blajblaj

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av blajblaj - 23 oktober 2014 07:44

Och det verkar hålla i sig. Jag vill helst av allt lägga mig i soffan med myskläder och bara glömma allt som har med skolan att göra. Jag är så trött på favoriseringen. Jag är så trött på klasskillnaderna. Jag är trött på fördelar vs nackdelar. Berättade jag om E..a i klassen? Det kanske jag gjorde, jag vet inte men here goes: E..a satt tillsammans med mig och elin och sa: Om jag får VG i yta och illusion 2 hoppar jag av (underförstått att hon absolut inte kommer hoppa av meeeeen...) Jag har verkligen inte förtjänat det... Och jag skrev skitdåligt paper, och jag var inte ens där, och jag tog asdåliga foton etc etc etc i evighet. Nja alltså det sista sa hon inte, det säger jag. Och vad hände?


E..a fick VG. Jag, som varit på alla lektioner, gjort alla uppgifter, I TID, varit aktiv på lektionerna och kanske inte kämpat, men ändå gjort mitt bästa. Jag fick knappt G. Jag fick U först men nu är det ett G. Jävla skitidiotlärare. Jag är så trött på alla jävla skitlärare på skolans lärarutbildning! Jag vill på fullt allvar hoppa av. MEN. DÅ tänker jag: ja alltså dessa elitistiska lärarjävlar ska fan inte få vinna. För om jag, och såna som jag hoppas dessa utbildningar kommer det aldrig att ändras. Då kommer det bara var en klubb för inbördes beundran, där bara barn till akademiker som gått högskola, går på högskola, och vi andra underklassbarn fortsätter att jobba på restauranger som ger oss magsår och noll hopp om livet. 


Jävlar va bråttom jag fick, får fortsätta sen! hej då.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards