blajblaj

Alla inlägg den 28 september 2014

Av blajblaj - 28 september 2014 10:02

Igår tog jag mig i kragen, efter ett par timmars slappt slöande i soffan. Jag packade kylväskan med klampar och planen var att åka ut på landet osen och förbereda nedtagning av tältet genom att tömma frysen och göra rent och dona lite. När jag kommer ut gör jag som vanligt, öppnar "dörr"delen av tältet och drar upp det på vid gavel, börjar dona och så kommer det världens vindpust och en saidan av tältet liksom blåser upp! Say whaaaaat tänker ni. Och ja det tänkte jag också, försöker fa det på plats, vilket inte alls fungerar, går ut och kollar utsidan... Alla fästen som sitter från tältet och som man med gummisnoddar fäster i golvet har spruckit.   Så jag får i panik ringa både mamma och pappa och peter och bara: hjälp. Måste ta ner tältet idag, NU. Som tur är har jag världens bästa och mest pålitliga nära så dom kom allihop och vi fick ner allt med bara smärre komplikationer. Bland annat sprack ett fäste i själva stommen och ena dragkedjan kärvade så vi fick klippa loss lite, men ja.. Så är det visst att ha husvagn. Kan tänka mig att det är ungefär samma sak med alla typer av extraboenden, det är alltid nåt som går sönder eller blir gammalt och måste kasseras... Man får gilla läget helt enkelt...

   


MEN... Eftersom jag bara skulle varit ute på landet ett par timmar igår och inte hela dagen som det sen blev, så ligger jag efter i tidsschemat, jag skulle ju likosm hunnit plugga igår men jag får ta det idag. Typ NU. OCh så måste jag skriva mitt jävla paper och så måste jag ha tvättstugan... Hrmf. Livet, det är så här. Och nu ska jag fixat. Ajö

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards