blajblaj

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av blajblaj - 8 mars 2016 07:22

Idag har jag intervju nr 2 med språkreseföretaget. Jag är inte särskillt nervös och det känns bra. Jag är ju realtivt förberedd, har varit på såna här teamwork-gruppintervjuer tidigare så det känns överkomligt. Jag vet liksom vad jag kan vänta mig. Typ. Hoppas så jävla hårt på det här jobbet samtidigt som jag liiitegrann hoppas att jag inte får det. Är så sugen på att få landet att frodas och bara vara. Men. Det ordnar sig. Vet ju inte alls hur upplägget vid eventuell anstallning ser ut, det kan ju vara att en bara jobbar 6 veckor och sen är det slut... Såg på hemsidan att ledaren även är med på flyget, både dit och hem. VIlket betyder att en är Sverige mellan gångerna liksom. Hmm, jag kanske borde skriva ihop lite frågor och kolla läget. Kan ju vara bra att veta. Fast även om jag bara får 6 veckor så är det ju ett ja på det. Så kan jag jobba på gården resten av tiden. Det blir bra vad den än blir. Just ja, fick svar från tågvärdsjobbet jag sökte också! Har en intervju nästa tisdag. Samma upplägg, gruppintervju med fall studier. Alltså, vi kommer få uppgifter att lösa. Hoppas ju lite att jag får veta svar innan dess men det är nog lite för snabba svängar. Men gå på intervju kan jag alltid göra. 


Skolan gick ok igår. Inget bråk direkt. Men D var riktigt jobbig. Allt var fel och hon känner sig stressad. Jag försökte peppa så gott det gick men hon är verkligen omöjlig när hon sätter den sidan till. Hon ska ha ett visst mått på rundstav till monteringen av sitt tryckta tyg (inför utställningen) men tycker liksom att våra lärare ska fixa det åt henne och hon har försökt hitta snickeriläraren men han är svår att få tag på och då ger hon bara upp och blir sur. Och sen var liksom allt fel. Tycker väldigt mycket om henne men ibland lyser barnsligheten igenom. OCH att hon är ensambarn och ganska bortskämd. Men men. Det ordnar sig nog. Jag försökte peppa henne att bara ta sig iväg till ett byggvaruhus och köpa staven själv men då sa hon: jag kan inte. Då måste jag ha bil... Vilket inte alls är nödvändigt. Men, som sagt. Hon blir helt omöjlig när hon är på det humöret, och hon tycker så otroligt synd om sig själv och fastnar i det. Men det är faktiskt inte mitt ansvar att se till att hon inte går runt och surar. Hehe.


Imorgon får vi paltmiddag hos föräldrarna. Det blir bra. Mycket bra. Undrar om syster kan hämta mig? Hmmm... Ja, ja, det löser sig. Hittade ett halvgammalt papper igår när jag packade/städade/rensade också. Det var om att byta a-kassa till akademikernas som jag fick när jag skrev in min i lärarnas riksförbund förra terminen. Vilket jag ska göra. HRF har 140 kr/mån och AEA har 90 kr. Inte så stor skillnad men jag ska ju bli pedagog, så varför stanna i HRF, när det dessutom är billigare att byta. SÅ jag ska skicka in det idag.


Kämpar på med presenten också, det går låååångsamt framåt. Men, det är egentligen ingen brådska. Det är bara jag själv som stressar. Hahah. Presentmottagaren vet ju inte ens om att den ska få nåt så....! Heheh... 


Nä dags att dra. Ajö. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards