blajblaj

Alla inlägg den 6 mars 2016

Av blajblaj - 6 mars 2016 18:20

Lågheten håller i sig. Hade dessutom ett underligt samtal med mormor idag, där det verkar som att hon typ.. Trodde jag skojade när jag berättade att skulle flytta ut på landet. Eller, ja, inte att jag skojade kanske, men hon verkar ha en uppfattning om både mig och syster att vi liksom ofta har en massa planer på gång men att det inte sker så mycket av dom. Hehe.. Ja, det blir ju jobbigast för henne själv om hon inte inser innan det är dags... Men men.. Fick till lite mormorhjälp genom handling och inlämning av keno. Jag är en sån jävla medberoende till hennes spelmissbruk. Hehe... Nåväl. Till helgen ska jag sova ute på landet. Jag jobbar ju helgen så det är lika bra. Åka ut fredag kväll och ha det gött. Hahaha. OBS! måste komma ihåg att ta med dator etc. OBS OBS OBS!   



Har spenderat dagen med att packa, lite smått bara, det är svårt. Jag vill ju slänga massor, men det GÅR INTE. Och jag kollade ca priset på ett mellanförråd och det är 1200/mån. Det är svindyrt, men å andra sidan kan jag räkna in det i hyran, och då har jag en månadshyra på lite mindre än 2200 kr. Och ja. Det är ju ungefär 2800 kr billigare än idag. Sen tillkommer elen och det kan ju bli en rysare. Men, men. Det känns som att jag får testa. Om det blir en alltför dyr elkostnad i juni så får jag räkna om. Men under sommaren går det ju ingen värme direkt. Och jag har ju haft elelementet igång många somrar när det varit svinkallt och det har varit överkomlig kostnad. Hmm... Oj, snurrande tankar. Hehe.. Det reder sig nog.  


Jag lagade mat också. Rotfruktsoppa som blev JÄTTEGOD. Och så bakade jag parmesan och basilika scones. Mmmm, blir så stolt när jag gör såna saker. Jag gjorde sylt igår också, det var extrapris på bär. Hallon och jordgubbe. Men jag kokade det förlänge med för mycket socker, så det blev typ sirap. Haha! Så idag köpte jag ännu mer bär och spädde ut det. Tror det blev skitbra.    


Just ja, pappa sa att han skulle göra palt nån kväll i veckan så jag hoppas på familjemiddag i tyresö! Heheh, mmm PALT... Hoppas.


Nästa vecka börja nästa moment i kursen. Själva utställningen. Tror det kan bli hur bra och hur dåligt som helst. VI får se. Hahah...  TIsdag är nästa intervju för språkresan. Håll alla tummar du har.


Ajö 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards