blajblaj

Alla inlägg under augusti 2016

Av blajblaj - 9 augusti 2016 02:55

Kan inte sova. Av två anledningar: 1. Drack kaffe alldeles för sent. 2. Det stormar så hårt att det känns som om tältet ska slita sig loss och dra med sig vagnen på färden. Det skakar som fan och är allmänt obehagligt. Hahah, livet i husvagnen är inte alltid så lätt. Har varit så nära på att somna ett antal gånger för att sen bli klarvaken av att vagnen svajar från sida till sida... Hrmf. Kollade på Harry Potter en sväng men stängde av den vid mitt första insomningsförsök. Sen testade jag att spela och det höll på att funka men... Ja. Det gjorde det inte. Nu har jag satt igång datorn igen och kollar planet earth. Får se om det hjälper.

Kan det inte bara sluta blåsa! Fan alltså.

Av blajblaj - 8 augusti 2016 07:28

NU börjar den. Ahhh... Mensen är i princip slut och jag har kört stenhårt jobb, vilket kommer resultera i pengar. Mums. Visserligen är det efterskott på lönen så den kommer när csn satt igång igen MEN vafan gör det? :-) haha... Kommer ju ha en hyra där direkt så det är bra med extra cash.

Vaknade av mig själv några minuter i sex men kände att det var läge att somna om. Så det gjorde jag. Eller nja, jag somnade inte så mycket som slumrade i ytterligare fyrtio min. Men sen var jag pigg. Har nu druckit en stor kopp kaffe och spelat mina spel. Solen skiner och det verkar bli en varm dag! Det blir fix idag: städa, diska, plocka rent. Kanske till och med en liten tvätt? Vi får se. Och om det blir för varmt går jag ner och badar. Mmm. Semester, som sagt.

Imorgon ska jag in till stan och träffa D från klassen. Det ska bli så mysigt och roligt. Vi har inte setts på hela sommaren! Vi ska käka glass och planera vår festivalresa!! Det ska ju bli magiskt! Vi har dock inte fått biljetterna än men.. Ja det löser sig. Vi har en dag i London oxå och den är vigd åt shopping! Nä fy fan, jag är så PEPP!!!! :-) Hahaha!

Och så har vi Danmark på schemat! Vi åker konvoj från mormor vid femtiden på lördag morgon. Är överpepp på det oxå! Äntligen få bada i havet, äta god mat och mysa med L. Som såklart oxå är överpepp på Danmark och envisas med att säga att vi ska åka utomlands! Hahahaaa! Men ja. Det kommer bli bra. Och sen!!!! Sen börjar skolan!! Hahah. Alltså jag längtat lika mycket till hösten som till allt semesterskoj! Mums.

Nu är det dags. Ajö. :-)

Av blajblaj - 6 augusti 2016 21:27

Idag var samma som igår fast värre. Jag är hälften död. Kunde dessutom inte sova natten till idag så ja. Du fattar.

Idag är det kräftskiva här på campingen. Kan inte formulera mig om det just nu men jag återkommer när jag hittat orden. Det är dubbelsidigt kan jag säga. Mums och blä samtidigt liksom... :-) Haha. Får som sagt återkomma. Dom har ett live dansband. Det är båda delar vackert och hemskt. Mmm.. Så kan det vara ibland.

Imorgon är sista dagen jag går till gården denna säsong. Det känns helt enkelt fantastiskt. Är spänd av förväntan över vad denna hösten för med sig?? Det kan bli hur som helst. Hahah. På ett förhoppningsvis bra sätt! Jag ÄR en positiv människa det får inte att blunda för. Haha... Är fortfarande rätt nere men ja. Det orkar jag liksom inte med för länge. Så jag ser fram emot att veckla ut hösten. Haha!

Nu ska jag sova. Godnatt

Av blajblaj - 5 augusti 2016 19:35

Nä. Det är konstigt hur livet liksom går upp och ner hela tiden. Just nu är det inte jättebra. Känner mig ledsen och nere. Det är klart att det kan bero på mensen men... Ja. Jag vet ju att det är något annat oxå. Förlåt att jag är kryptisk men... Ibland måste jag vara det. Det värsta är att jag vet vad jag måste göra men det liksom tar emot. Jag vill att allt i mitt liv ska löpa smidigt men det har en tendens att bli tvärt om... Eller nja. Nu var jag kanske orättvis. Det mesta går min väg. Jämt. Faktiskt... Senaste åren iaf. Men det känns desto större då när det inte gör det. Det är bara kärlek som inte riktigt vill sig för mig. Som sagt, kan vara jag som är deprimerad och mensig men.. Ja. Livet...

Har jobbat dubbelpass + övertid idag och är helt slut. MEN det är bara 2 dagar kvar. Sen semester för hela slanten! Fick med mig en macka från jobbet, den får räcka som middag... Tänkte unna mig lite kvalitetstid med Ernst och stickning nu på kvällen.

Blev reserv 42 på slöjdutbildningen. Det suger för så många hoppar inte av. Så det får väl bli till att söka nästa år igen... Och antagligen få avslag.. Tror det har att göra med att jag redan pluggar. Då blir en inte prioriterad. Hrmf. Nåväl, får ta det efteråt i annat fall. Eller hoppas på att jag får slöjdjobb iaf. :-) jag kan ju det mesta inom ämnet så det borde gå.

Har börjat lyssna på Röde Orm på storytel och igår såg jag en tvådelad dokumentär om vikingarna! Alltså inte dansbandet utan folket. Och nu är jag vikingafrälst! Det känns som ett nyupptäckt intresse och det är roligt!! Ska nörda ner mig ordentligt tänkte jag... :-)

Nä dags att ta fram Ernst. Ajö.

Meh

Av blajblaj - 4 augusti 2016 06:09

Skönt många autocorrect fel när jag bloggar från telefonen! Haha. Hoppas du kan tyda budskapet ändå. Ajö

Av blajblaj - 4 augusti 2016 06:08

Vaknade förnya 1-2 timmar sen av REGN. Inser att jag måste gå till jobbet och det låter inte som att det tänker avta. Så nu ligger jag kvar i sängen och fortsätter trycka på snooze och vi löningen annat än ligga kvar här hela dagen. Försöker peppa mig med att det bara är 4 dagar men det hjälper föga. Det enda som är bra är mysfaktorn, haha! Det är mycket mysigt här i vagnen när det regnar... :-)

Inväntar mens oxå. Är oförtjust i det. Om den ändå tänkt komma kan den väl komma direkt när den ska. Inte dra ut på det i det oändliga! Hrmf. Men den kommer väl lagom när jag vandrar till jobbet i ösregnet. Varför inte liksom..

Nä ska bli mer positiv, jag lovar. Men det är svårt idag. Mycket svårt. Ajö

Av blajblaj - 3 augusti 2016 21:16

Då har jag spenderat ett par dagar inne i stan. Min födelsedag kom och gick och den var fantastisk. Vi började med lyxfrukost och sen tog vi oss iväg för att se en biofilm! Ghostbusters!! Jag är övernöjd och älskar den. Längtar tills 2:an kommer! Kan inte mina två husgudar Melissa McCarthy och Tina Fey göra något ihop??? Mmm... Sen slappade vi i nån timme och sen tog vi oss iväg till restaurang Lombardis på hornsgatan där vi mötte upp mamma och syster. Vi åt massor med god mat och sen kom Jenny, efter att hon hade jobbat sent... Det var supertrevligt och jättenice. OCH till råga på allt detta fick jag en dator av familjen i present!! En skit fin rosa häftig HP. Är så jädra glad och tacksam för det! Dessutom, fick jag en trimmer av L!!!! Vafan har jag gjort för att förtjäna detta? ?? Haha. Är så glad. Sjukt tacksam. Bra födelsedag är det minsta jag kan säga...

Imorrn måste jag jobba. Det känns inte lika bra. Nu har chefen slutat be mig ta frukost, nu ändrat hon bara schemat i appen?! Så jävla nonchalant. MEN det är bara 4 dagar kvar nu En semester till skolan börjar. Och det innebär både en Danmarks resa OCH en tur till England och festival med Diana. Den är jag ta mig fan mest peppad på. Det ska bli awesome. ??

Nu ska jag göra någon form av nytta och sen ska jag sova. Börjar som sagt 7.30 imorrn...

Ajö. ?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards