blajblaj

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av blajblaj - 14 februari 2012 21:04

...helt allvarligt. Sverige kanske e skit i mångt och mycket. Men vet du?!?! All skolgång är gratis! Jag har vetat det i alla år. Men det är först nu det har slagit mig. ALL SKOLGÅNG ÄR GRATIS. Oavsett ålder, kön, etnisk tillhörighet, sexuell läggning eller politisk åsikt. Är det inte ta mig fan fantastiskt? Jag satt och kollade igenom alla PAMFLETTER jag fick med mig och... Det finns ju hur mycket som helst. Och det enda man behöver är tid. Och, ok, en eller två läroböcker/ämne. Men va fan. Om man, som jag, jobbar samtidigt, så har man råd med dom böckerna. Och alla kurser finns kvällstid, NÅGON gång i veckan. Är det inte fanFUCKINGtastic? Oj, oj. Här ska pluggas så det står härliga till. Jag tror jag gör ETT försök till med spanskan... Mmmm, så får det bli. Ja förutom matten.. Huuuu.

Av blajblaj - 14 februari 2012 16:19

Jag vet inte vad jag hade väntat mig.. Att hon, med gudalika förmågor, kunde få mig att redan vara antagen till lärarhögskolan? Ja, alltså så gick det INTE.   Jag kan inteens säga att jag är särskillt mer peppad. Visserligen kom hon med en bra grej, som jag BORDE ha kommit på själv men va fan, det var ju därför jag dit: att höra av mig till, just lärarhögskolan och be om en studievägledare där... Vilket såklart vore det bästa. Men jag fick med mig lite pamfletter, oh jag gillar ordet pamflett, vet inte om det ens går att använda till det här syftet, men jag gör det ändå. Jag fick alltså, dessa PAMFLETTER om olika vuxenskolor. Jag får väl börja beta igenom och så får vi se vart det landar.


Men helvete vilka jävla hippiegymnasium det finns nuförtiden!!! Rådgivarens lokaler låg i samma hus som: Designgymnasiet, Rytmus och Vittra gymnasiet. Fy fan.  FY FAN VAD DAGENS UNGDOM HAR DET FETT BRA. Huuuu. Dom verkade inte riktigt göra nåt... Inte nån av dom. Fy fan. Ja så är det att bli gammal.


Sen gick jag och handlade. Godis bland annat.       

Av blajblaj - 14 februari 2012 13:03

Kom ihåg den här, och... Jag älskar den:

Av blajblaj - 14 februari 2012 09:58

Ja, ironin flödar. Vad vore alla hjärtans dag utan den. Jag skiter i alla hjärtans dag, FRÄMST för att det är en jävla komersiell skitdag som inte borde få finnas alls, den delar förstaplats med jävla halloween!?!? Vad är det med oss och vår tro att vi är miniamkerikanare??? Huuu. Men också för att jag tycker man kan vara snäll, romantiskt och rar ALLA DAGAR. Har man nu lyckan att få vara kär, så ska det väl ta mig fan inte behövas nån jävla dag för att fira det? Så... Skit ner er, helt enkelt.   


Idag har jag redan hunnit tvätta, öka på mina tv-kanaler till otroliga 67 st. ( Hahahha, jag, vet I´ve gone bananas, men det är för att jag har tröttnat på Viasat History som har börjat med nåt konstigt att visa spelfilmsdokumentärer??? Vad e det för skit. "Hospitalet I London" med en massa skådespelare som.. Ja, som suger. Så vill jag inte ha det. Jag vill ha en berättarröst a´la Sir David Attenborough, och jag vill ha kliniska filmsekvenser över hav och berg alternativt stadssilluetter. Tack. Nu har jag i alla fall fler kanaler och förhoppningsvis kommer det finnas minst 1 dokumentär som faller mig i smaken. Inte så mycket dyrare heller, 599 istället för 438! Och dom höjer bredbandet till 100.. Det e väl bra? Tror det e bra. Det känns bra. ) prata med syster och fixa inlogg till företagsbanken och gjort en massa felsökningar på min dator. Den vill nämligen inte att jag ska få köpa biljetter och dyl. för då säger den att jag ÄR uppkopplad på intenet, men jag borde kanske försöka igen.. Weird. Men sant.  


Nu ska jag kolla fritidshus. Mmmm. Och lägenheter för hundra miljarder ute på djurgården. Mmmmm.




      

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards