blajblaj

Alla inlägg den 4 september 2015

Av blajblaj - 4 september 2015 07:11

och jag älskar vår keramiklärare. Hon har jobbat med detta i typ 30 år, och inte bara det hon har såklart gjort en massa häftiga kreativa saker. Idag ska hon lära oss hur vi gör den enklaste formen av gjutning. Vi ska göra formen och sen gjuta föremålet. Jag tänker ta med både en stor skål och en liten, och så får vi se vilken jag gör, eller om jag gör båda? 


Fast jag får lite... Vad ska jag kalla det? Deppiga tankar om hur mycket tid jag har slängt bort. År som bara gick åt till att jobba på restauranger och vara bitter. År av spritfester och krogrundor. Vansinniga taxiresor, bara för att. Och så tiden. Jag tänker mycket på tiden. MEN, å andra sidan går det ju inte att göra nåt åt, jag får se framåt. Ska ju ändå leva till 100. Hahah! 


Magen vill inte ge sig. Men jag har faktiskt inte ätit så många piller. Ska försöka ta dom lite mer regelbundet ett par dagar och se vad som händer. Det måste ju rimligtvis gå över av sig själv, NÅGONGÅNG? Hahah... Nåväl, det löser sig. 


Jag ska ju även åka ut till Tyresö och hämta nycklarna till lägenheten idag! Är faktiskt väldigt peppad på detta, och till min lycka jobbar syrran hemifrån och kunde tänka sig att ta lite ledigt runt lunch och hänka. Det blir nice! Jag måste åka 11.45 från skolan, och med lite tur är jag tillbaka till 13.00 Eler, nja, kanske 14 då, eftersom jag måste länma tillbaka systern, men still. Detta betyder ju att jag har bilen! VIlket i sin tur betyder att jag inte behöver åka till skolan så tidigt. Åker nog vid... 20 över åtta kanske? Mmmm... TIllskillnad från att ta tåget som går 08.07 Hahah... Nä, jag kan nog åka senare oxå, men, ja. Vi får se.

 

Nu ska jag sminka mig och sen ska äta och sen ska jag väl åka. Haha.. Hej då. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards