blajblaj

Alla inlägg under maj 2012

Av blajblaj - 12 maj 2012 08:24

För det första gick jag till tvättis igårkväll innan jag gick hem, INTE en enda ledig jävla tvättid på hela helgen!   Men positiv som jag är, så ställde jag klockan på 7.30 och hoppades på att nån dum jävel gick på fest igår, istället för att tänka: nej men jag kan ju inte bli aprak, jag har ju tvättstugan imorrn klockan 7.00 Och ibland, ibland lyser det nån liten stjärna över mitt huvud. Jag kunde boka, och det var bara en tjej till där inne. Så då tänkte jag. Vafan, jag bokar resten oxå, bara för att jävlas med dom som trodde att dom kunde ta sovmorgon. Och sprang hem och hämtade all möjlig skit som kunde tänkas behöva en vask. Och ja. Det som låter för bra för att vara sant, är oftast det. Jag lyckades skrapa ihop tvättmedel till 90 % av tvätten. Så nu får jag bittert ta hem en påse otvättat. Men men, det kunde vart värre. ( Du trodde det va nåt värre va? Heheheheh )Och jag tvättar jobbskjortorna, som är det "viktigaste". Jag grisar ju så jävligt. 


Men idag behöver jag göra nåt vettigt. Hmmm? Vad?   

Av blajblaj - 11 maj 2012 20:36

Alltså. Ok, jag klagar i princip ALDRIG på: saker jag beställer. Saker som jag får vänta på. Saker som är dåliga. Saker som är tråkiga. Saker som är för små (!), saker som är för stora... Men va fan. Nu har jag väntat i över 3 månader på en skiva ( ja en cd skiva, och dubbel JA, jag är sent ute, cd skivor är UTE... Men dom är för mig, som vinylskivor är för annat folk, jävligt retro och mysigt! Ok?! ) och när jag nu fick ytterligare en orderstatus att den är MER försenad tänkte jag: nä. Nu får det vara nog. Nu hör jag av mig, klagar, avbeställer och kräver kompensation. Sagt och gjort. Och det första svaret var lite tillfredsställande:


Fråga 2012-05-11 15:55
Ordernummer:*********
Artikelnummer/titel/länk till produkten: 10*********266

Jag har väntat i snart 3 månader. Hade jag varit ni, hade jag erbjudit mig någon form av kompensation, men, men det e jag, hur NI gör i sådan här situationer får stå för er. Jag vill oavsett vad, avboka denna. Kan jag få något annat? Den är ju betald och "klar" så att säga.


Vänligen Jenny *****

Svar 2012-05-11 18:37
Hej Jenny,

Tack för att du kontaktade oss.


Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.


Vi har avbeställt din order ********* enligt önskemål.


Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr.
Denna gäller i 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabatt- eller värdekoder.


Rabattkod: *********


Eller hur? Det var ju ett bra svar. På en mycket bra fråga, jag ställde en liten motfråga. Och DÅ... Kom det HÄR: 


Fråga 2012-05-11 19:14
Tack för snabbt svar. Hur blir det med det jag har betalat? Vänligen Jenny *****
Svar 2012-05-11 20:13

Hej Jenny,


Tack för att du kontaktade oss.


En del av din beställning skickades ifrån oss 2012-04-04. Var vänlig kontrollera att följande adress stämmer:


Jenny ***** *****
*********

************


Står ditt namn på dörren?
Vänligen kontakta Postens lokala avhämtningsställe där du bor för att se om din försändelse ligger kvar där.
Då din order skickades som brev finns det inget kolli-id, utan det är brev-id: ********** som Posten får söka på.


Om din försändelse inte finns på avhämtningsstället och du fortfarande inte mottagit den 16 dagar efter att ordern skickades från oss, var vänlig kontakta oss igen.



SER du vad dom skrev??? STÅR DITT NAMN PÅ DÖRREN????? Öhhh dööhhhh näää, för jag e helt jävla cepe och har inte skrivit mitt namn på dörren till LÄGENHETEN JAG HAR HYRT I FÖRSTA HAND I 5 JÄVLA ÅR. Som har fått leveranser från er tidigare. MÅNGA leveranser från er tidigare! Jag valde att svara lågmält, trots mitt kokande inre:


Fråga 2012-05-11 20:32


Hej igen. Detta var det jag beställde:


"Artikelnummer Antal Benämning
1000208633 1.00 Ekdahl Lisa - En Samling
3007058794 1.00 Xbox 360 - Fable 3 III
1000282250 1.00 50 Cent - Get Rich Or Die
1000745738 1.00 Clash - The Singles



Ditt kundnr hos oss är:******
Adress:
Jenny ********


***********

************

*******

Fakturanr: *******
Kolli-id / Brev-id: *************


Läs här hur du söker efter ditt paket/brev med kolli-id: //cdon.se/kundservice/leverans/p****id/
/>Var vänlig att kopiera länken och klistra in den i adressfältet om deerar.


Följande produkt(er) tillhör samma order. Produkter med status "kvar att leverera" skickas till dig så snart vi får dem till vårt lager.
Artikelnummer Benämning Status
1016493926 Ellington, Duke - Collect Kvar att leverera
1000525223 Coltrane John & Hartman J Kvar att leverera
1000657532 Blandade Artister - Saxop Kvar att leverera "


Sen fick jag ytterligare en försändelse med "Coltrane" och "blandade artister". SEN fick jag en orderstatus på mail från er där det stod: Hej Jenny ******,


Tyvärr har en eller flera varor i din beställning blivit ytterligare försenad från vår leverantör. Vi gör vårt bästa för att du ska få dina varor så fort som möjligt.


Order ID: **************


Leveransförseningen gäller följande produkt/produkter:
Artikelnummer Benämning Status
1016493926 Ellington, Duke - Collect Kvar att leverera



Vi ber dig att inte besvara detta mail. Vid frågor är du välkommen att kontakta vår Kundservice.


Med vänlig hälsning


CDON.COM " Det var detta sista som jag nu svarade på och avbeställde den sista skivan som jag då alltså har väntat GANSKA länge på. Jag förstår att ni gärna vill att det ska vara klart från er sida men ja, så är alltså inte fallet. Och ja. Mitt namn står på dörren, alla andra paket från er har hittat mig tidigare. Jag undrar också fortfarande ang. betalningen som jag redan har gjort? För att klargöra ytterligare: det är alltså BARA Duke Ellington jag inte har fått. Tack. Vänligen Jenny ******* "


Vi får se vad dom svarar. Men antagligen lär dom vilja få det till att bli mitt fel i slutänden. Fan ta dom. Fan ta mänskligheten. Och ja. Jag har i en och samma beställning "Lisa Ekdahl" och "50´cent". Deal with it.

Av blajblaj - 11 maj 2012 08:03

Men va fan, det är ju fredag. Man kanske ska vara trött då? Klockan gick så himla fort nu på morgonen, jag känner mig inte alls klar.


Just ja, jag har ju bråttom! Dom håller på att renovera trappen precis utanför min dörr vilket betyder att jag måste GÅ RUNT HUSET! Jävligt irri. Men men.. Of we goooo!

Av blajblaj - 10 maj 2012 21:58

Inte egentligen. Alla gick vid 19.30 Men eftersom jag hatar att stressa och hade lite grejs att fixa med så var jag i alla fall inte på väg hem förrän 20.30 Surt. Ja, men det e lite skit samma.  


Nä, alltså jag har inget att skriva om. Har suttit i säkert 20 min och bara tänkt påbörja en mening, och så... Neee. Så jag får väl ge upp och försöka imorgon igen. Ok.


Godnatt









Av blajblaj - 10 maj 2012 07:26

När klockan ringde kände jag bara: Ne. Ställde om klockan och sov som en gris. Men jag vaknade faktiskt innan den ringde så, nu har jag påbörjat lite diskning och sitter och dricker kaffe! Blir skönt när man kan sitta ute och dricka första kaffet. Och ju mer jag tänker pådet, dessto  mer känner jag att jag nog flyttar ut på landet. Måste kolla hur sl funkar bara. Måste ju ta mig till jobbet, till och med näst sista veckan i juni.


Undrar om jag ska öva på att ha klänning idag!? Hohohoho... Jag är inte så bra på det...  


Nej. Jag ska ju för fasiken jobba sent ikväll. Men ok jag ska öva på att ha min anya byxor istället! 


Over n´out 

Av blajblaj - 9 maj 2012 19:22

Mitt nyaste ord. Jag har stulit det, fair and square av: http://burdusinabsurdum.wordpress.com/ 


Det blev träning efter jobbet. Känner mig ganska duktig, och har faktiskt lite småplaner på att kubba imorrn innan jobbet oxå. Jag vet, det är nåt seriöst fel på  mig. Men jag tänker mig att det inte finns en jävla chans i helvete att det här kommer hålla i sig, så, tills jag tappar lusten är det bara att jogga på!   Jag får börja klockan 10.00 på jobbet imorrn eftersom jag "måste" jobba kväll. Det är en sketen jävla bostadrättsförening som inte har bokat något annat än lokalen, meeeen då måste nån va kvar tills dom går. Och denna gången föll det på  mig. Bläk. Men men, får se det som extra timmar ledigt att ta ut i sommar!   


Herregud va sötsugen jag är. Bläk. Och herreguuud va trött jag är. Kan man gå och lägga sig nu? Nä, jag vet. Fan.


Av blajblaj - 9 maj 2012 05:01

Jag vet inte... Jag är lite sugen, men inte jättesugen. Men å andra sidan har jag inget annat bestämt. Får se om jag hinner, det var svårt att kliva upp från den varma sköna sängen imorse... Hu.  


Och det var så fantastiskt länge sen jag öppnade på vanliga stället, känns nästan lite kul. Att det sen är en jävla kaoshelvetesdag det är en annan femma. Kufen ska vara lärare, dessvärre hos oss, men ja, man slipper ju honom i nacken i alla fall! 


Måste sätta på mig ansiktet. Vi får höras sen. Ajö


Av blajblaj - 8 maj 2012 19:31

Det var liksom nerstängt på bloggen imorse. Meeeeen eftersom jag var uppe redan klockan 05.30 OCH gick ut och sprang (!) så tyckte jag att det var lite skit samma.   Hade till och med lite framförhållning och tog ett tidigare tåg för att kunna åka buss och slippa den där JOBBIGA solnapromenaden!! Hmmm, heheh ett tidigare TÅG för att kunna åka BUSS. Men ja, det är sant.



Dagen gick bra. Lite tjaffs men så ska det visst vara...Kunde gå 30 min tidigare så det var ju en bonus.


Nu sitter jag och äter, hrmf, middag...Eller, middag och middag: En skål popcorn och lite äppeljuice i ett vinglas. Mmm, middag för en kung. Me being the kung då. Funtar på om jag ska ta med mig pocornen och vinglaset och lägga mig i badet... Men jag vetefan om jag orkar..


Låt den här veckan bara springa iväg. I helgen har jag ett par måsten. Bör väl tvätta oxå, men ja, det får blir min sista prio... HEhehehehhe Måste klippa gräset ute på landet, måste tvätta mormors rutor, måste höra av mig till lillkusinen om det fortfarande är aktuellt med en rödluvankappa!  


Ok, nu e jag fan trött alltså. Fan jag JOGGADE imorse! Hahahah... Mmm, det kallas skallskada och kan medföra personlighetsförändringar!   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards