blajblaj

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av blajblaj - 1 oktober 2014 07:29

Det är onsdag... Precis samma sak som att det var tisdag igår? Ni vet att det är vi människor som har hittat på alltihop va? Du vet när man känner vardagen gripa tag i en och bara suga musten ur en... DÅ kan man tänka på det. Att det är vi människor som har sagt att det rätta sättet att leva på är att ha ett jobb 8-17. Att äta middag kl 17-18 och att gå och lägga sig vid kl 22-23 ( för att orka gå upp 6.30 för att jobba 8-17) Jag undrar om det verkligen är så här vi ska leva, jag menar, i min värld är pengar inte allt, jag skulle helst inte ha pengar alls faktiskt, dessvärre måste man ha dom för att överleva. Man måste ju äta. Samtidigt är jag så sjukt indoktrinerad i slit och släng samhället att jag hela tiden VILL HA. Jag vill ha: nya kläder, nya möbler, nytt boende, ny bil, plattare mage, smalare överarmar, mindre rumpa, Snyggare lår, större bröst, längre och finare hår, vitare tänder, fler kompisar, mer socialt umgönge, en sommarstuga, en hund, en katt, SKOR, böcker, kunskap... Och det är vi människor som har uppfunnit tiden. VIll bara påtala det när man har ångest för att komma FÖRSENT. Mmm... Vem fan vare som kom på den (tiden)!?!?!?


Jag skulle såklart kuna fortsätta hur länge som helst med vad jag vill ha men ni blev säkert uttråkade redan vid nya möbler. Jag vet att det låter lite ledsamt, men egentligen är jag bara uttråkad. Och då kommer dom här fundamentala funderingarna över livet och samhället i stort.


Jag har en plan för sommaren också, som inte innebär arbete, vi får se om den går att få igenom. NU ska jag äta frukost och sen ska jag läsa klart min kurslitteratur och sen ska jag skriva paper. Sen är jag KLAR med kursen.Typ


Ajöss

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards