blajblaj

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av blajblaj - 20 mars 2013 06:39

Har gått upp nästan en timme för tidigt idag, tänkte att det är ju enda sättet att hinna med arbetsproverna. Får gå och lägga mig en timme senare och gå upp en timme tidigare helt enkelt. Men det får det vara värt.


Jag har kommit fram till en hel massa saker:


Uppg. 1) Ett möte en bildsekvens i 5 bilder. Denna tänker jag göra som ett collage, måla lite, klippa och klistra. Vad själva temat ska vara vet jag inte. Vet inte om det blir ett möte mellan människor, eller material eller vad det nu blir. Men det ordnar sig.

Uppg. 2) Uppgift 2: En borste – re-design (eller omgestaltning) av ett objekt. Välj en borste. Här tänker jag ta en soppborste med skyffel och göra en klädhangare med plats för ett par skor.

Uppg. 3) Eget formulerat bildarbete. Här tänkte jag: Porträtt på 3 sätt. Man får göra max 3 olika grejer så jag gör såklart det. Hahahha.. Ett tecknat/målat ansikte. En gipsskulptur av ett ansikte och slutligen ett virkat ansikte. Tänkte mig tredimensionellt, för platt blir nog inte bra. 


Vad tror ni? Om inte annat har jag visat på en jävla mångfald. Jag kanske skulle lägga upp lite bilder på processen, så jag kan titta tillbaka om ett år och fnissa åt min fanatiska tro på mig själv. HA.   


Va och tränade igår, men jag var så jävla trött så det blev lite halvdant. 30 min på crosstrainer och 15 min på cykel. Och sen gav jag upp. Men satt lite längre i bastun. Jävligt skönt. Och helt jävla sjuuuukt, jag träffade min gamla vän Frida. Helt underbart och det visade sig att hon bor i Finntorp! Har inte sett till henne på säkert 6-7 år och nu va hon här. Hahhhaah, så självklart bytte vi nummer och sa att vi skulle ses (?) Men jag tänker ta mig fan ta mig i kragen. Det e ju Frida!


På lördag ska jag kolla synen. Håll tummarna för att det är nåt så enkelt som taskig syn. Då är det ju klappat och klart sen. Har nämligen haft huvudvärk till och från varje dag nu. Sen ska jag boka på lite massagetider så får vi se. Det lär ju hjälpa.   På torsdag fyller min kära syster år och då ska vi till Patten och käka. Vi har visst gjort det 2 år i rad nu, så det blir ju trevligt. Billigt är det oxå. Ska försöka hinna fixa nån present oxå. Hmmm.. Ojoj det e mycket nu. Hahahah... Nä  nu ska jag skapa... Hahhhaha pretto.


Over n´out

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards