blajblaj

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av blajblaj - 12 februari 2012 20:15

Jag tog mig ut i skogen och det var precis lika härligt som jag visste att det skulle vara! Jag fick igång en jättefin eld och hittade lite fallna träd som jag ordnade till, och så grillade jag korv förståss. Och har påbörjat ett vindskydd! Så nu har jag ett litet privat basecamp, mitt i skogen, precis lagom långt från folk, men ändå bara 15-20 min promenad från hemmet...   Perfekt med andra ord. Jag ska sova där i sommar har jag bestämt. Campa hela helger... Hehheeh om jag vågar vill säga.. Det e som sagt, BARA 15-20 min från fiskis!! Hehehheehhe Fy fan jag är så jävla bra på outdoorsie-grejer! Jag ska köpa massor med häftig campingutrustning och ta mig fan bygga mig ett hus där på kullen! Hahahah Vore nåt! Ja, välkommen hem till mig då:   toaletten finns till vänster om den där tjocka pinnen du ser i ena hörnet. Kom in kom in! Hehhehhe!! Jag tycker faktiskt det är helt ok att vara en kuf. Jag trivs med det. Haha.


Kojan på bilden har inget med min riktiga koja att göra.


Tack vare dig Stina, vet jag nu att Whitney Houston är död. Det är tråkigt när artisterna man växte upp med sakta bara försvinner. Så alltför tidigt dessutom. Men men, knark och alkohol gör så med en. Ackackack... Hoppas hon har det bättre nu i alla fall!


Och så har jag gjort soppa. Med potatis, purjolök och morot. När allt hade kokat ett bra tag redde jag av med mjölk, och mixade den. Sen hade jag knaperstekt bacon som jag slängde i efterhand. FY FAN VA GOTT det blev. Alltså på riktigt, det är nästan lite synd att jag inte har någon sambo som kan få njuta min fantastiska matlagning. Det e ju tur att jag kan äta för två. Minst.


Nu ska jag lägga mig, det e tydligen öppning imorrn. Huuu. Och så spinning på det.... Huuuu. Go´natt 


  

Av blajblaj - 12 februari 2012 08:04

Jag råkade snubbla in på en hästtjejs blogg alldeles nyss. Och det verkar så fridfullt, på nåt vis. Man har sin lilla häst, eller fler som denna hade, och man sköter dom och man har en liten gård och fan och hans moster. Jag vill såklart inte ha en häst, jag är absolut ingen hästmänniska, men ni förstår vad jag menar?? Att verkligen brinna för något verkar vara väldigt tillfredställande.  


Idag blir det skogen. Jag har grym ångest inför att gå till jobbet imorrn så jag måste verkligen göra något idag. Så inte dagen bara springer iväg och sen är det MÅNDAG. Tisdag är jag ledig och ska gå och få råd. Råd på hur jag tar mig vidare och i snabbast takt. Det måste jag oxå hinna idag: skriva lista på frågor till rådgivaren. Och så måste jag göra klart tatueringen.


Ok, nu ska jag tänka possitivt. Måndag är måndag, ingen fara du har överlevt dom förr. Tisdag är du ledig! Och ska få en massa pepp! Ingen dålig dag. Onsdag är mitt i veckan och från här kan det bara gå fortare. Torsdag, är nästan fredag. Fredag = Karlstad och tatuering!   Det kommer bli en bra vecka. Jag tänker tänka så.


Förresten var det MYCKET trevligt igår, på kalaset jag var på. Har kanske glömt skriva om det, men ja, så var det i alla fall. Mamma surade och satt med armarna i kors halva kvällen, men va fan. Hon var ju där i alla fall! Min kusin har fyllt 20!!! Fy fan va gammal jag är...   Men hur som helst, det var fullt med folk och till och med min äldsta morbror  var med. Han hade sin nya fru med sig och hon hade med sig sin hund!! Åhhh va kär jag blev. Mmm.

Hanibal   Jenny Hhöhöhöhö.


Ok, nu måste jag fixa ved. Hej då.      


  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards