blajblaj

Alla inlägg den 2 september 2014

Av blajblaj - 2 september 2014 07:07

Och jag skojar inte, fy fan vad det känns bra att gå upp nu. Ja, ok det har bara gått en dag, och nästa vecka kommer jag säkert va aptrött på skiten igen, men jag vet inte. Jag känner mig så jäkla utvilad och taggad. Den här första kursen handlar om Grafik och fotografi. Inte mina topp tre favoritområden men vafan, det blir nog awesome. Yta och illision 2 heter den. Mmmm, fem år kommer gå som genom ett trollslag...   Som vanligt kommer vi ha både enskilt arbete men även i grupp. Jag hade tur (som vanligt   ) och hamnde i en bra grupp. Det finns ingen jobbig i min grupp alls. Mmm, tur.


Imorrn ska jag och syster ut på landet och meka lite. Får se vad vi hinner göra, och vad vi orkar göra. Kanske tar vi en sista grillning, och förhoppningsvis är det fint väder hela kvällen. Hon jobbar till typ fem så det blir efter det som vi drar ut.


Tur i oturen, eller hur man nu säger, varken Gustav eller Zaher i klassen kom in på Konst, som dom har sökt. På ett sätt hade jag verkligen velat att dom kom in, och på ett annat sätt vill jag det inte. Det är synd för Zaher, han är en bra människa som alltid är trevlig och ödmjuk. Han hade förtjänat att få komma in. Gustav däremot. Detta uppblåsta, självgoda stycke till MAN. Mycket viktigt att han får vara just man. Genusfrågor är inget han varken vill ta i eller kan förstå överhuvudtaget. Bläk. Så min karma säger att Gustav borde komma in ( för då slipper vi ju honom i klassen! OCH han får som han vill ) men mitt sämre jag skrattar rått åt honom och säger: rätt åt dig, gubbtjyv. Inte vackert men sant.


Och jag "måste " köpa ny mascara... Eftersom jag inte har använt den på hela sommaren så har den tydligen somnat in och blivit mumie. Vet inte riktigt hur jag ska göra eftersom jag inte orkar gå i nån affär. Men jag vill ha den nu på en gång, inte vänta på att det skickas hem. Hmm, eller ska jag bara sluta sminka mig på vardagsbasis? Det är ju oxå ett alternativ... Hmmm...


Nä nu måste göra mig iordning och käka lite frulle. Ajöss



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards