blajblaj

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av blajblaj - 5 augusti 2012 22:15

Fy fan. 6 veckor gick fort. Har haft mycket i hjärnan iofs. Jag har på allvar börjat fundera. Nej.. NOJJA över min kommande lön. Hmmm. Undrar om jag får nån överhuvudtaget? Isch, kan bli huuuur jobbigt som helst. Bara mobilräkningen kommer ju vara som syra i ögonen. Hehehhe, i värsta fall får jag väl ringa min bankman. Huuu.


Och så har jag slarvat med antibiotikan igen.. Igår blev det bara 2 gånger, ska va 3... Och så gjorde jag exakt samma idag. Men, ja.. Jag får väl ställa klockan på mitt i natten. Uäk. Känner mig i övrigt mycket bättre. Inte helt ok, men nästan...   


Och jag e trött. Har fan hunnit lite grejer idag: Va ute o plockade blåbär, fick ihop typ 3 ½ liter... Sen fixade jag mig, och så blev det upphämtning av föräldrarna för fika/firande av mig hemma hos syster. Gött som fan. Sen drog jag hem och köpte med mig syltsocker på vägen. Och så kokade jag blåbärssylt. Och så städade jag lite. Det va liksom inget val, det va ta mig fan blåbärsstänk över heeela köket. Men den blev lite för tjock upptäckte jag nu. Den blev å andra sidan väldigt god. Hade i en vaniljstång och så. Mums. 


Nu ska jag fan sova. Ska ju jobba imorrn! Huhuhuuuu!


Och hörrni, nu ere fan höst. Jag känner på mig att det kommer bli en bra höst.

Av blajblaj - 5 augusti 2012 09:38

"Just nu arbetar... 18. Sjuksköterskor för att besvara DITT samtal" Va? Och ändå är jag nr 23? Fortfarande? Ehh, ok.


"tack för att du väntar. Det är samtal före" Nähä.


Kunde fan inte sova inatt... Men det har väl att göra med att jag legat i sängen större delen av dom senaste dagarna. Men all rätt om jag får säga det själv. Och det får jag ju. Idag ska jag tydligen firas? Det har helt enkelt blivit bestämt över mitt huvud och jag har liksom inte nåt att säga till om. Det är väl ok, och fint och rart att dom vill fira mig överhuvudtaget, men. Ja, ni fattar. Ni som känner mig, fattar. Jag tycker om att få bestämma själv. Hahaha. Men ok, jag har ju lovat mig att inte hetsa över småsaker och då ska jag väl heller inte göra det. HRMF.


"-Görel, sjuksköterska...- Hej Jenny heter jag. Jag har fått en ganska otrevlig biverkning av min antibiotika, hehe, kan jag ta ett receptfritt läkemdel samtidigt som antibiotikan? -Det får jag inte svara på. -Ehh, ok...-Det kan bara läkemedelsrådgivningen svara på. -Ehh, ok..- Och dom har inte öppet idag. -Ehh ok. -Apoteket på klarabergsviadukten är öppen. -Ehh, ok, jag ringer till dom då.-Gör så. Hej då.


Jag tänker klä på mig och gå ut och plocka blåbär, be till porslinsgudarna att jag inte skiter ner mig.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards