blajblaj

Alla inlägg den 19 juli 2016

Av blajblaj - 19 juli 2016 01:57

Jag vaknade för en halvtimme sen och verkar inte kunna sova. Det tog sen ca 2 min att inse att det troligtvis är fullmåne. Men jag har en underligt frid och ro i kroppen just nu så att ligga vaken ett par timmar gör mig inte nervös alls. TROTS att jag ska jobba mitt tredje långpass på raken. Haha vad underligt livet är. Vad underligt det är med känslor... Ena dagen upp och nästa ner. Men det är kanske det som är livet. Det är kanske poängen? Vad vet jag? Hehe... Gick på toaletten och sen stod jag en stund på uteplatsen och bara kände av natten. Mmm, filosofising, jag vet, men det är så jävla skönt att vara sån ibland. Bara njuta av det som sker liksom. Även om det är en sömnlös natt på grund av fullmåne.

Jag insåg att jag är ledig från och med onsdag till och med lördag. Och att jag dessutom har så lite pengar att en tripp till Gotland dessvärre är uteslutet. Men jag har ju pappas bil och dessutom ett tankkort på Ingo och då slog det mig att jag kunde ta mig till Linneberget för lite skönt häng med syster och fru. Plocka svamp och blåbär... Men det kan bara bli mellan tors och fredag för onsdag ska jag tvätta hos föräldrarna och hänga med mormor på eftermiddagen och kvällen. Lördag ska jag hämta föräldrarna på Arlanda efter deras 2 veckor långa vistelse i Barcelona. :) Det kommer så jäkla sorgligt att bli av med bilen. Men men. Eller kanske åka efter mormorhänget? Nä riktigt tidigt tors morgon är bättre.. Haha. Planering is my middlename...

Jobbet går ok. Har hamnat på precis det stället jag inte ville hamna på. Mer och mer ansvar för varje dag och igår var jag ensam kvar med uppgift att göra allt. Låsa in kassor, stänga ner och larma, låsa allt övrigt. Hrmf. Men igår när jag jobbade, alltså söndag, så hann jag springa upp en sväng och kolla in bakluckeloppisen. Den är helt gigantisk och jag kände att jag bara SKA hinna vara med på en innan det tar slut. Vilket borde vara i september... Heheheeeee. Skulle vara kul faktiskt. Undrar om vi får rabatt? :)

Vet inte om jag skrivit om det men vasamuseet var verkligen toppen! Det var helt magiskt att får hänga med Stina, Mats och L och picknicken var jättegod. Stina hade gjort extremt goda kladdkakor och vi fixade äkta grädde. Hade oxå med blåbär men glömde bort dom! Haha... Så kan det bli.

Jag hat städat undan mitt element men just nu känns det nästan som att jag hade behövt sätta igång det. Asch, jag har det varmt och gött under täcket, får väl sluta skriva och stoppa ner armarna under täcket med. Ska sätta igång första Harry Potter och se om det får mig lite trött.

Over n' out

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards