blajblaj

Alla inlägg den 3 september 2013

Av blajblaj - 3 september 2013 07:30

Första dagen på konstfack var....... Wait for it! Underlig. Jag har ingen direkt uppfattning annat än att det är här jag kommer vara dom kommande 5 åren. FEM ÅREN. Det är lååååång tid. Klassen verkar helt ok. Mest 20-åringar med knappt något hår under armarna, men oxå några i 30-års åldern. Det är där jag befinner mig om du undrade. Jag troooor jag är äldst men vafan. Värre kan man ha det.   


Jag fick ett infall och mailade Karin på Mora folkhögskola igår morse, var lite tveksam till om hon skulle komma ihåg mig, jag menar hon har ju massor med nya elever varje år. Men jag fick svar direkt och hon mindes både mig och Tessan och bland annat vår "förlåt"-skylt! Hahahha.. Underbart. Jävlar vad jag kan sakna Mora-tiden ibland. Men hon skrev oxå att hon är på konstfack någon gång om året och att hon gärna kom och hälsade på då! Så jag ska såklart svara att hon borde bli lärare där istället!!   


Skolan i sig känns, stor. Fast liten. Och det känns som om vi (lärarutbildningen) är liksom lite... Vad ska jag säga. Utan att missförstås... Lite "sämre" än dom andra utbildningarna.. Och då menar jag liksom bara att, dom andra är heeeelt konstnärligt utformade, du får kanske inte på papper, direkt ett jobb efter examen, även om du kan göra massor med saker... Medan vi är mer hands on, praktiskt. Vi blir: LÄRARE. Typ... Ska försöka lägga upp lite bilder ikväll...


Nä nu ska jag prata med syster. Hej då

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards