blajblaj

Alla inlägg under maj 2012

Av blajblaj - 27 maj 2012 21:33

Jag är hemma.... Blandade känslor, mest sorgsen, men det går över. Har lite för mycket overload för att kunna författa ett ordentligt inlägg, det får helt enkelt bli imorrn!   


Men en liten fun fact: Kom tillsluuuut in på inboxen för mailen, och mitt mellan en jääävla massa skit finns ett meddelande från en restaurang som jag var på intervju på för typ 2-3 år sen, jag skulle fått tjänsten där som restaurangchef, men jag tackade nej och fortsatte på skitamica. Hur som helst, han skrev så här: 


"Hej Jenny!

Vi är intresserade av att träffa dig för att se om du i dagsläget är intresserad av att arbeta som restaurangchef på ********?
mvh
Leo"
Smickrad? Ja. Men det ger mig ångest. Huuu. Äsch det ordnar sig, imorrn tar jag kontakt och så får vi se va det ger... Woop?
Av blajblaj - 27 maj 2012 00:29

Fatta va mycket pengar jag skulle f;rlora [t folk! Ja d[ ar det som det 'r! Vi VANNNNNN!!! Woohoo, Euphoria 'r k'nslan. Och lite fordrojd sjosjuka efterson jag har spenderat halva dagen p[ b[t i medelhavet... Och 25 min pa en frikkin speedboat. Mmm. Det gungar lite nu.


Men allvarligt, det 'r surrealistiskt. Att vara h'r och sa vinner vi!


F'r 'vrigt vill jag inte [ka hem. Har insett att jag f;rlorare hela morgondagen. Har v'grat kolla p[ biljetten tills f;r n[gra timmar sen, d[ jag inser att upph'mtning 'r klockan 07.40 Urk. (Hehhehe, jag saknar prickarna, allt ser miffo ut )


Jag 'r s[ sjukt br'nd. Rod som en krafta. Och JAVLAR va bilder jag har tagit. Ni f[r se imorrn. Kommer ju vara hemma vid... Hmm, 14.30 kanske?? Och h[ll alla tummar ni har f'r att de tinte kostar MILJONER att checka in en vaska i efterhand!


Ok, over n (hittar inte apostrof) out

Av blajblaj - 24 maj 2012 07:16

Jag insåg igårkväll att det blir första gången jag flyger från skavsta, och att jag inte har nån AAAANING om hur man tar sig dit! Hehehhe, en snabb googling senare så var ju det problemet löst, men ja. Jag börjar få resfeber! 


Jag måste komma igång nu... Ok vi hörs på söndag. ( Om jag inte hittar nån dator på hotellet heheheee )

Av blajblaj - 23 maj 2012 20:18

Jag har precis badat i nästan 2 timmar  . Jag hade sparat på 2 st avsnitt av 30Rock, och nu blev jag bara så jävla sugen Hehehhe Ja jag har nån diagnos jag vet. Jag har nämligen inte packat än. Jag har heller inte diskat på 3 dagar. Det är så jävla trist att komma hem till sunkig disk som legat i 7 dar! Så jag MÅSTE ju diska. Och jag MÅSTE ju ta mig fan packa! Hahah... Värdelös är bara förnamnet. Men det ordnar sig! Har jag bara pengar, pass, några rena trosor och en bikini så lär jag klara mig. Just ja, biljetterna är oxå bra att ha.    Ingen fara det ooooooordnar sig.


Idag var en bra dag, jag har bara jobbat på, gick en timme tidigare oxå, bara för att jag kunde! Växlade pengar och svettades ihjäl. Det e fan varmt i El Stockholmo idag.


Ååååååh jag e så peppad!! WooooopWoooooooop!! Ok, måste fixa grejer nu. Over n´out

Av blajblaj - 22 maj 2012 23:15

Jag tar tillbaka. Det kommer nog bli dom rysska damerna som vinner det hela... Men jag vill att Cypern ska vinna. Jag vill. Har fått en ny favvis oxå.  Grekland. Bättre än väntat.   Har suttit hos syster med fru och kollat, och jag blir kvar här, orkar inte åka hem, och vill ha den timmen extra sömn.


Och JÄVLAR va jag fick jobba över idag. Jag är ju en sån tidsoptimist, och jag snackar för mycket. Ja, jag snackar för mycket. Jag vet det. Men.. Ja, sån e jag. Hur som helst fick jag jobba till 19.30 Jävligt surt och jävligt otrevligt. Som tur är, är det jag som öppnar, så jag kan städa upp min egen skit. För jag orkade verkligen inte göra 100 %. Men det orkar jag ju aldrig nu för tiden.. Heheheheh...


Snart Malta, snaeaart. Och ju mer jag tänker, dessto troligare känns dycert! Woopoooop Det måste ju hinnas på 3 dagar???! Mmm, det måste hinnas!  


 Nu ska jag bara kolla mailen och sen blire sussa av. Go´natt   

Av blajblaj - 22 maj 2012 07:35

Jag hittad precis en rar liten blogg:


http://alltommalta.com/


Och därifrån har jag stulit det här:

Maltas väder i maj

I maj drar försommaren igång på Malta och med den även torrperioden. Under hela maj månad regnar det normalt bara omkring 9 mm. Temperaturen i maj ligger vanligtvis mellan 17º C och 24º C på Malta vilket ger ön en medeltemperatur på cirka 20º C. Samtidigt är Sverige fortfarande mitt uppe i våren med en medeltemperatur som ligger på omkring 10º C. Solen skiner här cirka 10 timmar om dagen på Malta i maj men man bör känna efter först innan man låter sig luras ner i havet. Även om Maltas väder i maj är varmt och soligt så är vattnet fortfarande bara 17-20º C!


Mmmm nu längtar jag. BARA 17-20 grader i vattnet??? Vad menar hon?   Det var säkert inte mer än 14-15 i poolen i Barca. Woop


Idag måste jag växla lite pengar innan jag åker hem till systeryster för lite Eurovision!


Idag är en bra dag. Trots att jag måste skynda mig som FAAAN nu.  

Av blajblaj - 21 maj 2012 20:22

En grej till... Jag och syster tippar vinsten till Cypern. Och om det blir så, ja du, då kan vi åka dit!  


Min personliga åsikt om vårt eget bidrag ( Loreen med Euphoria ) väljer jag att lämna utanför debatten. Men jag tippar på möjligtvis topp 5, men troligtvis botten 10. 


Over n´out

Av blajblaj - 21 maj 2012 19:56

Ja det är bara att kasta in handduken. Idag när jag stod på crosstrainern, hade kört i 30 minuter ganska exakt, så hugger det till knät. Precis under knäskålen på framsidan. Först tänker jag, asch, vänta lite så går det över. Väntade, började trampa, och neee. AJSANSA, det gjorde apont. Så det var bara att ge upp. Jag tänker, om det nu är nåt galet i knät är det nog gaaanska dumt att gasa på, 3 dagar innan semester?! Så vi får se, hotellet har såklart ett fantastiskt gym, kanske, kaaaanske går jag dit en sväng.    Beror på hur lång tid jag behöver på frukostbuffén!! HAHA! Och om jag inte ska överpacka denna gången kan det svårt att få med allt. Träningsskor tar sjukt mycket plats.



Imorgen är det första delfinalen i EUROVISION!!!! Syster och jag är sjukt peppade och har denna sida som absolut favorit: http://www.youtube.com/user/eurovision?feature=results_main FanFUCKINGtastic, the game is on.


Nu tänker jag ge upp den här dagen, jag är så jävla trött. Var fruktansvärt trött imorse och det har liksom inte gett med sig. Så. Nu blire bingen! Wooop




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards