blajblaj

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Då var det fredag...

Av blajblaj - 17 april 2015 07:20

Den här kursen är allmänt förvirrad. Den känns lång och kort på samma gång. Den är jobbig och rolig och den är läskig. Föreläsningen gick bra. Vi gjorde några stora missar, bland annat tog den alldeles för kort tid. Vi måste bygga på med nästan dubbelt så mycket! Heheh. Men vi har ju en chans till, på tisdag nästa vecka, då har vi en ny klass som vi ska föreläsa för. Fast jag undrar om den försvinner också, det är tydligen en hel del tisdagar som försvinner i nationella prov... Men ja, det får vi se. Dessutom har vi bara en lektion på fredagar och den börjar 14.10 så vi hinner fixa ändringarna idag! Yey. Och alltså, kidsen som vi har träffat hittills är helt jävla awesome. Estetskola is the shit. Dom här människorna har liksom så mycket mer i sina huvven än vad jag hade i samma ålder att jag blir helt matt. Dom är politiskt insatta och vet vad dom tycker och tänker. Dom har redan börjat fundera på sitt konstnärskap och håller på att hitta sina medel. Dom här kidsen är 16-18 år gamla. Det är mindblowing. Därav vill en ju va i verkligheten istället för instängd på nån dammig högskola. Men, men... Det behövs kanske det också, jag menar... Jag kommer ju vilja gå andra vägar. Kan inte se mig vara lärare så där rakt av. Men vem vet, det blir som det blir.   


Framför mig har jag en halvjobbig helg. Imorrn är det årsmöte på campingen och jag ska väljas in styrelsen. Det känns lite läskigt och jobbigt men också bra. Det jobbiga med dessa möten är bara att det allt som oftast blir tjaffs, det finns liksom två läger av campare och dessa ligger mer eller midre alltid i strid med varandra. Av olika anledningar...Men ja, det som sker är att mötet drar ut på tiden. Typ uppåt 3 timmar... SÅ man e lagom mör efteråt.


Efter det måste jag ut till landet och försöka meka med gräsklipparen. Den ska tömmas på bensin, torkas ut ordentligt och så ska jag byta tändstiftet. Skulle ju behövt bensin så jag hade kunnat fylla på igen och försöka dra igång den men ja.. Kanske bäst om den får stå och verkligen torka ut ett par dagar (veckor?) , tills jag kommer ut nästa gång. Sen måste jag hem till mormor och göra smörgåstårta, och dra ut bordet så alla får plats och så ta fram dukningen. Sen hinner jag nog inte mer den dagen... Söndag blir det kalas hemma hos mormor, för vår morbror som fyller 60 år. Därav smörgåstårtan såklart, hahaha.. Och så har vi tvättstugan som vanligt så jag tänker helt enkelt tala om för alla att dom får städa. Jag känner att jag har gjort mitt.



Fan, upptäckte precis att det är 17 april idag. Då har ju nästan hela april gått åt?! Vafan hände med det liksom? jag är inte ens i närheten av redo för maj. Har inte fått tillbaka mitt tält heller så ja, vi får väl se, borde kanske maila dom. Han sa att dom skulle posta men ja... Han kanske hade fel.


Föresten har jag satt upp mig på fler kurser till hösten. Snackade med en vikarie på praktiken som tippsade om att ta extra slöjdkurser (precis som jag har velat) för det är där jobben finns. Så jag kollade upp lite igår, självklart EN DAG försent, sista anmälningsdag är ju 15 april och det VET jag, men.. JA. Och jag hittade faktiskt två kurser på distans, en i Umeå och en i Linköping som verkar bra och som hade sen anmälan. Så nu håller jag tummarna att det går vägen och att det funkar helt på distans. Så det inte är nån träff nån gång, kan ju fan inte åka till Umeå bara för det liksom... Hrmf.


Jag och D ska träffas kl 10 på konstfack, och fixa föreläsningen. Sen till skolan för en seeeen lektion. Hoppas jag överlever. Hej då.     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blajblaj - 23 september 2017 02:57

Gud, ge mig sinnesro. Att acceptera det jag inte kan förändra. Mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden. Ibland behöver jag påminna mig. ...

Av blajblaj - 8 juli 2017 10:30

Nu har vi fått hit alla grejer. Det är totalt kaos. Haha. Vi är dessutom likadana så det lär ta några månader innan allt är uppackat. En låda i taget. Längtar efter skolan. Hatar verkligen mitt nya jobb. Hemstädningar is the worst. Men det är ju ...

Av blajblaj - 24 juni 2017 07:31

Har totalt glömt bloggen. Men antagligen behöver jag den inte längre? Har ett förhållande där jag kan vara mig själv till 100% och vi pratar om allt. Behöver inte ventilera mig antar jag... Samtidigt saknar jag att skriva av mig. Vi ska flytta, t...

Av blajblaj - 21 februari 2017 21:13

För många, för få. Livet är så jäkla flyktigt, vi vet aldrig vad som väntar... Och kan vi någonsin säga att vi känner en annan människa? Jag hoppas och tror du har det bättre där du är nu, Fredrik. Frid tillslut. Jobbade inte i helgen, det gick i...

Av blajblaj - 16 februari 2017 06:13

Det är torsdag innan jobbhelg. Orkar egentligen inte alls jobba den här helgen. Det är mycket jobbigare att jobba helg när jag "jobbar" heltid under veckan. Det blir så fruktansvärt långt mellan ledigheten... Men en bra sak är lön. På fredag. Måste t...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards