blajblaj

Alla inlägg under januari 2014

Av blajblaj - 17 januari 2014 07:50

Och jag har tänkt bli klar med mitt paper idag. Skickade över det till systern igår och fick lite feedback på det idag, och det hjälper ju alltid. Däremot tyckte hon det var för koncentrerat på en specifik fråga men jag måste nog göra så, det är ju så det funkar i verkligeheten med vetenskapliga studier. Många bäckar små. Så jag ska finslipa och så får vi se hur det går. Det verkar dessutom som om jag inte behöver göra någon mer extrauppgift, så det e skönt. Då kanske jag är helt klar efter idag! Woohoo!


Och så längtar jag ihjäl mig till Teneriffa:          Så här fint verkar det vara där. Mmmmm, 22 grader i luften, 16 grader på natten och 18 grader i havet... Mmmm...

Av blajblaj - 15 januari 2014 07:52

Jag var duktig och gick upp direkt när klockan ringde 7.00 Fast egentligen är f´det mer för att jag inte vill ligga och halvsova i bara trosor, när ventilaionskontrollen kommer. Det är lite trixit sånt där. Dom kan ju aldrig säga EXAKT när dom kommer, så vi har gett vår extranyckel till hyresvärden. Men då är ju problemet, när man ÄR hemma, jag vill gärna bestämma själv när dörren ska öppnas och främmande personer komma in. En gång plingade dom inte ens, dom bara tog nyckeln och gick in. Sånt gillar jag inte. 


Och så var det, det hä rmed paper. Att skriva paper. Det är jobbigt. Det känns så jävla krystat och jag måste bli bättre på att få med kurslitteraturen i det jag skriver. Och jag måste använda det där jävla akademiska språket.. Hrmf. Annrs blir man inte godkänd. Och jag vill verkligen bli godkänd. Den här kursen kommer nog dessvärre sluta med ett U (underkänt) oavsett, det är tydligen så det funkar om man missar ett moment. VIlket jag har gjort i och med att jag var sjuk. Men det är tydligen inga konstigheter, efter kursens slut, och jag har fått mitt u, så kommer jag få en extrauppgift och när jag har skrivit, lämnat in och fått den godkänd så får jag mitt G. Låter superenkelt. Hehehh... Det värsta är väl att en ny kurs börjar på måndag och den verkar GIGANTISK. Det är min första lite längre kurs, den här är på 15 HP, vilket betyder 10 veckor, vilket är lite konstigt för jag har förstått det som att en vecka ger ett poäng? Hmm.. Ja, ja, det är kanske nån intensivgrej, schemat är ju SPÄCKAT med föreläsningar och workshops etc. Kan tillägga att Performance står med på schemat.   


Nä nu måste jag skriva lte. Wish me luck



Av blajblaj - 14 januari 2014 07:11

Precis som jag skrev igår, så var det inte alls jobbigt i skolan, när jag väl kom dit. Snarare tvärt om, det var en himlans bra dag helt enkelt. Jag kände att jag hade rätt att vara där, att jag liksom kunde saker... Låter kanske skitmuppigt men det struntar jag i. I går var en bra dag:


När vi sitter och ska börja textseminariet så säger vår proffesor, Kajsa, att förra gången var det några texter som inte gick att läsa för det hade varit nåt fel i uppladdningen... Så dom kunde vi ta nu. Och då sa jag: Jag var ju sjuk så vi kanske kan ta mig också? Elin brevid mig säger: Ah, fast vi har redan tagit din. Förra gången.. Eehhh. Ok? Kajsa hade tydligen tyckt att den var bra och velat ta upp den (först av alla) trots att jag inte var där! Hahhaah, jag är bäst!


Sen när vi sitter där, så ringer min telefon. Det var på vibration och jag kände inte igen nummret, så jag svarade såklart inte. Personen lämnade ett meddelande, men det tog ända till lektionen var slut och jag hade kommit hela vägen till slussen... Då lyssnade jag av det och... Ja, det var nyheter som, med risk för lite dramaqueen varning, kanske kan förändra mitt liv. Eller inte... Time will tell! Men jag är nervös, så mycket kan jag säga!


Idag har vi opponering mot en av de andra grupperna som har varit medan jag var sjuk. Jag kommer mest titta på och lyssna, men det kommer nog vara lärorikt. Det handlar om den vetenskapliga processen och det hör ju var och en hur sjuuukt intressant det är! Heheheh...


Nä dags att göra mig i ordning, vi hörs!

Av blajblaj - 12 januari 2014 10:19

Jag har inte varit i skolan på 3 veckor och det känns jobbigt. Det är som med alla andra saker jag har tragglat genom åren, när man sitter hemma känns det helt jävla cepejobbigt att gå dit, men när man väl är där är det kul. Eller ja, helt ok i alla fall. Heheh... Och så har jag ju ett paper som jag måste börja skynda mig med. Huuu.. Håll alla tummar ni har för att jag blir godkänd, jag har en känsla av att jag inte kommer bli det... Men man ska inte måla fan på väggen!   

Idag har jag tvättstugan kl 13.00, orkade ju inte tvätta vårat i torsdags utan tog bara mormors, så nu ere dags. Och så harjag (åter)upptäckt Hellasgården. Man kan ju hyra längdskidor där och när det finns snö så finns det maskingjorda spår. Hoppas bara snön lägger sig och stannar, för då ska jag försöka få med mig systern och våra respektiva och ta ett par timmar och åka nästa helg.


Nu ska jag kolla lite Big Bang och Modern family. OCh till kvällen väntar American dad och Family guy. Mums.

Av blajblaj - 11 januari 2014 11:57

Nu kom snön. Och jag satt senast igårkväll och kollade på begagnade längdskidor... Får se om dom finns kvar nu. Jag är fortfarande sjuk, men jag tänkte ta mig ut oc få lite luft idag, på ett eller annat sätt. Ja, alltså, en promenad, eller en tur med bilen? Bilen är hemma igen. Det var kopplingsvajern som hade gått av och det kostade 1400 kr att fixa på verkstad. Men nu har vi iaf kontakt med en verkstad och bilen är hel. Helare. Heheheh....


Jag försökte komma i min baddräkt igår. Det gick sådär. Dags att fundera över vikten lite tror jag. Jag har ju shoppingstopp så jag behöver komma i som kläder jag har. Fan...   


Nä nu ska jag lägga mig i soffan och spela candy crush och komma på om jag orkar ta en promenad lite senare.


Ajöss

Av blajblaj - 10 januari 2014 18:37

Hotel Concordia Playa:        WoopWoop... Enligt Hotels.com ska det vara 4*. Det tror jag stämde nrä dom byggde det 1986... Hehehe, men jag klagar inte: 3 personer, 4 nätter, inkl frukost och middag...: 2068kr. Mums. 11 mars bär det av och jag längtar redan sönder mig. Tjooohooo!

Av blajblaj - 10 januari 2014 08:49

...efter att söka till någon annan utbildning. Men när jag sitter där känner jag magen bara: NEJ NEJ NEJ. Och jag började tänka mig hur det skulle vara OM jag kom in på till exempel textil på Konstfack. Ja, då går man dom där tre åren och allt är frid och fröjd, antagligen CEPEroligt och jävligt utvecklande... Inom det textila då. Men sen, när man går ut, vad händer då? Troligtvis behöver du ha en jävla massa kontakter (människor) som du har skapat under dessa tre år, och för att skapa sådana krävs lite social interagering. Något jag inte är jättesugen. Jag hatar ju liksom folk.. Och sen ska du försöka få till något typ av jobb, vare sig det är eget företag (uäk, jag får ångest i magen direkt) eller en anställning. Och hur många textilkonstnärer tror ni dom anställer där ute i Landet? Inte jättemånga. Och sen då, vi kommer ju vara en hel klass på 20 pers som har det likadant. Och jag vet inte, jag kan inte se mig själv KÄMPA. Jag har inte orken och inte lusten. Jag brinner inte SÅ mycket för det. 


OCh så fick jag en känsla av: meant to be... Jag menar, jag kom ju in  på lärarlinjen, på KOnstfack, som jag har pratat och framförallt TÄNKT på så länge... Och så kände jag bara, nä jag ska gå kvar. Det är det jag ska göra. Sen får det lösa sig om fem år. Jag ska ta mig i kragen och börja tycka om det här, och jag ska ta mig i kragen och kolla runt om jag kan lägga till fler kurser. Jag vill ju så gärna ha slöjd.


Och så är jag ju sjuk, det ställer till det... Allt är tungt och jobbigt. Men idag, har jag inga måsten alls. Ska bara fläska runt och stinka svett.


MEn en bra nyhet: Resan blir av och jag tänker köpa den idag! Wooohooo! Teneriffa är resmålet och det kommer bli awesome! Ajöss!

Av blajblaj - 9 januari 2014 21:25

Jag är så täppt.. Och febrig. Och sjuk. Och P är också sjuk. Vi är så sjuka... Jag tog mig ner till centrum idag iaf, köpte: hostmedicin, berocca, kan jang, halstabletter, honung, citroner och nässpray. Sen dog jag lite.. OCh så var jag tvungen att tvätta till mormor. Men nu är det bingen som gäller. Uhhh, bomullshjärna... Godnatt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards