blajblaj

Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av blajblaj - 8 oktober 2014 09:11

Ja, helgen låter jag arkiveras. I det där arkivet som man inte behöver öppna så ofta. Men nog om det, har ni märkt att det redan är onsdag? I måndags började kursen "Narration" inom bildblocket, och jag är i exstas! Vi ska få göra film, en a veckan stopmotion och andra veckannånting i imovie? VI är uppdelade i halvklass så det vi gör dessa två veckor gör andra halvan om två veckor och vice versa... Vi har en sjukt bra lärare som är verksam konstnär och jag bara känner att jag kommer lära mig massor, hon verkar så grym!


Och så lite skit: jag och P har troligtvis blivit blåsta. Eller ja mest P men lite jag också. Vi åkte iväg i förrgår kväll och sålde volvon. Men det var sjukt många detaljer som var riktigt skumma, och när vi kom hem började oron sprida sig. Igår googlade P en hel del och den här personen har varit (fast främst hans pappa, som han VILLE skriva över bilen på men P sa nej) inblandad i en massa skit, stulna bilar, obetalda p-böter, skatteskulder etc. Nu väntar vi på att få besked om att ägarbytet inte gått igenom, och när eller förhoppningsvis OM det kommer så får vi ta itu med skiten då. Jag rimgde polisen och frågade vad man kan göra när man misstänker nåt sånt här men man måste liksom invänta det här första med ägarbytet innan man överhuvudtaget kan göra ens minsta lilla. Jag hatar att bara gå och vänta på att nåt skit ska hända. Man vill ju vara om sig och kring sig så att säga, lösa problemen innan dom kommer. Men, ja det finns ju fortfarande en försvinnande liten chans att ägarbytet funkar och då är det ur världen... Hoppas, hoppas!


Och så vankas Karlstad till helgen! Det kommer bli jäkligt bra. Känns som det va evigheter sen vi va där sist men det kan inte ha varit så länge sen?? Hmm.. Heheh, nu blir det av iaf. 


Andra november är vi bjudna på dop i Mora. Det är min kusin som har fått nummer två i raden av gud vet hur många det slutar med... VI har sagt att vi ska dit men det är lite meckkigt med boende. Detta är dessutom på en söndag så det kommer bli lite stressigt och jävligt men vafan. Det får väl vara så.


Och så håller det på att renoveras en lägenhet nånstans i huset, men troligtvis inte alltför långt från vår lägenhet eftersom det hörs. Väldigt tydligt. Det borras och fixas och trixas från 7.30-17.00 bläk. Men men, det är väl över om några veckor... Hrmf.


Nu ska jag plugga. Hej då.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards