blajblaj

Alla inlägg under juni 2016

Av blajblaj - 25 juni 2016 22:19

Det här måste varit sommarens hittills varmaste dag. Kände det direkt när jag gick upp imorse, det var säkert 20 grader redan vid 6-tiden...

Jag kunde tråka ut dig om hur arbetsdagen varit, men det tänker jag inte. Iställer vill jag bara berätta att jag äntligen packat färdigt. Att allt fick plats i pallväskan och att jag har badat 2 gånger sen jag kom hem från jobbet. Jag har semester och flera gånger sen jag kom hem har jag känt den där känslan som jag ibland får: jag, ta mig fan, älskar att leva. Jag älskar mitt liv. Jag lever ta mig fan! ;) Haha! Nu har jag resfeber och hoppas över allt annat att vi får fint väder. Pappa har ju för sig köpt regnställ till mig så jag klarar mig oavsett.... Ska bli upphämtad kl 11.20 i nacka vilket betyder åka härifrån 10.23 Lagom nätt liten resa. Sen ska vi hämta syster på centralen som kommer med tåg från linneberget. Mmmmm. Det här ska bli så jävla kul.

Nu ska jag smsa lite med L och sen... Sova. Godnatt.

Av blajblaj - 24 juni 2016 08:45

Det blir visst lite firande av iaf. Mama, pappa och MORMOR kommer ut. När exakt vet jag inte för mormor hade en massa besök av personal inbokat, så det blir när det blir. Jag ringde henne igår och ljög om att jag skulle jobba hela helgen. Känner ju rätt ofta att jag bara inte orkar med henne.. Men Imorse fick jag dock så dåligt samvete att jag ringde och sa att jag kollat fel på schemat och att mamma och pappa skulle komma ut. Och hon blev superpeppad och ville med. Nu är min rygg lätt och mitt hjärta gott igen. Ska fan inte hålla på så där. Det är ju bara att tänka sig in i samma sits. Visst är hon speciell och ibland boarderline elak men hon är ändå mormor, och utan henne skulle jag inte finnas.   


Vaknade två gånger under natten av hällregn och det gjorde jag natten till igår också. Min stora tunna som jag ställt under taket för att samla regnvatten är redan full sen de gågna dagarnas extrema regnväder. Men det gör inget. Nu har jag massa vatten till mina blommor ocj planteringar och det är toppen. Slippa gå hela vägen bort till kranen. Mums. Var smart nog och tog in badkläderna igåkväll, hade på känn att det var regn på g och ja, jag hade rätt.


Har precis ätit frukost och sitter och tittar ut genom bakrutan på vagnen. Hahah, jag känner sån otrolig frid härute. Just denna helg är väl så där att vara ute, det är mycket fylla och fanskap men, ja överlag trivs jag så jävla bra.


L verkar ha en toppenresa med sin kompis, D. Dom hänger runt i South Hampton och kollar på häftiga bilar. Heheh.. Inte min kopp te, men vafan. Alla kan inte tycka om samma saker. Idag skulle dom visst en sväng till London och jag hoppas det går bra för dom. Dom har ju HYRBIL. Huuu. Vet inte om jag skulle klara det. Kör på fel sida vägen? Hrmf. Men men. Dom fixar det nog.


Flottfärden närmar sig med stormsteg. Det ska bli så jävla kul! Pappa har köpt en skitstort asbra tält som var riktigt lätt att sätta upp. Och så har vi en massa utrustning. Hahah. VI kan vara borta i månader. Färden ska dock bara ta 2 dagar. Hahah...


Dags att göra livé. Ajö 



Av blajblaj - 23 juni 2016 07:14

Vet inte vart tiden tar vägen. Känner mig gammal och lite sliten. Har varit ledig men vill bara fortsätta vara det. Ska jobba idag, ledig imorrn, jobba lördag. Sen har jag semester i typ 2½ vecka. Mums. Den semestern innehåller flottfärd på klarälven, bygga färdigt staket och förhoppnignsvis en tur till gotland. Så varför jag klagar är ett mysterium. Heheh...


Sista kvällen på gotland tog jag och L oss iväg och badade i havet. Det var så sjukt kallt. Det var knappt roligt ens. Hahah. Men L kom i före mig och det tror jag han var mäkta stolt över. Hade en ganska skön men lite jobig dag igår. Det började med att L åkte iväg tidigt på morgonen för sin semestervecka i England. Vid 9.tiden tog jag mig iväg mot mörtnäs och handlade. Sen kom jag ut till landet och upptäckte att det gått en säkring någon gån under min resa. ALLT i frysen var tinat. Men, jag är för fattig för att slänga maten så jag satte bara igång den igen och nu hoppas jag att jag inte kommer bli sjuk. Ska slänga den mat som inte går att värma. För jag har lärt mig, nån gång, någonstans att alla bakterier dör vid 100 grader. Så jag behöver liksom bara hetta upp allt. Så borde det vara lugnt. Hrmf. Vi får se. Men jag har fan inte råd att slänga maten. Inte när det bara skulle vara "för säkerhets skull". Nä. Sen kom mamma, pappa och Anita över för grillning. Maten blev supergod och de hade med sig jordgubbar. Efter att dom åkt tog jag mig ner till vattnet och ett dopp, det var kallt men riktigt skönt. Skulle SE matchen mellan Sverige Belgien, men den visades såklart på tv4 premium så det sket sig. Det slutade med att jag lyssnade på den via radio. Den gick ju ändå åt helvete så ja, det gjorde inget. Har äntligen tagit upp den sista biten på presenten jag skickade iväg i våras. Hahah. DEN SKA BLI KLAR. LISA SKA FÅ SIN PRESENT.


Huuu, nu har jag bråttom. Men jag vill inte. Huuuuuuu!!!  

Av blajblaj - 22 juni 2016 14:13

Turen till Gotland var fantastisk. De första två dagarna spenderades i L:s hus inne i "stan". Det behövdes städas och iordningställas för kommande hyresgäster. Efter det åkte vi ut till landet. Där hans föräldrar och syster bor och arbetar med biodlingen. Där fick jag hänga med ut på fältet och och jäääävlar va coolt det va. Kanske inte coolt i ordets rätta bemärkelse men det var häftigt. SJukt häftigt att gå runt i full biodlarmundering bland tusentals surrande bin! Jag fick hjälpa till och bära och blåsa bort bin och kolla drottningar och massa grejer. Tyckte det var ashäftigt, men kände mig lite i vägen. Jag kan ju inget och det tar lång tid att göra allt i vanliga fall, så nu gick det väl ännu långsammare... Men men. L var glad att jag hängde på så det jämnade kanske ut sig? Hehehe... 


Nu ska jag ha grillkväll med mamma, pappa och mammas väninna Anita. Det ska bli toppen! 


Ajö.

Av blajblaj - 17 juni 2016 19:40

Väntar på Gotlandsbåten, börjar bli rätt bra på att vänta om jag får säga det själv... Fy fan va jag älskar att vara ledig. Fem hela jävla dagar. Så skönt. Tydligen regnar det på ön men jag har både en stickning och båtklubbens papper att fixa med så jag är set. L måste antagligen jobba en eller två dagar så jag får underhålla mig själv. Hoppas på sol de dagarna.

Asch. Har inget att göra och ordtorka. Hrmf. Ajö

Av blajblaj - 16 juni 2016 18:30

Är i lite chock. Syster ringde för nån timme sen och berättade att hon och Jenny är på väg till norrköping då Jennys pappa varit med om en bilolycka.   Han hade cyklat, (utan hjälm!) och på något vis blivit påkörd. Tydligen är han skadad i huvud och ryggen och är nu på sjukhus. Jag hoppas och ber till allt jag kan att det går bra!


...Och nu sitter jag bara och spelar candy crush och känner mig omotiverat låg och ledsen. Det är kanske regnet som gör det. Blev helt genomblöt från fötterna och upp tilll knäna på vägen hem. Lyssnar på smoth jazz och är lite småfrusen. Ska lägga mig i sängen och spela istället. Stänga dörrn om mig och bara vara... Sorg är väl en underlig sak. Hur den kan ploppa när en minst anar det... Ja. Så kan det gå. 


Åker till Gotland imorgon. Det ska bli bra, men åker inte förrän 20.05 båten. Blev ju helt plötsligt ledig imorgon, vilket är superskönt, för då hinner jag städa undan lite här och diska och sånt strunt, innan jag åker. Ska ändå vara borta i 5 dagar!! Yey.


Nä. Sängpaus. Ajö    

Av blajblaj - 15 juni 2016 07:30

Kunde inte somna igårkväll så tillslut tog jag en åksjuketablett. Den hjälpte och jag somnade inom 30 min. Hehe. MEN den gör mig trött så länge, så nu har jag haft skitsvårt att komma upp och igång. Men men. Det är ju vardag och jag kan lalla på bäst jag vill på jobbet.

Ikväll kommer syster och fader över på grill det blir riktigt nice. Planeringen är i full gång och jag är ÖVERpeppad på vår flottfärd.

Måste vist skynda mig. Ajö.

Av blajblaj - 14 juni 2016 07:20

Ja då var det dags. Fyra dagar börjar nu! 


Somnade helt ok igårkväll, men vaknade efter nån timme och bara var helt förvirrad och hostade som en galning. Satt mig upp och bara undrade vart faen jag var nånstans. Hehehe.. Sen gick jag upp och drack vatten och kissade och sen somande jag om. Det var nog bara lite night terrors... Heheh... Är sjukt opeppad på dagen. Det verkar bli riktigt varmt och fint väder dessutom. Hade så jävla gärna bara legat hemma och solatoch badat... Mmmm. Men men. Bankomaten kallar och jag går dit. 


Längtar som fan till helgen. Och inte bara helgen, jag ska ju vara borta i 5 dagar! Yey. Ska äntligen få träffa L:s föräldrar också.. Lite läskigt men ja, det ordnar sig. Livet. Så jävla underligt och häftigt på samma gång. Jag har lovat mig själv att sluta överanalyser saker och ting och bara låta livet ske. Jag tror det blir bäst så.


Nu har jag lite bråttom, måste på toa och sen... Till jobbet. Ajö  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards