börjar kaptenen med att säga att på grund av kraftiga "hmhm"-gående vindar kommer vi ha extremt mycket turbulens MEN komma 45 min tidigt till Sverige... FÖr att någon minut senare säga att på grund av det dåliga vädret har flygtornet apamycket att göra och vi kan lyfta om tidigast 35 min. Så vi fick snällt sitta på planet och göra ingenting, och vi landade istället 20 min senare än beräknat. Hrmf. Vädret alltså. Men det har varit en mycket bra resa. Inte så mycket shopping men dessto mer avkoppling. Och vi har ätit så sjukt god mat! Och nu skulle jag ladda upp lite bilder, men dom går inte att hitta i datorn. Hrmf. Jag ser dom i telefonen men dom finns inte på datorn?? Skumt. Heheh.. Skitisamma. Måste ändå stressa till tåget inom kort. 


Hej då


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards