blajblaj

Alla inlägg under augusti 2013

Av blajblaj - 22 augusti 2013 19:29

Folk som skriver bloggar som om det vore deras hund/katt/marsvin etc som skriver, kan fan inte ha alla hästar hemma. Det e fan höjden av muppighet på ett DÅLIGT sätt. Jag vet. Jag behöver inte läsa dom, men ibland blir saker som man inte BEHÖVER göra slängda i ens ansikte. Och när det är FÖR jävla weird så kan man inte riktigt sluta titta. Typ bilolycka. Herregud. Jag menar då alltså när vuxna människor gör detta. Barn är som barn är. Det kommer man aldrig ifrån, men vuxna människor??? Nä, jag fattar inte grejen. Hur kan du veta vad din hund tänker? Och egentligen.. Hur troligt är det att hunden tänk/säger: "Idag ville matte gå långa promenaden" och inte bara: "Ut och Gå". Om den ens tänker det?? Dom har väl för fan kommit fram till att hundar inte har någon tidsuppfattnig, vilket gör att.. Ja.. Dom nog inte tänker alls. Det är nog mer instinkter. 


Men vad vet jag och vem fan e jag att döma? Konstigt är det i alla fall.  

Av blajblaj - 21 augusti 2013 07:34

Och ändå gick vi och la oss så jäkla tidigt igår. Har sovit bra hela natten också. Hmmm.. Höst?


Jag vill att ni lyssnar på hela Cornelis skiva: "Visor, Svarta och röda" Den är fantastisk. Helt enkelt sketabra.


Igår hittade jag mitt gamla ritblock från modeteckningskursen jag gick för 3 år sen (skrev visst fel på instagram heheh), och ta mig fan, dom flesta teckningarna är jättefina, och det känns fan gött. Det känns mer rätt att gå på konstfack på nåt vis...:


           

Åhhhh va jag längtar!!


NÄ på med fejjan och så till jobbet. Hu...



Av blajblaj - 20 augusti 2013 05:20

Det blir mer och mer verkligt. Jag insåg att jag låg och tänkte på konstfack (och hur det kommer vara) nu när jag vaknade. Jag drömmer säkert en hel del om det. Men jag kommer ju aldrig ihåg mina drömmar så det får bli en vild gissning. Heheheh... Men ja, jag vet att ni säkert e lite trötta på det redan, men... Jag ska gå på KONSTFACK. Wooohooo!!! Det är så jävla galet.


Igår stod saltsjöbanan still oxå, det tog mig nästan 2 timmar att ta mig till jobbet. Huvva, inte kul. Allt på grund av ett nedfallet träd! Ja, bor man på landet får man skylla sig själv. Ha.


Idag har vi jobb på jobbet!! Uschiamig. Heheh, man har ju blivit så jävla bortskämd att det nästan är otroligt. Men som sagt, nu är det fan inte många dagar kvar, och det kanske kommer vara lite skänt att dagarna går lite fortfare? Heheh, jag vet inte.. Men kanske.


Och så har jag tänkt mig ytterligare ett projekt, hehe.. Om man nu kan kalla det för ett så fancy ord.. Jag ska göra lite collage, det är himlans roligt. Kommer ihåg att jag gjorde för 2-3 år sen. Och resultatet hänger faktiskt på väggen hemma hos min syster. Heheh.. Ja. Så kan det gå.


Nä nu ska jag spela lite och sen blire till att kuska iväg till jobbet. Huuu... Wish me luck. 

Av blajblaj - 19 augusti 2013 07:41

Alltså, fattar ni? Att JAG ska gå på konstfack? Jag fattar det i alla fall inte. Herregud. HEEREJÄVLAGUD alltså.


Men idag är det typ sista lugna dagen på jobbet. VI ska möblera inför veckan och bara liksom förbereda. Sista dagen man inte behöver byta om till jobbkläder. Sista dagen man kan släntra in vid 9 och sen sitta och snacka skit till kl 14 och sen gå hem. Heheh, fy fan va vi har haft det bra. Fullt betalt oxå. Mmm. Det blir nog annat på konstfack. Kanske skulle gå in och se om det hänt nåt på CSN. Hmm.. Vet inte om jag vågar. Vore ju så förbannat typiskt om dom bara: Nä. Men men, ingen idé att måla fan på väggen, som man säger..


Igår va verkligen en perfekt dag, jag bakade en tårta till P och sen låg vi bara i soffan hela dagen. Så jäkla skönt. Han spelade skyrim och jag kollade Project Runway Season 12. Ja ett par delar i alla fall. Nu är jag superfast och bara läääängtar till nästa program. Heheh.. Som vanligt. Jag tog den här bilden på tårtan:    men P tog en jättefin då alla ljusen va tända och den var oäten, hehhe.. Jag bad hon sms:a den till mig, men det är ju en jävla djungel att försöka hitta sånt i telefonen sen när det ska över i datorn?!?! Heheh.. Så ni får hålla till godo. ( Ja, det är samma bild som jag la på instagram   ) Hur som helst va den cepegod.


Har påbörjat ett nåt nytt oxå:   Projekt Jordglob. Får se hur det utvecklas.   


Nu ska jag borsta tänderna och sen dra till jobbet. Ha det bäst    

Av blajblaj - 18 augusti 2013 09:39

Har precis kollat de första 5 minutrarna av Project Runway Season 12. Det är en en Svenska vid namn Alexandria Von Bromssen.. Har som sagt bara sett några minuter, men.. Ja. Avis. Hon är såklart redan en designer med en massa olika företag och märken på g, men ändå! Ändå...


Och hörrni, IDAG ÄR INGEN VANLIG DAG, FÖR DET ÄR PETERS FÖDELSEDAG! Hurra, hurra hurra!!!


Han fick: 2 t-shirtar med tryck: Chuck Norris was here, och Gubbjävel. Hahah. Och så en mugg med en fantastisk ko på, och en liten burk honung med lakritssmak. Mums. Det kanske blir en fisketur idag, vi får se..


Hej då.

Av blajblaj - 17 augusti 2013 07:23

Ja då var det bara att säga igång då. Lagom onöjd med sättet jag blev väckt på. Men men.. Livet går vidare.


Hej då

Av blajblaj - 16 augusti 2013 07:19

Hur är det ens möjligt? Ju för sig så gick ju förra veckan av bara farten eftersom jag slet med all matlagning inför festen men ändå. ÄNDÅ. Känner mig mycket friskare idag oxå, tror det var en liten dipp igår bara. Nu funkar Kan Jang:et igen.. HEheheh... Fan, jinxade jag det igen?


Heheh... Och det är fredag. Fasiken så skönt. Och nu har jag bara 2 veckor kvar att jobba. Skulle vilja ha svar på mitt tjänstledighet oxå, verkar ju dumt att säga upp sig.


Idag blire soft. Ska bara in till jobbet och vända. Mmmm. Det blir bra det. HEj då.



Av blajblaj - 15 augusti 2013 06:48

Hade skrivit. Blev utloggad. Skit. Jag är sjuk. Måste till jobbet. Bläk. HEj då.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards