blajblaj

Alla inlägg den 20 november 2014

Av blajblaj - 20 november 2014 08:21

Jag fick nästan allt på listan gjort och dessutom hann jag läsa lite mer kurslitteratur än jag hade tänkt mig. Idag däremot har börjat med att systern inte hade tid att prata med mig nu på morgonen. Det ställer ju alltid till mina rutiner, men ja... Jag överlever. Dessvärre spillde jag direkt efter den nyheten ut hela kaffekoppen på skrivbordet och 80 % rann ut under datorn. Som tur var står den på en sån där fläktgrejsamojs så ingen fara på taket. Hade lite tur också för varken min lånebok, eller ala min aanteckningsblock blev blöta. Bara lite småpapper mer diverse privata anteckningar. Heheh, ja alltså INTE skolanteckningar.


I förrgår hittade jag en bärgarfirma som hämtar bilar gratis. Jag skrev ett mail till dom i hopp om att dom tar även  husvagnar... Efter ca. en halvtimme ringer telefonen och det är bärgarn (från och med nu kommer jag kalla den här killen för detta så lika bra du vänjer dig.) Min diagnos klarar ju inte riktigt såna spontana samtal, jag måste vara mycket mer förberedd om jag ska prata business. Kan tillägga att det här samtalet kom vid halv åtta på kvällen. Jag tänkte: jag ringer upp honom imorrn eftersom jag ändå är ledig. Tio minuter senare ringer han igen men jag gör om proceduren och tänker, det va fan va han va på. Igår morse berättar jag för syster under det dagliga samtalet att han hade ringt och att jag ska ringa upp, tro du inte han ringer då!? Helt galet vilken frenesi. Så efter attt jag och syster lagt på ringde jag upp. Och det var en pratare. Jag tror vi pratade i en timme, och han hade OXÅ haft vagn ute på samma camping och fan och hans moster.Han frågade en massa om vagnen och vad jag behövde för ny vagn och det verkadr ligga snäll gubbfixar-vänlighet bakom. Tillslut kände jag ändå att det var dags att lägga på och fick väl igenom det tillslut. P kom hem vid halv fem och jag har precis hunnit berätta om gubben... När han RINGER IGEN. Vafan? Ok, är vi typ besties nu? Jag svarade inte. Han ringde en gång till. Jag svarade inte. P hånade mig med: Det kanske är nåt viktigt. Ha... Ha.... Ha...... Seriöst, låter det inte liiite hetsigt? Eller är det bara jag som är paranoid? Vet inte riktigt hur jag ska tolka det här, men.. Ja, det ordnar sig nog. Just ja, kontentan av det första samtalet var hur som helst att han INTE tog husvagnar men jag fick ett par nummer som jag kunde testa... Heheh.. Snäll, men weird. Underligt. Ja, ja, to be continued, skulle jag tro.


Idag har jag äntligen fixat tid hos fittdoktorn. Något jag borde gjort för länge sen men, nu är det dags. Fick som tur va en återbudstid idag, och det va verkligen tur, för dom har typ 3-4 veckors väntetid!?!? Galna tider. Har ju inte längre någon specifik jag går till så jag vill verkligen testa dessa också eftersom det ligger nära hemma. Dessvärre missar jag en föreläsning, men det skiter jag i. Ska in till skolan efteråt och göra klart grupparbetet. Som blir helt ok. Faktiskt. Skönt när det är över dock, vilket är imorrn! Woohooo... 


Nu ska jag fixa mig det sista och så läsa lite. Ha det bäst. Hej då.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards