blajblaj

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av blajblaj - 10 februari 2012 20:27

Alfred Hitchcoocks fantastiska film från 1951.. Jag älskar dom här gamla klassikerna. Slutscenen med fighten på karusellen är bara för mycket!! Jag vet att den ska vara, typ, läskig, eller vad man ska kalla det, men det överdrivna skådespeleriet av alla inblandade är bara för kul. Och Farley Granger som spelar Guy Haines i filmen, är så underbart snygg.   Men varsågoda här får ni njuta av slutscenen:   Den är bara 4.26 min lång men om ni vill kan ni hoppa ca 1 minut in i klippet! Det är fruktansvärt stressande, på ett sånt  där Hitchcoockigt sätt    Ingen tråkig affisch det här inte:  


Jag vill oxå slå ett slag för Disneys Cinderella på orginalspråk, mössen är mycket mer underhållande än dom där mesiga svenska möss som vi är vana vid!!    


Har hunnit med att diskutera med mormor, tjaffsa med Jessica och bli riktigt irriterad på mamma idag. Låter det bra eller? Och precis samtidigt som jag skrev det, satte mensvärkarna igång. Fy fan. Ska man aldrig få ro...? Undrar om PMS:en bara gör att man har mindre tålamod, eller om den faktiskt gör en argare? Jag tror på tålamodet. Och att den liksom raderar den gnutta humor man normalt sett slänger in i allt man hör! Under PMS:en e ta mig fan ALLT allvarligt.. Fy fan. Menskossa. Men dom har ju en förmåga att göra allt så konstigt. Och så.. Invecklat. Jag trodde jag var illa?? Inget jämfört med dom. Tillslut fick jag stänga av mobilen. Jag orkar inte tjaffsa mer.


Och magen e.. Hrmf, fortfarande, helt upp och ner. Som sig bör.. Nuff om det.   


Nu börjar grannungjäveln igen! Helvetes jävla skitunge, sluta spring sprinterlopp VARENDA JÄVLA KVÄLL! DU kan tacka din lyckliga jävla stjärna att jag e lat, snäll och konflikträdd! Men det e lite tidigt idag tror jag... Den brukar börja springa runt 22... 22.30 Och jag tippar på att monstret är ungefär 5-7 år. Mmmm. Dagens jävla skitföräldrar som inta har nån jävla pli på sin jävla helvetesskitungsjävlar! Få ungen i säng för helvete. Nästa gång ringer jag störningsjouren. Jag gör det bara. För den låter ju när den springer oxå. Ahhhhhhhoooohhhhhhhaahhhhaaaahhhhaaaaahhhhhaaaaaha
aaaahahaaaaaa!! OCh inte glatt. Inte glatt alls. Tvi!!!! HÅLL KÄFTEN. FÖR HELVETE.     


   

Av blajblaj - 10 februari 2012 13:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards