blajblaj

Alla inlägg den 7 april 2015

Av blajblaj - 7 april 2015 08:30

Efter att ha varit på Linneberget i fyra dagar (utan dusch, mums) så har jag nu kommit hem till en hel vecka med läsning och liiite skrivning. Det känns både skönt och jobbigt. Det jobbiga är som sagt att detta tar en vecka av en redan påbörjad VFU och att jag OMÖJLIGT kommer komma ihpg det jag läser nu, till om fyra veckor. MEN, såklart skönt också för att jag får vara hemma i en vecka och bara njuta av läsning och lite skrivning. Det ska dessutom bli superfint väder så om jag är lite snabb och effektiv kan jag säkert skrapa fram minst en hel ledig dag. DÅ ska jag dra till skogs! Mums!! Idag har jag dock tvättstugan nu på morgonen, men det är ganska skönt. Lyckades boka på mig två pass så jag har bra med tid. 


P kom till Linneberget i söndags och hjälpte till med att elda ris och gamla stubbar och skit. Det som jag stått och gjort i tre dagar innan dess! ( Vi blev färdiga med eldgropen, som systern påbörjat redan första gångerna hon var där och nu har vi eldat i den som fan! ) Heehhehe.. Men det va skönt att få lite hjälp. Han är lagom förtjust i att arbeta fysiskt när han e ledig så jag uppskattar gesten än mer. Det var så himla skönt att bara vara där ute, mitt i skogen typ 3-4 km från närmsta granne... Jag och systern tog en cykeltur och skulle leta ödehus, men det var så öde att det inte fanns ens det. Haha. Eller dom finns nog där nånstans men vi hitta dom inte. Och det finns ett i närheten av linneberget, på samma väg liksom, som är mer som ett förrådshus eller, ja, jag vet inte vad det har använts till men det är inte tradiotionellt uppbyggt, som ett bostadshus... Det vill jag ha. Jag tänker mig det som ett livsprojekt och att jag kan bo på Linneberget under tiden som jag renoverar... Heheheh. Fast det är väldigt nergånget, och det är nog en hel jävla del som måste fixas. Eller det ÄR en hel jävla del som måste fixas. Det värsta är väl kanske att både skorstenen och taket måste bytas och sånt är ju inte gjort i en handvändning... Men, som sagt: som ett livsprojekt! Det måste ju inte bli beboeligt direkt eftersom jag kan bo hos systern med fru! Mmm... Och P är inte ett dugg intresserad av ett sommarhus och speciellt inte ett som måste fixas, så ska jag göra det, gör jag det själv. Sjukt sugen. !!!


Nä nu ska jag fixa sista tvätten och sen skriva ut det som går och börja LÄÄÄÄSAAAAA!! Woohoo! 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards