blajblaj

Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Jag har fått en uppenbarelse

Av blajblaj - 24 juli 2015 07:38

Jag vet nu hur jag vill göra staketlösningen på landet.... Jag kallar det... Wait for it.......................... Levande staket:    


Jag bygger några såna här och ställer runt golvet på marken på yttersidan, och så köper jag humle, som tydligen ska vara en lite rabiat klängerväxt. Och voila! Jag har ett levande staket, som dessutom kommer innehålla massa fina blommor! Som jag förhoppningsvis kan skydda från snigeljävlarna iom att dom är i lådan!!! ??? Tycker det låter toppen. För inte nog med bilderna ni ser ovan, det var en artikel från icakuriren som även innehöll ritning + materialåtgång!!! Och jag har nog material färdigt hemma för att åtminstone testa en, tack vare att jag sparade en del från det gamla golvet! Jag är så nöjd. Något jag inte är nöjd över är dock att vi bestämde på senaste styrelsemötet att vi skulle ha ett "medlemsmöte" så att vi typ kan rensa luften lite och få det lite bättre på campingen. OCH så klart så att fölk kan ställa frågor till styrelsen etc... Men jag är så trött på alla dessa människor, så jag tänker ge mig själv "förhinder" och inte åka ut till landet ikväll. Vill ha det nöjsamt därute och inte behöva reda upp sandlådefasoner.... HRMF... Behöver faktiskt fixa lite här hemma också, typ diska. Och damsuga. Och inte vet jag, plocka lite i mina högar....   Just ja, dessutom SKULLE det ha varit ett styrelsemöte igår, som jag hade glömt skriva upp men som jag mindes nånstans i bakhuvvet... Vilket resulterade i att jag lite försmädligt åkte mot campingen, men inte vågade åka in, vände och åkte hemåt, för att stanna på byggmax i tro om att kunna köpa virke, men det var för jobbigt och tungt, så jag ändrade mig och åkte till ÖB och handlade engångsgrejer och annat nödvändigt till kalaset istället... Hehehe... Knas var det här! Tackar. 


Jobbet går ok. Vill jobba med Esme JÄMT, men det får jag tydligen inte. Bläk. Hon är så jävla bra! Och snabb. Och duktig och fantastisk. Helgen lär bli jobbig som helvete. MEn det får jag leva med. Är ledig på tisdag. Sen är det en hel vecka till. 


Oj nu har jag visst bråttom?? Hej då


 


   

 
 
Ingen bild

Stina

25 juli 2015 10:23

Obåj, jag tror det kommer bli helt strålande!! :)

blajblaj

26 juli 2015 06:40

Ja men eller hur?!?! Jag är bara lite stressad, vet inte hur jag ska hinna... Det kostar ju dessutom PENGAR. Bläk... Åhh, snart ses vi!! Pössss

 
Ingen bild

Stina

26 juli 2015 10:45

Det kommer fler somrar, finaste du. Allt kanske inte måste vara klart just den här. Det hinns med! Du är bäst! Snart ses vi! :)

blajblaj

27 juli 2015 07:25

Men jag viiiiiiiilllllllll!! Hhahaah... :) Pusss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards