blajblaj

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av blajblaj - 1 maj 2013 09:31

Malta var perfekt. Vädret var inte rikitgt på vår sida, fredagen var regnig som fan och lördagen var solig som attan.. Men va fan, här e lite bilder. Det blev inte så många bra men... Ja, njut av det lilla!


Det började med SUUUUUUPERfint väder i sthlm när jag är på väg mot Nyköping och skavsta flygplats:    Vi hamnade ganska långt bak i Ryan Air kön och då får man skitplatser, men det gickbra ändå    Det blev lite jobbigt, när vi närmade oss Malta och piloten säger: dessvärre har jag dåliga nyheter, vädret på Malta är mulet, regnigt och och vi kommer få landa i en "thunderstorm". Tack.


Men sen var vi på Malta:                Och så var vi på en fyrverkerifestival, det va kul  Det känns inte riktigt relevant att lägga upp fler bilder på det eftersom det knappt syns nåt! Hahahah... Men här e vi i alla fall    Jävligt snygga om jag får säga det själv.    Jag lägger upp den här bilden oxå, eftersom det är den sista bilden jag tog innan vi satte oss på parkbänk för att vila fötterna. Jag lägger nämligen telefonen brevid mig. Sen pratar vi och skrattar, och har det som vanligt alldeles awsome. Sen går vi därifrån mot en annan del av staden. Efter en 20 minuters promenad ber Lisa mig att ta kort på ett hus. Då kommer insikten om att telefonen ligger kvar på bänken. Eller ja, jag lämnade telefonen på bänken... Paniken sprider sig och vi springer tillbaka, ingen telefon.. Och inom en radie av ca 20 meter runt parkbänken finns: Turistinformation, Nationalmuseum, Dungeonsmuseum, Polisstation och souveniraffär. Telefonen återfinns inte i någon av dessa etablissemang. Jag blev ju ganska säker på att den var borta för alltid. Men Stina den underbara och smarta, har under hela tiden ringt till telefonen och medan lugnet lägger sig och vi försöker hitta numret till 3 för att spärra, så ringer jag till henne! Och så får jag prata med en kvinna som säger att hon har den och att hon lägger den i sitt hotells reception och jag kan komma och hämta den där.. Hahhaahha... När vi kommer till sagda hotell visar det sig att det är ett 5 ***** superhotell. Grand Hotel Excelsior. Mmmm. FÅr tillslut min telefon, och i kuvertet har hon lagt sitt visitkort. Hon är tydligen "Vice President Marketing Europe" för ett stort företag som har med tuggummi att göra. Hahhaha...   Ja, vad ska man säga? Jag hoppas hon blev glad för det lilla armbandet med blå stenar och brickan som det stod "angel" på som jag köpte för 3 euro som tack! Hahahahah...


Ja det var liksom Malta på 3 minuter. Det var awsome och jag vill åka tillbaka på en och samma gång. Nu ska jag väcka P. 


Glöm inte vad det är för dag idag: Det är arbetarnas dag och internationalen, åt alla lycka bär!!!


Glad 1:a maj!!!   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards