blajblaj

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

Helgen närmar sig

Av blajblaj - 27 augusti 2015 08:57

Jag har fått lön. Jag fick nästan 13.000 kronor. För er som jobbar heltid verkar det lite, för er som pluggar eller är arbetslösa är jag numera rik. Ett litet, litet tag iaf. Det resulterade i att jag köpte vårlök för 400 kr, och presenten till P som var något overdue. Biljetter till Judas Priest (Stina, det blev sthlm, eftersom jag inte hörde nåt från dig   hoppas du inte blir ledsen?!) som kommer till globen lördag den 5:e december! Woohoo! Jag har inte sett gubbarna, ever, så det kommer bli riktigt nice...


Sen ringde Tyresöbostader. Jag fick lägenheten! Vill inte skriva för mycket om det så om någon undrar får ni höra av er på något annat vis än bloggen...   Har dåliga erfarenheter av ärlighet i det offentliga, hrmf *hostUNIFLEXhost* 


Sen ringde Conny, mammas kompis man, vars fotölj min kära syster har köpt men inte hämtat, och vi bestämde att jag skulle åka ut och hämta den. VIlket jag också gjorde. Heheh... Den är gigantisk och tar upp hela bilen, i princip.. Dessutom hade jag ju tänkt åka ensam i egen bil till Linneberget i helgen, men det verkar vid närmare eftertanke jävligt dumt och dyrt. Bättre att spara dom bensinpengarna till nåt roligare, typ ny kyl till landet? Ny kokplatta till landet? Ny ugn? Ny diskmaskin? Ja, listan kan göras lång. Tyvärr... Önskar jag kunde bry mig mindre om prylar. Det ska mitt höstlöfte. Tillsammans med det jag skrev om hur jag ska bete mig i skolan. Mmm. Så får det bli. Mindre grejer åt folket. Men hur som helst, ska jag få åka med Systern istället. Det blir bra. Vi måste bara lösa hela grejen med fotöljen och dyl... P får skjutsa mig till Jennys jobb. Och så möter vi dom där och switchar. Mmm..  


Sen bestämde jag med mormor att vi skulle ta en sväng, idag, till banken och till landet. Hon tar ju ut pengar, samlar dom på hög, och när det blir för stor hög måste vi till banken !?  TROTS att jag har internetbank åt henne, så jag skulle kunna föra över, ISTÄLLET för att hon tar ut och fipplar. Jävla skitgeneration som måste kontanter för att tro på dom. Men, men. Nu är det som det är... Det är bara så jävla omständigt. Huuu....


Dessutom har min mage verkligen gett upp senaste veckan... Vet inte vad det beror på, men säkerligen min inre stress... Hur som helst, så kunde jag inte sova inatt, på grund av alldeles jävulskt spänd och värkande mage med tillhörande gaser. Mmmm... Så nu har jag googlat sönder detta och hittat medicin. Ska åka och handla detta inom snarast. Får, eehh... Lay low on the gluten och laktos för ett tag. Det är ju bara synd att det är gluten och laktos jag LEVER för.


Åh, tänk! Fy fan.. På måndag börjar skolan igen. Sommaren är då officiellt slut. Wow. Nu ser jag fram emot julen! Mums...


Ok, nu ska jag INTE äta nåt (för då kollapsar magen) men kanske dricak lite kaffe? Utan mjölk då. Ajöss    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards