blajblaj

Alla inlägg under december 2012

Av blajblaj - 31 december 2012 05:28

Det blev lite spontant bestämt att vi åker till Åland över nyår. Det betyder att vi måste upp NU, för båten går klockan 07.35 Fy fasiken alltså. Heheh, men som P sa: lika bra, ska ju ändå börja gå upp tidigt snart igen. Jag är ju lyckligt ledig en hel vecka till men han måste ju börja jobba på tisdag. Hu...   Synd bara att jag har tillåtit mig själv att sova ut senaste dagarna... Har sovit till typ 10.00 eller längre. Mmm, hahahah, INTE BRA. Heheh, nä men allvarligt, man blir ju trött senare om man sover länge.. Och igår var jag pigg fortfarande när vi gick och la oss vid 01.00 eller nåt, och hade svårt att somna.. Ipso Facto: jättetrött nu.


Men det ska bli riktigt mysigt att komma bort.. Att vi åker till just Åland är väl ganska skit samma och att det är nyår känns likadant, men ja, jag vet inte, det ska helt enkelt bli mysigt att komma bort. Med P...   
 


Och vi var så jäkla duktiga igår, rensade, slängde och möblerade och nu ser det faktiskt ut som ett riktigt hem. Hahha, ska bara upp med lite tavlor, och så kommer det vara perfekt.


Har gjort lite för starkt kaffe oxå. Hejja mig. Men hellre det, än för svagt.


NÄ, ska man sätta på sig ansiktet? Eller skita i det och göra det ordentligt till kvällen? Hmmm... Ilandsproblem utan dess like.


Gott nytt år mina vänner, nästa gång jag skriver är det nog 2013! Tjosss



Av blajblaj - 27 december 2012 09:23

Jag vet inte hur det har varit för er men för mig har det varit ganska hektiskt... Hahhhaha, jag har, trots det, fått tid att ransaka mig själv lite. Det handlar om tillit och allt vad det innebär. Jag tror oxå att jag har lärt mig nåt. Men det kan ju bara tiden utvisa... Jag har haft en fantastisk jävla jul och jag är glad att den är över. Hade tänkt packa ihop redan igår, men en snabb mormorhjälp på morgonkvisten gjorde att jag kände mig slö, så det blev helt enkelt inget gjort igår. Eller nja, jag rensade i julklappspåsen, och städade i min dator...  


För jag sa väl att jag har fått virus? Mmm, och både jag (det hjälpte nog inte mycket) P och Syster har fnulat och fixat och försökt bli av med skiten men nä. Det sitter där det sitter... Sista utvägen är att formatera om datorn, men ja, du vet, formatera om betyder tömma. Bläk. Alla bilder, all skit man har samlat på sig. Och det är därför det har varit sparsamt med bloggande. Det här viruset satte sig på internetuppkopplingen. Så min dator ka inte hitta det. Det kan inte hitta internet helt enkelt. Surt sa räven, men inte mycket att göra åt.   


Mormorhjälpen sträcker sig till idag, eftersom jag måste ringa Stena Fastigheter och 1) skälla på dom för ett totalt inkompetent journummer som är åt helvete 2) be dom komma och fixa hos mormor 3) be dom komma och fixa hos oss 4) fixa garage 5) skriva in P på kontraktet.


Så det var allt, snart är det vår mina vänner! Och sen vet vi alla vad som kommer!! Sommaren. Mmmmums.....

Av blajblaj - 23 december 2012 15:36

Jättepeppad och beredd: Kan inte nå servern. Fuck.

Av blajblaj - 23 december 2012 15:28

Nu gör jag testet. Gud så nervös. Okej, ta det lugnt. Om jag inte klarar det är det inte mening att jag ska bli lokis. DÅ ska jag bli textilslöjdlärare. Ok. Det e lugnt. Det e lugnt.



Wooooohhhooooo. Nu kör vi.

Av blajblaj - 23 december 2012 09:02

Jävla skitvirus. Och dessutom är jag ju värdelös på datorer så det var nära att jag hade sönder den mer ett tag. Men faran verkar över för denna gång och jag håller på att scanna med nåt program som verkar bra. Vi får se vad som händer.


Undrar om det är dags att väcka P... Nä han får 20 min till   

Av blajblaj - 22 december 2012 06:52

Jag har snart tvättstugan. Jag vet att klockan är tio i sju. På en lördagsmorgon. Jag vet det. Jag kände det när jag vaknade. Men det är inget att grina över, att vara lite trött e helt ok. Det e ju värre om man skulle... Inte vet jag, bli MAGSJK kanske. UÄK.


Ok, nu e första svängen i. Och jag ska till baka om ca 45 min. Ok... Kaffet e klart och, egentligen borde jag äta något. Hmmm, men jag funtar på att baka bröd istället.   


VI får se. Jag har förresten gett upp tanken om att ge alla något stickat, jag har inte direkt nåt val för jag kommer inte hinna. Jag har liksom ingen motivation, varje gång jag sätter mig med stickorna så bara.. Jag vet inte.. Det slutar i alla fall med att jag inte stickar, hahah.. Så syster med fru får. Ingen annan. Om det inte händer ett mirakel. Jag menar, det ÄR ju faktiskt jul. 


Tjoss 

Av blajblaj - 21 december 2012 17:25

Ok, den här dagen, blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... FÖr det första råkade jag ut för en kaskadspya på tåget i morse ( ja alltså det var inte jag som spydde, utan den hände bakom mig, riktigt hur det gick till vet jag inte för det var bakom min rygg och jag hade hörlurar och fattade ingenting. )  och det har resulterat i att jag är heeeeelt tusenmiljoner % säker på att jag har blivit smittad med magsjukevirus, närmare bestämt VINTERKRÄKSJUKA. Ni som känner mig vet ju mitt komplicerade förhållande till kräks. Uäk. Har ätit massor med vitpeppar under dagen och är lite förstörd. Men men.. Julen står för dörrn och ajg har fan inte TID att vara sjuk.   Ok, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk, jag är inte sjuk..


Sen hörde rekryteraren av sig. Jag har fått testet skickat till mailen. Men. FAN. Jag hade fel. Det var inte ett psykologitest. Det är ett MINIHÖGSKOLEPROV. Först en svenskadel, sen en matte, sen en svenska till. FAAAAN. Jag vill inte åka ut på grund av jävla matematiken!! Ok, ta´re lugnt. Det stod klart och tydligt att man skulle vara lugn och sansad och inte stressa upp sig. I så fall, om man var det, skulle man vänta. Ok, jag har till den 27:e på mig. TA`RE lugnt.


Nu måste jag byta sängkläder, har tvättstugan klockan 7 imorrnbitti! Hahah, mmm, jag gillar att va ledig.    Vill bara ha det lite sniecigt nu när det e jul och allt! Hehe. Och slå in julklappar. Herregud, såna I-Landsproblem.


Och så beställde jag lite mer julklappar, men, asså, ja, vad ska jag säga.. Jag hoppas det kommer imorrn, dom lovade det men, ja man vet ju aldrig.   


Ja juuust ja, jag träffade ju på Nicole imorse oxå! Skitkul, och vi bytte nr och fan och hans moster. Hahahah, hon hade visst gift sig och väntade nu sitt första barn. Mmmm. Hon oxå. Wow. Heteronormen tar död på mig. Tack gode gud för P och hans fantastiska livssyn! Men det var riktigt kul att träffa henne ändå, hon är sig lik, glad och fryntlig. Underbart. Hoppas vi tar oss i kragen och ses nån dag... Heheheh... MEn man vet ju hur det blir. Hahah..


Ok nu ska här fixas.


Over n´out

Av blajblaj - 21 december 2012 05:04

Idag är jag ensam på andra stället. Och det e så jävla skönt. Ska bara upp och göra bokslut men sen är jag liksom bara till för den enda lilla grupp som fortfarande har utbildning. 


Igår var en bra dag. Det stängs dörrar och samtidigt öppnas nya. Jag blev dragen åt sidan av en av dom gamla rävarna inom moderbolaget, han sa att han hade hört att jag hade sökt ett visst jobb och sa: Hon som sköter rekryteringen är där NU. Ring henne direkt. Sen går hon på ledighet och då är det troligtvis kört. Sagt och gjort, jag ringde direkt och efter ett mycket givande samtal får jag troligtvis göra fas 1 under mellandagarna. Ett psykologtest som enligt alla jag har pratat med är ganska tungt. Dessutom svårt att bli godkänd på. Men jag tänker inte oroa mig, jag fattar ju ( och fick dessutomm MER insiderinformation från en annan gammal räv   senare under dagen ) att det är 1) Ett farligt jobb. 2) Mycket ansvar. 3) Fysiskt och psykiskt tungt. Och jag tror, efter allt jag har gått igenom och jobbat på senaste åren, att jag faktiskt kommer klara testet. Räv nr 2 sa: dom söker mognad. Och det tror jag att jag har. Vad gäller personlig utveckling. Inte sinne. Hahahhah... Håll alla tummar ni har. Jag får dessutom använda räv nr 2 som referens vilket är MYCKET bra.   


Nä nu måste jag skynda mig lite. Kanske bloggar under dagen, kommer inte ha mycket att göra... Haha...   


PS snart Juuuuuuuul! Woooooop!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards