blajblaj

Alla inlägg den 11 september 2011

Av blajblaj - 11 september 2011 15:23

Ja, nu igen, är jag så där jävla cepetrött. Har en liten sväng av tinitus oxå. E så skumt när det bara börjar piiiiiiiiipa i örat. Sjukt.  


Det finns en fördel med att börja jobba så infernaliskt tidigt som jag har gjort dom senaste dgarna:   Soluppgång vid slussen en SÖNDAGmorgon.   Det var några år sen jag såg den sist, men då var jag så full att jag inte riktigt kunde njuta! Hahahaha


Och så tar vi en stoppad hotellkorv på det:   "Snygging!!" "Inte du..."        

Av blajblaj - 11 september 2011 08:31

Jag somnade säkert vid halv åtta igårkväll. Alldeles för tidigt om du frågar mig... Sen vet jag inte om jag drömde eller vad som skedde men jag vaknade av ihärdiga knackningar, jag tror det var på ytterdörren. Men när jag väl kom dit var det såklart ingen där. Det var någon form av happening i fiskis igår, vet inte vad men... ganska oviktigt oxå. Men det var full fest utanför lägenheten vilket var lite jobbigt. Jag vet att jag drömde om "någon" oxå. Det var ganska irriterande för jag vet inte vem... Alltså jag vet att det är en av mina hangups men jag kan inte för allt i världen minnas vem av dom det var!   Skit samma antar jag.


Men det där med knackningarna stör mig. Jag kan mycket väl ha drömt, eftersom jag blev lite oroad av vad grannfrun sa när jag fick maten. Hon sa att hon hade knackat i väggen för jag hade för hög musik endera kvällen. Vilket inte kan stämma för jag har aldrig hög volym på kvällarna. Inte någonsin. Längre, that is. Förr, när jag drack kunde jag absolut ha det, men då klagade dom inte. Hmmm.. Så jag tänker om det var att jag låg och tänkte på det och så drömde eller.. Ja inte vet jag. Irriterande oavsett.   Man kan ju bli knäpp för mindre.


Och så har jag kommit på vad jag vill bli när jag blir stor: Lektör. Men så började jag söka på det och vad som fanns för utbildningar och skit. Ingenting. Jag antar att lektörer är något helt annat men sysslar med det oxå. Nån som vet?   Jag tänker ju att nu när jag inte vill vara företagare längre så måste jag ju göra nåt annat. Textilslöjdslärare kom till mig igen, det är ju faktiskt något jag velat bli i alla år. Och egentligen är det ju enkelt, det är ju bara att läsa in komvux på kvällarna så att jag får ihop den där behörigheten. Och så börja plugga om nåt år eller nåt... För jag tänker oxå på att jag "bara" är 30 år. I arbetslivet är det ju bara barnet. Jag ska faktiskt jobba 35 år till. 35 ÅR TILL. Innan pension alltså. Fy fan. Huuu...    



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards