blajblaj

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av blajblaj - 19 juni 2014 10:10

Jag har varit hos Buster i  måndags och det enda jag reda på var att jag var tvungen att komma tillbaka på onsdagen för att göra en magnetröntgen och sen få prata med en knäläkare. Igår kom osdagen och jag åkte till sös, gjorde röntgen och fick tillslut, efter ett antal timmar, prata med läkaren. Hon visade mig röntgen bilden och förklarade: Här ser vi utsidan av benet, jag scrollar in och fram träder lårbenet och smalbenet, jag kan se att du har råkat ut för en smäll för där det är vitt betyder det att det är vätska och det blir så då. Och så visade hon på flera områden med vitt... Blä. Sen visade hon vidare: här finns bakre korsbandet (och så pekade hon på en svart tjock rand som gick från ena benet till andra, hur fint som helst.) Sen pekaden hon på nån liten månformad grej och sa det här är en menisk, den ser jättebra ut. Och så scrollade hon längre in i knät, och sa: Ja och då kommer vi till främre korsbandet, och så pekade hon på en blaffa gröt, det var massa vitt och grått och mojs. Och så sa hon: ja och som du ser, så ser det inte alls bra ut.


Hehehhe, så för att göra historien liiiiiite kortare, mitt främre korsband är kaputt och det som ska göras nu är träning hemma och kontakt med sjukgymnast. Rehabiliteringstid: 3-4 månader... Och om det inte är bättre då, så kan operation vara att föredra. Blä.


MEN, det var ju egentligen precis det jag ville höra ( om det nu nödtvunget var trasigt där inne ) och jag fick träffa en sjukgymnast direkt. Han gjorde ett par olika övningar och kollade hur stark jag var, vilket jag tydligen var. Så nu ska jag kontakta nån sån där gymnastik och så träna som en galning hemma. Jag säger att jag kommer vara bra inom 1-2 månader. Så.


Fick dåliga nyheter från SJ igår oxå, dom har upptäckt min skuld och håller nu på som bäst med hur den ska regleras   men men, inget att grina över, jag visste ju att den fanns så det är väl bättre att den kommer nu än sen. Får se hur det blir med det... Det är hur som helst ca 11 000 bagis jag måst ut med. Som jag trodde. Damn it! Heheh, jag får helt enkelt leva snålare än vad jag hoppades på. Det ordnar sig.


Och så har jag tvättstugan, midsommar är i antågande och vi ska till Karlstad. P har halvdag med midsommarlunch på jonbbet så vi kommer förhoppningsvis iväg runt tre-tiden... Som senast. Och så ska vi på hotell, mmmmums. Elite Stadshotell Karlstad, kan bli hur niceigt som helst!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards