blajblaj

Alla inlägg den 4 augusti 2015

Av blajblaj - 4 augusti 2015 06:48

FIck ett sms i söndagskväll: Kan du ta en frukost imorgon, 8 p, allt är preppat? Javisst, inga problem. Kommer till jobbetm lite sent, och upptäcker: INGET är preppat!?!. Jag började fundera på om frullen va avbokad men inser att nej, den är bara inte förberedd... FÅr hjälp av hovmästaren at ställa iordning allt, och allt är egentligen lugnt. När Esme, (min absoluta favvis av alla på siggesta) kommer är jag såklart lite surig och säger: vad hände igår?? Frukosten var ju inte dugg förberedd?? Vi pratar lite fram och tillbaka, hon berättar om en överstressig helg och hur hon inte fått någon hjälp överhuvudtaget och hur trött hon är. Jag säger: nu glömmer vi den här helgen och den här morgonen och kör på. Några sekunder senare kommer hovmästaren, han slänger ur sig: Sätter du dina kompisar i skiten??! Till Esme... Och jag vänder mig mot honom och bara: vi har löst det här redan, det va sjukt stressigt, etc etc.. Sen märker jag att den där kommentaren va sista droppen för henne... Jag får med mig hovmästaren ut och han går. Sen går jag tillbaka till Esme, säger kom här, och kramar om henne. Hon gråter så hon skakar och jag känner igen mig så jävla hårt! Så där va jag också när jag hade mina första jobb, jag minns hur gärna en bara ville behaga alla och hur "duktigflicka-komplexet" bara växte och växte! Sen har vi typ två timmar där vi bara pratar, hon gråter i omgångar och efter halva tiden kommer vår chef... MEn det blev bra, vi fick ur oss lite om hur kassa alla andra är, och hur lite dom gör och att det blir för tungt! Sen körde vi på. Dagen blev bra och vi hann få iordning det som inte hunnits under helgen... Men fy fan alltså... Fast Esme verkade må bättre och hon gillar faktiskt det där stället, och själva jobbet så.. ? Jag fick en pratstund med köksmästarn och då sa jag att han borde prata med Esme och kolla vad hon ska göra i höst, för hon är en sån klippa etc. Jag hoppas han gör det!  


Idag vaknade jag innan klockan. Jag skyller på P som är i Uppsala och spela kort. Somnade kanske vid tio igår och tydligen är jag inte van att sova 8 timmar! Heheh... VI har dessutom en skön vecka planerad: imorrn skjutsar han mig till jobbet, och använder bilen under dagen. Sen kommer han och hämtar mig och vi åker ut till landet. DÄr grillar vi och spelar mitt nya brädspel med Trailor Park Boys som jag fick av honom i födelsedagspresent! Just ja, jag jag har ju inte berättat om allt bra:igt jag fick i presenter!??!? Åhh, men det hinner jag inte nu, får ta det imorrn! OCh så sover vi där ute till torsdag och då är jag ledig! Jag är ledig fredagen också, men vi får se om vi stannar tills dess. Mmmm... Längtar. Tydligen ska det vara styrelsemöte på måndag (10:e) men vi har lovat Tia att komma in på Mosebacke och fira hennes födelsedag så jag sa nej. De kan ha sitt möte själva. Jag fattar inte min roll längre. Dom trodde jag kunde fixa hemsidan, det kunde jag inte och efter den där utskällningen är jag väldigt restriktiv med hur mycket jag ska lägga ner i energi på den där jäkla styrelsen.. Hrmf. Men, ja, jag sitter väl av tiden, 2 år är inte så frligt. Så har jag gjort mitt. Men kan jag inte komma på ett möte så kan jag inte. Känns inte som om dom bryr sig direkt. Fast missar jag för många kommer dom såklart vilja bråka med mig. Ja ja.. Vad är en bal på slottet.???


Nä nu ska jag käka frulle. Hej då.      

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards