blajblaj

Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Uppsvälld och pms:ig

Av blajblaj - 31 juli 2016 21:33

Har varit ledig i två dagar redan. Vill vara ledig för alltid. Igår gjorde jag sylt och bakade en kaka. Och kollade film och stickade. Idag klippte jag grannens häck och krattade upp allt efteråt och gick och slängde. Sen tog jag mig ett dopp och låg på bryggan i en timme. Sen skulle jag bara äta en sen lunch och så göra mig iordning för att åka in till stan inför häng med L och restaurangbesök med familjen på min födelsedag. Men då ringde han med dåliga nyheter: han hade lyckats med konststycket att köpa biljett åt fel håll! Men det ordnade sig någorlunda bra, han fick pengarna tillbaka och en plats på båten som hår 11.25 imorrn. Såklart lite surt men tydligen gjorde detta att han hann köpa present till mig så lite vinst blev det ändå. Så jag lagade middag som bestod av kyckling, champinjoner och lök, pasta och så mojsade jag ihop allt med grädde och creme fraiche. Det blev supergott. Det blev dessutom en matlåda.

Jag har känt en distinkt doft av rök, eller nja, eld till och med, senaste timmen! Har gått runt och snosat och försökt lokalisera vart ifrån det kommer men... Hrmf. Det är lite läskigt när jag är här på landet. En brand känns liksom farligare även om det egentligen säkert är tvärt om. Ja ja. Det är säkert bara nån campare i skogen... Ska kolla nyheterna och se om det står nåt, för säkerhets skull...

Har haft en sån skön känsla i magen senaste dagarna. En sån där extrem frihet/lyckokänsla. TROTS att jag har pms. Har tänkt vara vaken tills stjärnorna kommer fram och så ligga och filosofera i sällskap av dom. Men jag har blivit trött och somnat innan! ? Men det står faktiskt på min önskelista för året, den jag skrev runt nyår. Sova under stjärnorna. Haha. Ikväll kanske det blir av. Ligger i soffan och har kollat planet earth senaste 2 timmarna och jag tänkte sticka lite mer innan sängen dessutom. Haha. Busy bee. Tänkte bjuda på en skön selfie när det nu ändå är så sällan jag uppdaterar! ? Haha! Det låter av syrsor och det är en ganska kall vind... Det känns som höst. Men det gör inget. Jag är lycklig igen. Det är så jävla skönt!! Haha jag vet att jag kommer säga tvärt om igen men just nu är allt ta mig fan fantastiskt. Längtar till skolan oxå. Har så mycket och många planer inför hösten och det får mig att inse att jag behöver jobba extra. Men det ska nog gå bra. Varannan helg och så kan jag säkert få ledigt om jag säger till i förväg. Mmm. Det blir bra.

Allt blir bra. Jag lovar. ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards