blajblaj

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av blajblaj - 22 oktober 2014 08:04

Ja med min lärare och det fasansfulla samtalet vi skulle ha. Det gick bra. Jag kom dit, vi sa hej, jag satte mig och sa att jag varit och var nervös, hon sa att det var hon också, sen flöt samtalet på. Hon bad om ursäkt för kommentaren om att min bild fått henne att tänka på äckliga, variga hästfötter, och hon erkände att hon blivit jätteprovocerad av mig på redovisningen i kursen innan sommaren och sen varit irriterad på mig under den. (Jag hade alltså inte kännt fel!) Då jag poängterade att dom andra i klassen knappast har bevisat att dom förstår det som jag fick rest på, så sa hon att hon bara kunde gå på vad folk säger. Ipso Facto: jag måste lära mig hålla käften när jag osäker på nåt. Det är alltså bättre att vara tyst och låtsas att man kan, än att säga sanningen. Mmm... Sen sa jag att Marie, som opponerade på mitt arbete och fick väldigt bra kritik och beröm för det, inte hade kunnat göra en sån bra opponering om inte jag hade hjälpt henne med en massa information och foton innan. Då såg hon ut som ett frågetecken och sa sen: ... Ja, nä... Det är helt enkelt inte rättvist med betygsättning... Hrmf. Ok, nä det är det inte. Sen gled samtalet in på kameran och jag visade vad jag kunde, sa att jag KOMMER ha mina anteckningar även OM jag ska ha lektion med gymnasieelever och jag ställde lite frågor, smörade och det blev ok. Jag har såklart glömt massor med detaljer nu, men over all, det är ok. Jag fick G och det var väl det hela... Ja, förutom att det känns som om jag har sålt min själ och att jag litegrann vill hoppa av hela skiten, men det är kanske bisaker? Jag är fortfarande livrädd för henne och nästa kurs där hon är med kommer utspela sig på exakt samma sätt, och det komer vara mitt eget fel, för jag kommer göra samma misstag igen och igen... Hrmf. Men ok, det tar vi då.   


Till något mycket roligare! Syster ringde igår och: Jag börjar nu. Hahahah, typ exakt som hon gjorde för två år sen, enligt bloggen, PÅ DAGEN! Hahhaha, hon har liksom en inre julklocka som kickar igång automatiskt två veckor innan november! Hahahahahah... Hon är bra. Hun er min bedste syster! Men nu är det snart JUUUUUUUUUUUUUUL!!!!!



Nä fan! Im hooked. Jag börjar också!!! VÄLKOMMEN JUUUUULEN 2014!!! Woooohooooo!!!!



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards