blajblaj

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Föreläsningsdagen.

Av blajblaj - 16 april 2015 07:15

Idag ska vi hålla föreläsning. Jag är ganska nervös, men samtidigt lugn? Heheh, ja, det är väl så det är antar. Jag kommer nog ha dagar när jag är nervös som utbildad lärare också så det är bara att vänja sig.   


Hade en ganska bra dag igår. D va på utbildning så jag var ensam, och det kan va lite skönt ibland. Jag hade bara en dubbellektion och på den försökte jag bekanta mig med eleverna lite mer. Vi har träffat dem tidigare, jag har inte fattat tiktigt hur många klasser vår handledare har men det verkar vara i princip dessa elever. Och gymnasieskolan ska ju vara uppbyggd på kurser och inte år så det kan vara blandat 1/2/3:or i vissa klasser. Men hittills känner jag igen eleverna i de kurser vi varit i så det är nog någorlunda samma personer. 


SLutade 12 och då mötte jag upp systern som jobbade hemifrån, för lunch. Det va supernice, och vi planerade lite landetröjning och dyl.! Senare på kvällen kom P på det braiga att fråga campingen pm jag kan få ställa vagnen nånstans på området tills jag klurat ut vad jag ska göra med den... Och det passar ju utmärkt att fråga om det när jag ändå ska på årsmöte på lördag.


Dessvärre måste jag ha trampat snett eller nåt för min hälsena började ömma som fan. Det började litegrann på morgonen och sen bara eskalerade det. På kvällen kunde jag knappt gå och va tvungen att ta en ipren... Det har hänt en gång förut, på exakt samma sätt och jag är ganska säker på att det är mina vinterstövlar som är felet. Dom är väl lite felsydda (köpte dem billigt) och så räcker det med ett litet snedtramp så blir det lite... Ja men typ inflamerat... 


Hmm... D skulle ut och dricka vin igår med några av våra klasskamrater, och nu svarar hon inte på sms!? Hrmf, tänk om hon försover sig? Det skulle inte vara första gången, direkt. Bästa jag skriver ut hennes del också, det kansk eblir jag som gaffla hela timmen!!  Nä dags att göra det sista... 


Wish me luck, ajöss!

 
 
Ingen bild

Stina

16 april 2015 10:37

Spännande att hålla i föreläsning!! Håller tummar å tår för att det gick bra! <3

blajblaj

17 april 2015 07:19

Det gick bra, men vi gjorde några missar. Har dock en bra, om än sjukt läskig, handledare så vi fick feedback på det och får lära oss till nästa gång. Heheh.. SOm livet antar jag. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards