blajblaj

Alla inlägg under juni 2014

Av blajblaj - 12 juni 2014 08:47

Idag måste jag ringa Stena Line och ändra båtbiljetterna, heheh... Och jag vill dessutom använda mina poäng till att göra det, och det hoppas jag är möjligt. Sen skulle jag så gärna vilja ner till centrum och hämta ut paket! Både dojjorna och H&M har kommit. Mmmm... Men vi får se, skitknät gör sig påmint hela tiden.


Nä ordtorka idag. Hej då

Av blajblaj - 11 juni 2014 08:32

Igår va jag riktigt aktiv, mormor kom på en fika och sen tog vi en lång promenad ner till centrum jag fick handlat och hämtat ett av två paket ( hade glömt avin till det andra   ) och sen hem igen. Idag har jag JÄTTEONT i mitt knä. Så, trots att jag lovade mormor att vi skulle göra om proceduren idag så måste jag ringa och meddela att detta inte går för sig. Jag ska smörja in mig ordentligt och sen sitta på uteplatsen hela dagen tänkte jag, det kommer ju bli cepefint väder!


Igår kom oxå min första Walking dead serietidning och jag har ännu inte läst MAD som jag fick för nån vecka sen, så jag tror det får bli det idag. Serietidningsmaraton. Mums. Och så ska jag öppna fönstret och lyssna på P3, mmmm... Trots risk för uttråkning, så blir det nog bra. Det får lov att bli det.


Herregud, VM 1994 var för 20 ÅR SEN??? Men, men, men... Jag minns det ju som igår!!!!! Vet inte om det här med P3 var nån bra idé trots allt?? #såjävlagammal





Av blajblaj - 10 juni 2014 08:40

Igår fick jag för mig att städa uteplatsen. Mest på grund av ett överhängande hot från mormor, där hon menade på att hon kommer ta med sig sin kompis och komma förbi på en fika under förmiddagen... Dessvärre har hon fått färdvägen om bakfoten, det är bara en massa trappor för att komma till mig, så hon kommer behöva gå en ganska lång omväg, men hon vägrar tro på vad jag säger så... Jag sa: Lycka till. Hahahah! Vi får väl se hur det blir. 


MEN, städningen gjorde att jag fick ganska så ont i benet under eftermiddagen igår och jag tror att jag egentligen behöver vila idag... Men det är för trist så det blir det inget med.


Dessutom har jag tävttstugan kl 10.00, man får ju liksom underhålla sig med det lilla när man inte kan röra på sig som vanligt.


Nu har jag ÄNTLIGEN köpt båtbiljetter till Danmark. Det har varit en hel del turer om huruvida vi kommer dit eller inte men nu verkar det lösa sig ordentligt. Jag var smart nog att köpa flexibiljett så om lite meck kommer vi troligtvis vara i Danmark från den 15:e till den 20:e juli. Mums. VI kommer bo (återgår till rutinen) i lökken och vi kommer hyra ett rum från den kvinna som vi har hyrt från i över 10 år. Supertur att det fanns plats! Sen gör vi en favorit i repris och åker direkt från Danmark till P:s familjs sommarhus i Västervik och stannar där tillsammans med hans ena syster i en vecka. Det kommer bli toppen!


Det ska bli så jävla skönt att få komma till sös på måndag. Jag vill så gärna att dom bara säger: Ja, det kommer göra cepeont men DU MÅSTE GÅ PÅ BENET och träna det hela tiden och göra övningar och fan och hans moster. Jag VILL att han säger så. Min läkare heter för övrigt Buster. Jag kommer ha mycket svårt för att tro på att något han säger är seriöst.


Over n´out

Av blajblaj - 7 juni 2014 09:21

Det brann i fiskis i torsdag. Huuu, läskigt.!! En brand är så jävla definitiv. Det är liksom borta sen. Alla foton, alla kläder, alla grejer... Huuu, stackars människor.


Igår hjälpte jag lillkusinen med hennes balklänning, vi kortade den nästan 1 dm och sydde in 2 cm i ryggen. Flyttade axelbanden lite nedåt. Voilá! Nu borde jag haft en bild men det har jag inte. Hehheh.. Det var riktigt trevligt och vi satt och snackade skit och käkade grillmackor ända till 23, då hon blev hämtad av sin bror... Det va mysigt!


Idag ska vi ut på landet. Gräset ska klippas och både jag och mormor ska få lite frisk luft. Det blir bra. Jag har ju suttit inne i typ 3 dagar så det kommer verkligen göra gott. Jävla skitknä... Har ont då och då, men kvällarna är värst. Då värker de som fan. Kanske inte så konstigt, hela dgen har ju gott och jag har gått på det och hållt på liksom.


Nu har jag ätit mina obligatoriska grillmackor, till det har jag druckit mjölk och avnjuter nu lite kaffe. Jessica sa att det skulle bli fint väder men jag tror hon har fel. Jag undrar om ovädret från andra delar i Sverige tänker komma hit nu... Nä dags att göra mig iordning, det tar ju sin lilla tid om man säger så.. Jävla skitknä. 


Over n´out

Av blajblaj - 5 juni 2014 10:55

Jag fick ju en restuppgift i förrigår för att ajg inte var i skolan... Den är nu avklarad och inskickad och jag är så jäkla nöjd. Skatten kom igår och detta firade jag med att shoppa. Heehheh, typ 650 kr på Rut&Circkle och lika mycket på H&M... Det hade jag väl förtjänat? Jag hade ju tänkt ta en shoppingresa till London, men med mitt knä har jag ingen aning om när det kan bli. Så då fick det bli så här istället. 


P är på festival och jag sunkar ner mig som fan   . Äter bara formfranska med nutella och dricker bara O´Boy. Mmm. Mitt liv är ta mig fan awesome. Det är som att jag har festival här hemma också!! Hahahahah...


Knät gjorde förbannat ont inatt, men det verkar vara standard. Det känns dessto bättre på morgonen så man får väl ta det som det är. Sa jag att jag fått en remiss? Det har jag i alla fall, den 16 ska jag till SÖS och få veta vad som är fel. Det blir bra...


Nä dags att lägga sig i soffan och... Typ kolla film? Sova? Ja du vet... Ha det awesome. Hej då

Av blajblaj - 4 juni 2014 07:42

Idag är dagen som jag får sparken från företaget. Hmmm.. Det känns lite antiklimatiskt och konstigt. Jag vet ju att jag redan fått sparken egentligen men ja, det känns tomt på nåt vis... Som att en era faktiskt är slut. Jag har kanske trott nånstans i bakhuvudet att det ska "lösa sig" som man säger..? Fast.. Ja, jag vet inte. Så känns det i alla fall.


P och hans vän Martin ligger fortfarande och snusar. Jag borde väcka dom men har inte riktigt hjärta... Dom ska ju åka ända till Sölvesborg och innan dess måste dom en tur ut till landet och hämta partytältet... VIlket får mig att inse att va faaan! Vi ska ju ut på landet på lördag och måste ha nyckeln??? Hmmm.. Hur göra detta??? Har mormor extranycklar? Jag undrar.... Asch det löser sig.


Nä lite kaffe och sminka mig och sen dra kanske? Det blir bra det...

Av blajblaj - 3 juni 2014 14:07

Det skulle ju bli så lugnt och skönt och soffhäng och inget smink och sunk... Men tydligen är jag så populär i klassen att jag var ett samtalsämne under picnicken och då bestämde Diana att hon skulle komma hit och fika. Och vilka ursäkter jag än sa (jag har ont i knät och kan inte röra mig, jag är jättetrött och jätteseg) så ihärdade hon. Hehe, det e klart att det är smickrande men jag hade helst velat vara själv idag, speciellt eftersom P:s kompis Martin kommer ikväll och ska sova över för att sen åka med P till Sweden Rock Festival imorgon... Hrmf. Jag är lite avis men, jag vet inte, har inte varit på en "riktig" festival sen jag blev nykter och jag tvivlar på att jag skulle uppskatta det någon längre tid. P får njuta av lite egentid och detsamma ska jag göra här hemma. Dessutom hade det inte funkat med mitt knä så det va ju en jävla tur att jag inte har köpt biljetter!    


Dessutom ska jag inte klaga, har ju haft soffan för mig själv ända tills nu och Diana är inte ens här än! Hahahah, jag vet då hur man tar ut saker i förskott! Hehe.. Har oxå hunnit städa litegrann men det kan jag inte säga då en av bortförklaringarna ju var att jag inte kan röra mig! 


Ok, over and out

Av blajblaj - 2 juni 2014 07:34

Det är bara 2 jävla korta dagar kvar. Sen ska jag sommarlov. HELA SOMMAREN. Ja, jag ve tatt jag har tjatat om det här i flera veckor nu men va faaaan!! Det blir mitt första hela sommarlov sen sjuan! Fattar ni????!!! Woooohooooo, FEEEEEEESSSSSSTTTTTTT!!!!!


Ok, försöker lugna ner mig. Har ju faktiskt 1 och ½ skoldag kvar. Funtar dock på at köra en fuling och inte gå alls imorrn. Upplägget är liksom: idag, opponering på alla grupper utom 2, heldag. Imorrn, opponering på dessa 2 grupper och sen pickninck på hemlig plats, ta med egen mat. Hmmm, ja juuuust det då ska man GÅ i typ 20 min för att komma till parken. Sen ska man SITTA PÅ MARKEN. Mmm, mitt knä säger nejtack Dessutom kommer vår grupp bli klar idag... Jag tror att jag kanske säger läkartid?? Eller hur!


Jag hade så sjukt ont inatt att jag knappt kunde sova, och nu ljuger jag inte. Tog 2 treo nån timme innan jag skulle lägga mig, men det va åt helvete. Kunde liksom inte ligga alls och fick ställa mig upp flera gånger. Så störiigt. Tror jag slumrade till vid femsnåret... Huuu. SKanog ta lite alvedon och skit innan skolan tror jag. Fast konstigt nog känns det jättebra nu på morgonen? Nåväl ska ut till tåget om 10 min måste skynda mig.


Ajö

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards