blajblaj

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av blajblaj - 11 juli 2011 20:15

VEM FAN BÖRJAR BORRA OCH HAMRA KLOCKAN KVART ÖVER ÅTTA PÅ KVÄLLEN??? Vem gör så? Varför? Och det viktigaste av allt, varför måste det vara galningen som bor precis ovanför MIG? Alla vet ju att fiskis e fyllt av galningar, men va fan. Vad gjorde jag för fel i mitt förra liv? Var jag Herr Adolf Hitler? Ok... Nu slutade det. Andas... Andas...

Av blajblaj - 11 juli 2011 17:59

Man ska inte överdriva arbetandet. Nu får det va nog för idag!!  


Förresten tror jag, att jag ska försöka övertala min frisörska att ge mig en "killer perm"  Har alltid velat ha lockigt hår.. Mmmm, om det går så!!   Med lite röda slingor?? Hahahahahah ok, om du tjatar så!   

Av blajblaj - 11 juli 2011 15:21

Att få arslet ur vagnen och faktiskt jobba. Det som skulle behövas är att ringa lite. Men det går fan inte. Jessica ska mentalt förbereda sig för morgondagen, och då får jag väl göra likadant. Wish me luck!!!!  


Blev så sjukt trött helt plötsligt. Fattar inte varför. Borde va pigg, men.. Nä, inte ett dugg. Är ganska uttråkad och har grymma problem med koncentrationen märker jag Mycket roligare att göra en massa anant, som inte alls har med "saken" att göra!!      Snygg, snyggare, SNYGGAST. Lilly börjar bli riktigt gammal nu, hon har fått nån typ av hudåkomma som gör att hon tappar pälsen på väl valda ställen, stackarn... Fast hon e lika glad som vanligt, vilket e tur. Såklart...  



Av blajblaj - 11 juli 2011 09:21

Hade satt klockan på 07.15 Men det var ju en stor lögn, vem fan går upp 07.15 om man inte MÅSTE?? Ibland gillar jag min tro på mig själv, hahahaha...   Kom upp vid 8 i alla fall, satte på en panna kaffe, slängde på mig joggingdressen och tro det eller ej, joggade min lilla runda!!    Nu e jag hemma, svettig och jävlig, dricker kaffe och käkar morrmorrs hemmagjorda rågbröd med kaffe... Mmmmmums! Ska bege mig in i duschen och sen åka till systern... Lika bra tror jag. Kommer vara svårt att få något gjort om jag stannar hemma!


Ok, här kommer en sån där jobbig grej, men jag skriver som sagt inte för din skull, utan för min... Och jag vill skriva ner den här.   Läs eller inte...


"Kanske du behöver mig

när premiären är över och en kniv av  NEJ

darrar i bordet bland tömda glas

och blommorna vissnat i sin vas

Kanske du behöver mej när facklorna slocknat och blixtarna börjar slå ner

Men, min vän . . . behöver jag dej då  

Kanske jag behöver dig

när månen och stjärnorna skrämmer mig.

När golven knarrar under min fot

och pantern smyger i nattens sot.

Eller när vindarna doftar av hav och jag vill ha nån att del min längtan med.

Men, min vän... behöver du mej då

Åh, jag vill ha dej, vill ha dej det är dej jag vill ha inte hanar som spänns och väntan på en viskning: Dra!

Inte ekot igen av skotten som ljöd

När duellen är över ligger en av oss död

Snön är försvunnen, den försvann igår.

Gatorna dammar, snart är det vår

Jag åkte upp i tornet och såg ut över stan.

Såg ditt hus i mängden och på taket sprang barn.

Kanske vi behöver nån som fångar oss i flykten,  gång på gång.


Men, min vän.  ..  behöver någon oss."


Underbara Ulf Lundell... Hade han inte varit så sjukt snål hade jag kunnat lägga upp den på video. Men den finns, som sagt, ingenstans att höra.





    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards