blajblaj

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av blajblaj - 5 maj 2013 08:33

Helt seriöst. Jag har försökt göra kaffe. Sen vår kaffebryggare gick sönder för typ 2-3 veckor sen så har vi gjort kaffe direkt i termosen med en sil, du vet? Koka vattnet, häll på det på kaffet.. Ja du fattar. Problemet vi har är att silen inte riktigt passar till termosen så den står lite ostadigt, men det har inte varit några problem. HITTILLS:


Idag gjorde jag precis som vanligt, kokade vattnet, la filter i silen, hällde på ett par skopor kaffe, tog vattnet när det var klart och började hälla. Efter ungefär hälften (för hetsapa som jag är, håller jag ju på att göra iordning disken samtidigt) ska jag bara flytta på en skål, snuddar till siljävlen och på millisekunder har den farit i golvet och det är kaos på köksbänken. Kokande het kaffesump. Överallt. men som tur är hade den nästan runnit klart så det var inte JÄTTEfarligt. Jag andas lugnt ett par gånger och tänker shit happens. Torka upp och gör om. Gör om hela proceduren och är väl lite... Ja uppskakad kanske är rätt ord. Hinner fylla upp silen till bredden då... PANG, samma sak händer igen!?!?!


HELVETESJÄVLASKITPISSJÄVLASKITHELVETESFITTJÄVLAKUK
SKITSHELVETESJÄVLACEPEPISS!!!!!


Den andra gången föll silen då jag precis fyllt den med vatten. Den föll mot spisen. Nu har jag spenderat 30 minuter med att rengöra på spisen, i spisen, under spisen och brevid spisen. 



Ni vet vad dom säger: tredje gången gillt. Nu sitter jag äntligen och dricker mitt morgonkaffe. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards