blajblaj

Alla inlägg under mars 2016

Av blajblaj - 31 mars 2016 07:21

Det blev oerhört sent igår. Tror inte jag somnade förrän två, halv tre kanske. Hrmf. Är helt seg i huvvet och idag är enda dagen som är jätteobligatorisk på hela femveckors kursen! Hahah. Bra tajming. Hinner inte skriva så mycket. Blahh... Äsch. Ajö

Av blajblaj - 30 mars 2016 07:45

Idag är det självstudier. Jag har en PDF att läsa och har lovat mormor att hjälpa med lite fix. Var där igårkväll och hämtade tvätt och snackade lite skit. Hon hade ramlat i lördags och varit tvungen att trycka på larmknappen. FÖr som hon sa: ingen var ju hemma. Av familjen alltså. Men då ska jag: det ÄR larmknappen du ska trycka på om du larmar. Det är det den är till för. Du ska inte ringa mig oavsett. Och det höll hon ju me dom, men hon ville nog mest berätta att hon hade ramlat och att hon tyckte synd om sig själv som inte ens KUNDE ringa någon i familjen. Heheh. Hon vänjer sig. 


Har packat en hel del de senaste två dagarna, och så ska jag låna pappas bil i helgen och köra lådor till Shurgard. Ska hinna med en sväng ut på landet också, har ytterligare en låda som ska ut dit. Undrar hur fasiken jag ska få plats därute? Heheheh... Asch. Jag vänjer mig.    Inget svar från styrelsen än. Vilket stör som fan. Men, jag har tänkt skita i dom. Ska inte få dom att sprida neggo omkring mig. Skickar ett mail till en av de som är ok, och så får vi se vad som händer. Måste bli av med skiten. Vete fan hur jag ska bli av med båtklubben... Känns som en jävla sten som tynger ner mig som attan. Men, men. Det ordnar sig. Om inte annat kan jag ju bara ställa mig upp på årsmötet och sammankalla till ett par minuters möte efter det mötet är slut. Hrmf. Orkar inte med det här egentligen. Men, men. Det ordnar sig, det med.  


Det känns helt sjukt att tänka på men, nästa månad har jag ingen hyra? Hahahah, eller joooo det e klart jag har men, ja, inte på det här sättet som nu. Har precis betalat en kvartalshyra nu så nästa kommer inte förrän i juli, tror jag. Men jag ska vara duktig och spara varje månad så jag har när räkningen kommer. Ska inte gå i nån jäkla blindhetsfälla. Hahah, säger jag nu ja. 


Jag kan ha varit lite snabb i min utdömning av flirten också. Men... Ja, det återstår att se. Over ´n out. 

Av blajblaj - 29 mars 2016 07:18

Idag börjar en ny kurs. Vi ska lära oss att bedömma och värdera. Det kan bli hur intressant som helst. Pratade länge och väl med D igår kväll och jag sa till henne att jag är så trött på alla. Vi ska ju ha SUS och jag klarar fan inte ett till grupparbete. Speciellt inte med andra klassen. De, verkar tycka att de är liteförmer än oss andra och har aktivt tagit avstånd från oss sen vi splittades. Inte för att det rör mig, jag är ju aldrig med på afterschool thinigies så mig kvittar det. Jag kommer bra överens med alla, även om jag är falsk och innerst inne tycker dom är asjobbiga varenda en. Heheh... Men, det är ju en fin linje mellan att falsk och att vara proffesionell. Är fortfarande dålig, snuvig, nysig och hostig. Igår när jag googlade runt upptäckte jag att det står att det är anmälningsplikt på influensan sen 2015?? Hehheh, så jag funtar på att anmäla till smittskyddsinstitutet. Hahah. Hej jag heter Jenny och jag har influensa.


Men vi börjar iaf 10 idag och dör en gångs skull upptäckte jag det INNAN jag kom till skolan. Så jävla skönt. Men, sen kom jag på att jag inte har nåt busskort så jag måste komma ihåg att gå förbi centrum och fixa det på vägen. Det gör ingen direkt skillnad, får gå extra tidigt hemmifrån bara. Men, still! MÅSTE komma ihåg.


Lyckades faktiskt göra nytta igår. Men så snöt jag sönder örat och fick en yrselattack och då kändes som läge att sluta och inta soffan. Hann med att skruva itu en hylla, slänga två säckar med skit, och göra iordning en pyssellåda som jag sen hann fylla till hälften. Hann ta ett bad också. Fryser så jävligt. Tror dom har stängt av värmen redan. Men, å andra sidan har jag betalt min sista hyra. Det känns faktiskt bra. SNart är det dags för landet. Spännande... Vill hålla mig frisk därute. Så jävla trist att va sjuk och inte ha toalett i direkt anslutning. Fatta att va så sjuk som jag var nu och så behöva gå typ 30 m till toa, utomhus. Kanske till och med på vintern... Huuu. På tal om landet så hörde jag av mig till Benny, (en av dom som bor därute) som även är kvartersvärd. Dessvärre även polare med styrelsen som jag.. Inte kommer överens med. Hur som helst, jag hörde av mig till honom för att få veta hur jag ska göra för att säga upp båtplatsen, och han sa att han skulle kolla med styrelsen då dom hade möte dagen efter. Har inte hört från honom sen dess. Så jävla jobbigt att dom håller på och barnslar sig. Men jag tänker att om jag inte får svar innan onsdag så hör jag av mig till nån av dom andra. Fattar inte att jag ska behöva besvära dom med det?? Men, får jag inget svar så. Dom tror dessutom att jag är "rädd" för dom. HA. VIll dom bråka ska dom fan få helvete. Jag säger som alla deltagare i alla sexistiska dokusåpor: jag ska skapa kaos. HAahahah.... Nä. Det ska jag inte. Men jag kommer inte backa. Dom ska fan inte tro att deras gubbklubb bestämmer över mig. Är ganska säker på att dom tror att jag inte kommer på årsmötet heller. Det ska dom också få i ansiktet. Tänker som sagt inte backa.


Dags att göra mig iordning. Ajö  

Av blajblaj - 28 mars 2016 09:24

Smaken är tillbaka! Vaknade vid 8 av klockan, för en gångs skull.. Låg och drog mig, funderade över livet och dess jävulskap, gick upp, började spela på telefonen, gick till köket, började göra te. Tänkte: Asch jag tar det gamla tropical teet som stått i skåpet ett år, känner ändå ingen smak... Gjorde teet. Och när jag skulle röra runt tepåsen slog plötsligt den distinkta doften av tropiskt te min näsa!! Lukten aka smaken är tillbaka!! Alltså. Det kändes som att livet själv kom tillbaka. Fick massor med energi och även om jag ska ta det försiktigt så blir detta en rensar/släng dag. Fortfarande snorig, och det har flyttat till bihålorna MEN jag köpte ju på mig nasonex redan innan jag blev sjuk så det är fix. Var faktiskt så duktig att jag inte tog den vanliga nässprayen igårkväll innan sömnen. Men vi får väl se om det håller i sig... Vill inte plåga mig i onödan. Och att vara sömnlös på grund av täppt näsa är plågsamt. Locket i öronen är kvar men det är överkomligt. Det är fantastiskt hur lätt en vänjer sig vid saker och ting.

Har fått en ny tanke ang P. Jag har dåligt samvete men på ett nytt sätt. Jag vet att sa mycket i början att jag ville han skulle må lika dåligt som jag och ha det lika jobbigt. Jag tror jag har fått som jag ville och det känns förjävligt. Vet inte hur jag ska göra det bättre men... Det kanske inte ens går. Jag kan inte bli vän med honom än, men jag jobbar på det. Har en plan men är inte alls säker på att det blir bra. Vi får se. Jag vet i alla fall att jag behöver förlåta honom, liksom på riktigt. Han har ju inte ens gjort nåt "fel". Han slutade vara kär och då måste han ju få göra slut. Hellre det än att han stannar!! Jag ska förlåta men det går inte över en natt. Mitt hjärta kommer ju bli helt vare sig jag vill eller inte. Varför då gå och hålla i arga tankar för evigt. Nä. Det blir bra. Nångång...

Dags att klä kroppjäveln. Ajö

Av blajblaj - 27 mars 2016 13:30

Börjar känna mig som människa igen... Tog en promenad redan imorse, blev slut men inte helt och hållet. Kände att det lossnade lite i näsan och gjorde såklart samma misstag igen: snöt sönder örat. Nu på andra sidan. Hehe. Men det är iallafall bättre. Jag ser en ljusning i detta helvete. Jag har verkligen aldrig varit så här sjuk förut.

På tisdag börjar en ny kurs. Vi slås åter samman med mediadelen av klassen vilket innebär delade känslor. Tror kursen i sig är jobbig: bedöma och värdera 1. Dessutom sus (student undervisar student) med betoning på bedömning. Huu. På det skandalen från vernissaget som fortfarande är.. Färsk. Har ju varit dödsjuk så jag har nog missat att skriva om den lilla fortsättning som blev i slutet av förra veckan. C i klassen kom på redovisningen, så även vår prefekt som sa att anledningen till att hon var på plats var för signaler om att vår klass mår dåligt. Och att hon ändå hade nån typ av årlig rond för att kolla säkerhet etc vi bestämde även att vu skulle prata om klassen etc vi "ett annat tillfälle". Sen pratade vi om kursen med de andra två lärarna. Vi pratar och pratar och C är allmänt jobbig. Vid något tillfälle säger en i klassen att han inte vill dra ut på samtalet med prefekten och vi andra håller med. Så det bestäms att vi ska prata efter kurssamtalet, då säger C att hon måste gå ca 11.20, ganska precis den tid vi sagt att prefektsamtalet skulle börja..? Hon går och sen börjar vi prata. Ingen nämner alkoholen och eller händelsen. Men vi pratar allmänt om att vi alla har del i hur vi uppför oss mot varandra etc. Ingenting kom ut av det. Hoppas bara vi kan gå vidare och att det här inte ger följder.

Just ja. Jag har skaffat mig en flirt oxå... Men den går åt helvete. Är så trött på konstiga, barnsliga, ouppfostrade män som beter sig. Fast jag är ännu mer trött på att jag vill ha dessa mäns uppmärksamhet/bekräftelse/gillande. Är så trött på det hela. På "spelet"... Hatar att det finns oskrivna regler att förhålla sig till. Så jäkla dumt. Tidskrävande. Utmattande. Asch. Livet går vidare. :-)

Åh ännu en grej jag glömt skriva om: språkföretaget hade hört av sig via mail, och sa att Torquay inte blir av pga för få elever, men kunde jag tänka mig att åka till Bournemouth (orkar inte kolla stavning) istället. Nästan samma datum, så när som på 1 dag. De ville att jag skulle svara så fort som möjligt men jag såg ju inte mailet förrän 2 dagar efter. Jag tackade ja såklart men nu vet jag inte vad som händer... Det kanske inte blir av överhuvudtaget?? Weird.

Mitt munsår har tagit över halva ansiktet. Jag skiter i vilket. Vad ska jag med ett ansikte till egentligen? Ingen smak i sikte heller. Det gör mig ledsnast av all. Lista på allt gott jag har hemma: jordgubbar, popcorn, ljust bröd med bregott och ost, färsk pasta med spenat och ricotta toppad med bacon & parmesan, fiskgratäng, laxbitar, choklad i lite olika former, english allsorts, mini daimstrut, knäckebröd. Och jag känner INGEN smak. Finns ju ingen anledning att äta alls. Gah...

Nä men livet leker, är väl det jag ville säga egentligen! Hahaha!

Av blajblaj - 26 mars 2016 06:45

Vaknade vid fem och insåg att det där munsårsplåstret jag hittade i skåpet och var så sjukt glad för, inte alls har verkat utan snarare gjort munsåret värre... Det kanske va därför jag vara använde ett och sen la upp det i skåpet och glömde bort det? Hrmf... Nåväl har vanlig salva hemma oxå så det fixar sig, det är bara så störigt att missa den första dagen. Det blir värre och tar längre tid att läka då. Det enda bra med plåstret var att jag kunde snyta mig utan att tafsa på såret hela tiden. Det är ju liksom därför jag får munsår när jag är sjuk, för att jag är där och petar... Det bästa skulle va om jag kunde ta på salva och sen plåster...?

Idag måste jag nog ta mig ut en sväng. Börjar få liggsår och läste på vårdguiden att det var bra med lite frisk luft för det ska visst hjälpa på irriterade slemhinnor. Och min näsa är ju helt täppt och tråkig så det kan ju inte skada... En liten långsam promenad, det vore nåt. Hehe. Och så om jag bara kunde få smaken tillbaka. Fast jag läste att det inte är smaken som är borta, det är lukten. I och med alla svullna slemhinnor och etc i näsan. Och då sticker smaken. Tänk vad jag lär mig av att va sjuk! Heheheeeee....

Av blajblaj - 25 mars 2016 22:29

Nytt high score för mänsklig dynga på tv: Bible Bowl

Jag vet inte ens vart jag ska börja... Det är så weird. På den fantastiska kanalen TLC. Mjo jag vet. Det är även samma kanal som visar "Sister Wifes" & "Say yes to the dress"

Godnatt

Av blajblaj - 25 mars 2016 15:48

Jävla skitinfluensa. Jag hatar att vara sjuk. Det är det värsta. Nu har jag flyttat mig till sängen istället för soffan. Har ingen smak och lukt överhuvudtaget, har såklart fått munsår och är hungrig och sugen. Köpte på mig lite micromat och snacks inför helgen på landet så jag har massor med mat hemma. Hade bara velat att det skulle smaka något. Känns som slöseri att äta utan smak. Men jag tog tag i mig själv och fick in kroppjäveln i duschen iaf. Det gör ju faktiskt allt lite bättre. Tänker att det är bra rent ur bakteriesynpunkt också, liksom tvätta bort dom från kroppen.. Hehe..

Har sjukat mig resten av helgen också. Det är liksom kört. Blir så irriterad på att mina noggranna planer går i stöpet. Det var ju en hel del pengar jag skulle tjäna på att jobba den här helgen. Hade ju kunna åka med resten av familjen till Linneberget istället, hrmf! Men, ja, det är nog ändå bäst att ligga hemma när en är sjuk. Får hoppas det dröjer till nästa gång jag är sjuk, för av någon anledning känns det som att det kommer va jobbigt att vara sjuk ute på landet.. När jag bor där. ?

Kollar på sagan om ringen, första filmen, extended version. Försöker hålla mig från att ta nässpray. Vet inte varför eftersom jag lovade mig själv att inte "härda ut" utan hellre överdosera. Haha tycker jag har förtjänat det..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards