blajblaj

Alla inlägg under januari 2013

Av blajblaj - 6 januari 2013 09:35

Mmmm, det var vad gårdagen hade att erbjuda. P köpte en bil, och jag kan inte säga annat än att jag är jävligt nöjd. Den gamla volvon vi har åkt runt i... Har ju fyllt sitt syfte, men inte riktigt mer än så. Och det kan ju vara skönt att slippa tanka var 10:e mil och det kan ju vara skönt att slippa se vägen under växelspaken. Och det kan ju vara skönt att kunna höra varandra...   Inget ont om Volvon så, men! Jag är ändå jävligt glad.


IKEA var som vanligt, vi var smarta nog att åka dit sent igårkväll så det var i princip inget folk. Dessvärre hade dom varken ramarna eller byrån som vi var ute efter. Som tur är fanss dom på Barkaby så vi åker nog dit idag.


Men jag missade tvättstugan igår. Skulle haft den kloclan 19 men, ja, vi åkte ju till IKEA istället...   Glämde bort det totalt. Får försöka fixa nån tid i veckan. Höhö.. 


Nä nu ska jag spela lite... Tjoss!

Av blajblaj - 4 januari 2013 13:34

Loggade som vanligt in på jobbmailen. I tron om att det skulle vara lika tomt som alla andra dagar under ledigheten. Det var det inte. Ett snabbt meddelande om att servern nu var igång och det gick fint att göra testet nu.   


Huuuuuu. Men jag gjorde första delen. Och blev godkänd! Fick nya inloggningsuppgifter till del 2.. Har gjort det och nu måste jag vänta ett par timmar på svaret. THE svar liksom. Åhhhh jag e så nervös! Det spritter i magen och jag vill bara att P ska komma hem nu så han ta bort lite oro. Han e liksom rätt bra på det.   


Herregud, TÄNK OM jag går vidare. Ännu ett steg närmre lokförare. Ett steg närmre att slippa ur restaurangbranschens maniska grepp. Ett steg närmre att slippa vara bland folk. Hahahah, det där lät fel men om n i känner mig vet ni vad jag menar.   


Undra rom det blir gott med lite saffran i en korv stroganoff?


Tänk om jag måste säga upp mig nästa vecka!? Åh ljuva tid, håll alla tummar ni har!!!!

Av blajblaj - 2 januari 2013 09:01

Fan alltså, satte mig vid datorn och tänkte: jag kan ju kolla ams i alla fall... Klickade in mig, och av vana hamnar jag ju på "hotell, restaurang och storhushåll" Och alltså, näää. Fy fan. Jag vill inte söka jobb. Jag vill inte jobba i restaurang. Jag VILL INTE. Hittade 2-3 st olika som verkade bra, men sen satte ångesten in. Jag VILL INTE.   


Men ok, jag ska inte ta ut nåt i förskott, jag är inte ens varslad än. Jag har tid på mig. Prövade att ringa till fordonsopertörsgrejen, men fick inget svar, hoppas dom hör av sig idag och att jag kan göra testet. Känns ju surt att missa av ingen anledning liksom..


Igårkväll tänkte jag att jag hade massor att göra, men nu kan jag inte minnas vad det var.  


Men på måndag börjar filosofin, och på tisdag spanskan! Det kommer bli kul, och framförallt jävligt skönt att sätta bollen i rullning. Behöver ju bara några yttepyttepoäng och sen kan jag söka högskola.


Ska kanske kolla upp lite fler distanskurser? Hm. Nä, jag måste komma på vad det var jag skulle göra, hahaha...   

Av blajblaj - 1 januari 2013 20:15

Att fira nyår på Åland var... Annorlunda.    Det var ett supernice hotell, med jättetrevlig personal och mysigt rum. Ok badrum, en dusch som va lite trött men helt ok i mitt tycke. Det som gjorde resan både bra och dålig var den fantastiska hotellbaren. Herremingud vilka orginal som var där. Helt jävla awsome. Och trubaduren! Ja jävlar vilken kille! Heheh.. Tog nån suddig bildjävel som kommer upp när jag orkar. Båtresan var precis lika vidrigt ångestfylld som jag minns, trots nykterhet. Men fyrkverkerierna på torget var nog det bästa. Ska försöka sno P:s bilder och lägga upp.


Nä, nu e jag trött. Det får räcka för idag. Gott nytt på er!  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards