blajblaj

Alla inlägg under augusti 2011

Av blajblaj - 16 augusti 2011 08:57

Jag vet inte om jag har gjort nåt bra i mina tidigare liv, men jag vaknade, av mig själv, nu vid halv nio. Inte ett ljud utanför, gick upp, satte på kaffe, drog igång datorn, och NU, klockan nio, har dom börjat jobba!   Jag kan inte säga annat än: jag är nöjd.


Men fan va irriterande det är när nån borrar   Gaaah.


Nu blire lite jogging, lite frukost, och så jobba lite.


Och sen in till hotellet och jobba    



wow

Av blajblaj - 16 augusti 2011 00:19

Vilken dag. Mötet idag gick mycket bra, vi har vårt första uppdrag som telemarketingföretag   från och med nästa vecka, och med en garanterad inkomst på 5000 spänn, men det e bara om vi inte lyckas boka ett enda möte. Bokar vi möte får vi 500 extra för varje. Bra deal, men våra kunder är ju i exstas eftersom vi e mycket billigare än alla andra!! Höhööhö rätt åt dom.


Sen till hotellet. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om det. Men jag gör som vanligt när något är FÖR jobbigt/tråkigt/dumt/förjävligt. Jag skiter i det.


Åh va sugen jag blev på dokumentär, planet earth tror jag. Hmmm, satt o googlade runt lite nu. Det har redan kommit en dokumentär om Breivik. Fatta hur jävla lyckad hans mission blev. Han ville ha uppmärksamhet och nog fan fick han det. Dokumentären heter "Oslo massacre: The killer´s mind" om det e nån som e sugen. Själv ger jag fan. Jag tänker inte stödja han plan. Uäk.  


Nu ska jag sova. 

Av blajblaj - 15 augusti 2011 08:22

Tydlligen ska dom renovera balkongerna. Dom börjar klockan sju på morgonen. Det e skönt. 


Men men, man ska inte klaga, idag ska jag hinna med: lite trix med företaget, möte med systerns kontakt, och jobba kväll på Hotellet. Mmmums. Det låter som en toppendag. Det jobbigaste med det hela är jag kommer va hemma sent ikväll, men det skiter ju byggjobbarna i, dom kommer börja jobba klockan sju i alla fall. Mmmm. Det e oxå skönt. 


Jag var i alla fall duktig, drog ut på korta joggingen igårkväll, lite stolt faktiskt. Har en konstigt längtan efter gröt.


Jag tror jag har kollat för mycket på Gilmore Girls, drömde om Magnus inatt igen, en dröm med lite sexuella inslag (!!! ) , men hela familjen Gilmore var med. Ganska äckligt så här i efterhand!!


Nu ska jag jogga.      

Av blajblaj - 14 augusti 2011 15:39

Jag kom på vad det var jag skulle skrivit i det tidigare inlägget. Nya "Gullivers resa" med Jack Black. APDÅLIG. Jag orkade inte ens se klart den. Och minns att jag är ett STORT Jack Black-fan. Ett stort.   


Hade en ganska jobbig dag idag, det var skitmycket folk, och jag tappade en massa glas, och fan och hans moster. Hade tänkt jogga nu direkt när jag kom hem men jag hann känna hur skönt det va här i stolen, med en kopp kaffe. Och en sista bit kladdkaka som SKRIKER på mig från kylskåpet! Men jag tänkte ju liksom gottgöra för den biten genom att jogga... Fan. Fröken Disciplin, var är du när man behöver dig??? Inte här, that mutch is clear.


Jag vill ha mer 30 rock. NU. Men det ska spelas in en säsong till iaf, den ska visst komma under 2012? Hoppas, hoppas.         

Av blajblaj - 14 augusti 2011 08:10

Godmorgon. Fy fan för att gå upp 04:40. Det gör inte bara ont i kroppen, det gör ont ända in i själen.   


Och jag måste göra nåt åt det här, klänningen på jobbet är för liten, det var den inte för 2 månader sen! Usch jag har levt gott i sommar!!       Men nu får det va nog, jag måste ju kunna komma i kläderna!!   Fast jag tänker skylla på att jag har slutat röka, det e faktiskt sjukt hur mycket min aptit har ökat sen dess! Sjukt.


Måste ha kaffe...


Det va nåt jag skulle skriva men, jag är för trött. För trött...



Av blajblaj - 13 augusti 2011 18:40

Mmmmums. Jag gjorde en störtlöjligt god kyckling/tomatsoppa. Jag kan inte med ord beskriva hur gott det var... Eller jo: jag gjorde typ 1 liter, nja, lite mer, och tro det eller ej. Jag åt upp allt. Jag va så smart och tänkte "jag gör mycket så har jag mat imorgon oxå". Men nix.


Och jag har faktiskt varit duktig idag, har jobbat  , kom hem, tog på mig träningskläder och tog LÅNGA rundan, och nåt har hänt, jag joggade nog fan hela. Så gott som iaf. Sen lagade jag mat, kollar på Gilmore Girls, första säsongen, och nu ska jag hämta en stooor bit kladdkaka, och gona ner mig i sängen. Mmmmmmums. Ja just ja, fy faaaaan va kladdkaka e god dagen efter!     

 

Varför har jag inte fått nån sån kabel än? Va? VA? Äh skit i det då, jag får väl fixa en själv.

Av blajblaj - 13 augusti 2011 07:50

Nu e jag förbannad rätt ut sagt. Jag fattar inte varför jag gör så här mot mig själv när jag VET hur det kommer sluta. Det börjar alltid med en tanke. Och sen... Google. Det som slog mig denna gången var: undrar hur många år det var mellan fågelinfluensan och svininfluensan? Och vänta, var media GALNA över nån annan "pandemi" innan 1997, när fågelinfluensan bröt ut?? Ja. Självklart. Du som tror på skiten som media med tillhörande regeringar försöker lura oss kommer antagligen inte tycka jag har rätt, men. Som vanligt skiter jag i vad du tycker. Ja, innan dess hade vi galna kosjukan. Kommer du ihåg?? Den bröt ut första gången 1986. Fågelinfluensan kom 1997, och svininfluensan kom nyss, 2009. Vad säger det dig? I min Värld säger det att med ca. 10 års mellanrum kommer det att enligt media bryta ut något livsfarligt som gör det helt legalt för regeringar att tex. "massvaccinera" för miljontals skattepengar. Helt allvarligt. FÖRSTÅR du vad som skulle kunna göras för dom miljonerna istället? Släng in dom i vården vettja. Släng in dom i skolan, i äldreomsorgen, till dom arbetslösa, till dom sjuka, till kriminalvården, till...!! Men nä. Jag orkar inte med er människor längre. Ni är så fruktansvärt jävla skitdumma i era jävla skithuvuden att jag ger upp. Jag har sagt det förut, men det tåls att sägas igen. Usch. Och förresten vet du hur många som faktiskt dog av fågelinfluensan här i Sverige?? 0. Noll. Inga. Inte en enda. Och vet du hur många som vanligtvis dör av en vanlig influensa? 2000 personer/år. Strunta i att lägga "svin" framför bara. Dumhuvven. Jag kunde gått med på det om det hade kostat tusen spänn att ta vaccinet. Men det gör det ju inte. Det finns inte ens vinst i projektet. I min hjärna säger det, katastrof. BAHHH!


Och ja, jag förstår att det finns skillnader i alla dessa sjukdomar, i utförande, i symptom, i allt. Men det hindrar inte att det på exakt samma sätt sprids en hysteri över hela Världen. Med HJÄLP av regeringar. Etc. Det är det som gör mig mest arg, att folk bara låter det hända. Bara tror utan att ifrågasätta. DET är vidrigt.    

Av blajblaj - 13 augusti 2011 04:57

Men nu e jag uppe i alla fall. Det är ju inte så konstigt att man inte kan sova när man hela dagen går och tänker: jag kommer inte kunna sova. Men, ja som vanligt är jag inte särskillt trött, mycket tydligt tecken på att det är helt psykiskt. Kommer nog sova gott inatt i stället.   


Jobba. Fy fan va jag hatar det. Men det är tydligen ett nödvändigt ont. Jag tror inte jag kommer skaffa mig ett heltidsjobb igen. Jag menar, om det går åt helvete med företaget... Tror jag kommer fixa och trixa så här istället. Jag BEHÖVER bara jobba 10-12 dagar i månaden för att det ska gå ihop i alla fall. Så varför överdriva? Pengar e bara pengar, ledighet e fan bättre.   Nu ska jag göra mig i ordning. Uäk. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards