blajblaj

Alla inlägg den 6 november 2016

Av blajblaj - 6 november 2016 14:50

Martin hörde av sig igår. Han skrev att han saknade mig. Jag svarade detsamma tillbaka. För jag gör det. Otroligt jävla mycket. Kan inte sluta tänka på honom och på den känslan av samhörighet vi har haft från sekund 1. Det kanske är dumt men jag måste ge det här en chans till. Jag kommer inte kunna förlåta mig själv om jag inte gör det. Pratade länge och väl om hela situationen med syster igår på väg hem från festen och hon tyckte jag skulle gå på känslan. Så jag messade honom i morse och vi ska prata senare ikväll. Jag har ett lugn i kroppen nu som.. Ja visst kan det vara tillfälligt men det är så skönt. Ibland kanske jag måste kämpa för det jag vill ha. Eller den jag vill ha. De flesta förhållanden har lite gropar på vägen. Och just nu känner jag att jag kan ta det. Köra lite försiktigt över dom och hälla i grus bakom mig. Haha. Inte så bra på metaforer men du fattar! :-)

Festen var skitkul men vi drog rätt tidigt. Eller nja, med mina mått mätt var det sent som fan men med unga människors festmått var det tidigt, haha! Vi va hemma hos syster vid halv ett. Sen var vi så frusna att det tog typ 2 timmar att somna men vafan! Haha... Vi kom på tredje plats i utklädnads tävlingen oxå! Det va kul. :-)

Idag fick jag sällskap en bit på vägen av syster, vi stannade en sväng på brisak och jag hittade lite smått och gott, ett adventsljus och en liten batteridriven adventsljusstake om passade PERFEKT i lilla fönstret i vagnen. En tvålkopp som kommer göra duschandet lite enklare, en doftolja med kanelarom och ett litet doftljus som hade lukt: soft gingerbread and cream. Mums. Nu känner jag mig lite mer redo för julen! Åh så jag längtar. <3

Just ja, det är ett extremt snöoväder här i landet just nu! Nån minusgrad och snö! På Linneberget hade det kommit 2 dm under natten! Galet. Men konstigt nog så blåser det inte så farligt här ute idag. Det är ju bra iaf. Och mina granar håller på att slå ut! Ser garanterat 2 men det kan va en tredje på gång. Kan va att jag hittade ett frö också på ytan. Men jag tryckte ner det i jorden och så får vi se. Haha! Älskar att plantera. Vill köpa rosor oxå. Det är rea på odla.se och dom har riktigt fina sorter. Kan ju ha dom i tältet i nån kruka under vintern. Och så sätta ut dom till våren! Mmmmums. .. Men först! JUUUUUL!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards