blajblaj

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Det var då själva faan.

Av blajblaj - 22 februari 2012 04:47

Jag var lite trött igår och orkade inte skriva... Men nu är jag pigg och ta mig fan, irriterad. Fast jag behöver inte vara irriterad för det kommer lösa sig...! Jag vet det. Nå, hur som helst, det har visat sig att resan tydligen såldes i Euro, trots att det inte stod nånstans, så det har blivit en växlingskostnad på ca 1500 kr. Det suger hästballe och jag tror faktiskt inte dom får göra så. Fast har vi riktig otur så står det ju nånstans och vi missade det. MEN då tror jag man kan åkalla den gamla konsumentlagen.?! Och rakt av ÅNGRA sig. Hmmm? Vi får kolla upp det. Vi lär ju ha nån dag på oss hur som helst.. Skittrist är vad det är.  


Men jag slipper vara på jobbet idag i alla fall! Jag ska vara på andra stället idag, och HERREGUD så skönt att slippa kufen. Vi hade ett litet... Tjaffs, igår. Och ja, vad ska man säga? Jag orkar med hans skitsnack längre. Han är och förblir dum i huvvet. Jag tror jag har kommit på den lite grej oxå. Men kan det vara så enkelt? Och om det är så, jag då är det kört, då kommer det alltid vara så här. Men men, det spelar faktiskt ingen roll. Jessica skulle hjälpa mig söka nytt jobb! Kan bli hur bra som helst!   Ja just det.. För jag insåg ju att jag.. Ehrmf, inte vill göra min arbetsuppgifter! Hihihi. Fast det har lite att göra med min motvilja till snärtan. Det är nämligen så, eller rättare sagt det har blivit så att jag ska göra en jävla massa av deras arbetsuppgifter: svara i telefon, ta bokningar, vara behjälplig. Men hon kommer till mig på mornarna och med anklagande ton i rösten: DET STÅR EN GÄST I BISTRON SOM VILL KÖPA KAFFE! Om jag står inne i köket och gör nåt... Och hon ( med flera ) har oxå gått kaffekursen, bland annat för att vi ska vara fler som kan göra kaffe! Men sen kommer skitargumentet: Men jag kan inte kassan. Nä, och jag kan inte ta bokningar! Detta insåg jag nu, på morgonen, liiiite irriterande att jag inte fann mig i att säga det till henne igår. När jag inte orkade ta emot en bokning utan gav telefonen till henne, varpå hon efteråt säger: (  med en sån där anklagande, lite nedsättande ton i rösten ) ja, men Nanette kan ju, då får du väl ge telefonen till henne så får hon ta samtalet... Men jag tänker ta upp det här på torsdag. Jag tycker det e skit att det bara är JAG som ska lära mig allt. Och dom kan agera jävla martyrer när jag inte orkar! Huuuuuuu! Ok: jag har en ny textrad som kanske måste tatueras: Låt det rinna av, som vatten på en gås! Jag ska fan ha det i pannan! Tjooooosssss     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards