blajblaj

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av blajblaj - 12 augusti 2014 09:33

Det känns i hela kroppen. Det är en liten ändring i luften och även om det fortfarande är varmt i luften så börjar det kylas ned i vattnet. Sist när jag va ute på landet och klippte gräset, så tog jag ju ett dopp. Då var det nere på 21 grader.


Idag var det dessutom svårt att gå upp, jag ville bara ligga kvar och gjorde så ända till kl nio... Ja det låter kanske inte som nån direkt "försovning" men jag brukar ju gå upp vid halv åtta så för mig är det länge. Heheheh... Idag tänker jag inte göra många knop, P satte ut volvon på annons igår och tog toyotan till jobbet idag så jag är ändå billös. Visserligen har ju P:s busskort meeeen... Nä, usch, blä... Jag ska ju åka buss hela jäkla året från första september så jag undviker det just nu. Fast på tal om första september, fan jag längtar lite efter att skolan ska börja. Att vara ledig så här en hel sommar är en överdådig lyx och om jag ska va helt ärlig, lite långtråkigt. Alltså, jag klagar inte, men jag hade inte haft nåt emot att kanske jobba litegrann, så där emellanåt.. Heheh, fast vilket jobb kan man ha det så på? Haha.. Fast drömma kan man ju!! 


Var och hälsade på Pappa igår också, jag mötte upp mamma på Danderyds sjukhus, och hade bakat kakor som pappa blev mycket glad över. Han speciellt, men mamma oxå, MÅSTE ju sluta röka nu. Pappa verkar ganska bestämd men, jag vet inte, jag undrar om det är lite lost cause?? Såklart, ska ju peppa, men vill man inte så går det inte... Regel nr ett när man ska bli av med ett beroende.   


Lite mormorhjälp ska det bli idag och sen kanske en långpromenad i skogen och kolla hur det går med lingonen.. Det verkar inte som om det kommer några i år, men man vet aldrig, jag kanske hittar nån jackpott glänta om jag letar igenom HELA skogen? Hehe.. 


Nä nu lite frukost och mer kaffe, sen ringa mormor... Puh!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards