blajblaj

Alla inlägg den 18 december 2014

Av blajblaj - 18 december 2014 09:46

Har så sjukt mycket att läsa. Till imorrn! Jag kommer inte hinna, men va fan... Jag vet inte. Borde inte stressa men det kommer ändå.

Igår fick jag en sån där skön "uppenbarelse" igen: jag satt på föreläsning och professorn pratade om vilken grad av utbildning vi får efter dessa fem år. Och det är en läraren på avancerad nivå med behörighet för vidare forskning. ? Och då kände jag det igen: jag ska bli forskare. Och sen kom "uppenbarelsen": Jag pluggar fan på universitet. Jag är den första i vår sköna lilla arbetarfamilj som gör detta. Och så blev jag skitstolt. Jag hade lika gärna kunnat nöja mig med nåt servicejobb, varit bitter resten av livet och så var det med det typ. Men det har jag inte gjort. Jag har fan agerat. Tagit kontroll över mitt liv och ta mig fan levererat. Mums. Jag är fan stolt över mig själv. Självklart infaller oxå jävla *du*ska*inte*tro*du*är*nåt-jantelagen men jag tänker ignorera den.

Nu måste jag hetsläsa kurslitteratur. Ajöss

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards