blajblaj

Alla inlägg den 29 april 2016

Av blajblaj - 29 april 2016 22:29

Trodde jag skulle somna fort med tanke på hur hårt jag har slitit idag. Men nä. Ligger vaken med L snusandes brevid mig... Det är mysigt och samtidigt lite ensamt. Jag saknar redan lägenheten men kan inte komma härifrån fort nog. Vill bara att det ska bli dag och så kan jag dra. Hade hyrt en STOR bil, både säng och soffa kommer får plats utan problem. Det blir nog bara en vända dessutom. Det är bra. Blir kanske lite billigare så... Fick hjälp av L att åka och köpa en frys också. Det va verkligen toppen. Och så åkte vi ut med den till landet direkt, vi fick med oss lite grejs också. Så himlans skönt. Men vi kom på att vi glömde ta ut instruktionsboken innan vi pluggade in den! Haha. Får se vad vi hittar imorrn...

Nä nu ska jag väl försöka sova, som sagt.

Ajö.

Av blajblaj - 29 april 2016 10:49

Ska sova min sista natt i fisksätra inatt?! Det känns lika delar underligt, spännande, ledsamt och fritt. Jag känner i hela kroppen att det är ett nytt kapitel som startar i mitt liv. Det komer vara helt annorlunda. Fritt från gammal skit och begränsningar. Jag vet att jag låter lite filosofising, men jag känner mig så idag. Har packat massor, slängt massor. FÅtt ner den stora vita möbeln och slängt den. Ska strax slänga tv bordet. Har gjort två staplar med kartonger i köket. En till Shurgard och en till landet. Dessvärre är landetstapeln hög som attan. Det borde den inte vara... Hrmf. Ja ja. Allt löser sig.


Kl 14.30 ska jag hämta bilen jag har hyrt. Hoppas den är så lång som jag tror den är. Hrmf... Blir väl lite läskigt att köra men vafan. Allt går. Ska ta mig iväg direkt och köpa en frys. Jag måste ha en ute på landet, annars blir det dyrt. Ska ta en stund nu och googla fram bästa alternativet. Tänker Elgiganten i sickla kanske? Smidigt när en har en bil en inte riktigt är hemma med. VI får se. Bäst pris vinner.


L kommer lite senare ikväll och det blir mys. Jag lagade sjukt god mat åt oss igår, parmesankyckling med potatiskroketter och sallad. Mmm.. Det blev massor med kycklign över så jag tänkte vi skulle grilla det på lördag. Blir bra. Idag måste vi nästan köpa något, det blir för jobbigt att laga och sen få en massa disk och så. Nä. Köpemat, föreslagsvis pizza. Mmmm...


NU ska jag fixa lite... Ajö     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards